حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آمار فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم ۲۰۲۲؛ اپل همچنان در صدر

اپل بی شک یکی از موفق‌ترین شرکت‌های جهان است که توانسته با ایجاد پلتفرمی پویا و محبوب، محصولات خود را به موفقیتی جهانی برساند. اخیرا آمار فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ منتشر شده است که نشان می‌دهد اپل همچنان در صدر جدول است. با ترنجی همراه باشید.

آمار فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم ۲۰۲۲؛ رشد بسیار خوب درآمد اپل بخاطر محصولات 5G

بر اساس آخرین داده‌های موسسه تحقیقاتی و آماری Counterpoint Research، درآمد حاصل از فروش گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد کاهش یافته است. کاهش ۱۲ درصدی حجم عرضه محصولات نیز خبر بدی به شمار می‌رود، اما افزایش ۱۰ درصدی در میانگین قیمت فروش (ASP)، مسئله کاهش عرضه دستگاه‌ها را تا حد زیادی کمرنگ کرده است. با توجه به این افزایش قیمت‌ها، گوشی‌های 5G تا ۴۶ درصد از حجم کل تولید بازار را در سه ماهه سوم تشکیل داده‌اند که یک رکورد جدید محسوب می‌شود.

موسسه Counterpoint گفته است که هزینه کاربران برای خرید گوشی‌های مجهز به فناوری 5G، پنج برابر هزینه‌ای است که سایر مردم برای گوشی‌های غیر 5G پرداخت می‌کنند. همچنین اپل در سه ماهه سوم امسال شاهد افزایش ۱۰ درصدی از درآمد آیفون‌های خود بود در حالی که میانگین قیمت فروش آن ۷ درصد افزایش یافته است. بر اساس آمار درآمدها، اپل در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ در صدر جدول فروش باقی مانده است و ۴۲ درصد از درآمد جهانی گوشی‌های هوشمند را از جولای تا سپتامبر به خود اختصاص داده است.

آمار فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم ۲۰۲۲

این آمار در مقایسه با آمار ۳۷.۱ درصدی از درآمد جهانی گوشی‌های هوشمند اپل در سه ماهه مشابه سال گذشته، افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد. در طول این سه ماه، اپل آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس را عرضه کرده است. آیفون ۱۴ پلاس، با نمایشگر هم اندازه آیفون ۱۴ پرو مکس (۶.۷ اینچ)، متاسفانه تا هفته اول اکتبر عرضه نشده بود.

درآمد سه ماهه سوم اپل اکنون ۱۰ درصد به صورت سالانه افزایش یافته، در حالی که میانگین قیمت فروش آن در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد افزایش داشته است. این مووسه آماری همچنین اشاره کرده است که رویکرد مثبتی بر درآمد سه ماهه سوم اپل بخاطر فروش آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس در مقایسه با مدل‌های Pro سال قبل وجود داشته است.

در طول سه ماهه سوم، سامسونگ ۱۸.۳ درصد از درآمد جهانی گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده است که نسبت به ۱۸.۵ درصدی که این تولید کننده در سال ۲۰۲۱ کسب کرده بود، کاهش ناچیزی را در این مدت تجربه کرده است. با وجود اینکه محصولات گران قیمتی همچون Galaxy Z Fold و Galaxy Z Flip در لیست محصولات سامسونگ موجود هستند، اما ASP (میانگین قیمت فروش) سامسونگ تنها ۲ درصد افزایش یافته است. در این مدت گوشی‌های تاشو تقریبا دو برابر شده است و درآمد سامسونگ در این سه ماهه نسبت به سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ حدود ۴ درصد کاهش یافته است.

آمار فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم ۲۰۲۲

شیائومی با سهم ۸.۳ درصدی از کل درآمد کسب شده در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند سه ماهه سوم امسال، در رتبه سوم قرار دارد. این آمار نسبت به سهم ۷.۸ درصدی آن در سه ماهه مشابه سال گذشته افزایش مناسبی نشان می‌دهد. به لطف فروش قوی شیائومی در بازارهای پایین‌رده و میان‌رده، فروش جهانی گوشی‌های این شرکت نسبت به سال گذشته ۴ درصد افزایش یافته است.

با این حال، شیائومی شاهد کاهش نزدیک به ۱.۵ درصدی درآمدی است که از فروش گوشی‌های هوشمند با قیمت بیش از ۳۰۰ دلار به دست می‌آورد. امسال، شیائومی به جای بازار کمتر از ۲۰۰ دلار، بر روی گوشی‌هایی در بازه قیمتی ۲۰۰ تا ۲۹۹ دلار تمرکز داشته است. در نتیجه، ASP آن امسال ۱۴ درصد افزایش یافته و به ۲۰۵ دلار رسیده است.

Oppo و Vivo در سه ماهه سوم تحت تاثیر منفی بازگشت کرونا در چین قرار گرفته‌اند. اوپو (و البته وان پلاس) از سه ماهه سوم ۲۰۲۱، تنها ۶ درصد از درآمد جهانی گوشی‌های هوشمند را در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ به خود اختصاص داده است که نسبت به سهم ۸.۱ درصدی از درآمد جهانی گوشی‌های هوشمند در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱، کاهش چشمگیری را نشان می‌دهد. درآمد گوشی‌های اوپو از ژوئیه تا سپتامبر در مقایسه با سه ماه مشابه سال گذشته، ۲۷ درصد کاهش یافته است و میانگین قیمت فروش آن نیز ۵ درصد کاهش ثبت کرده است. مشکل Oppo بازگشت مجدد کرونا در چین بود که منجر به کاهش ۴۰ درصدی از کل عرضه گوشی‌های Oppo در طول سه ماهه پایانی شده است.

آمار فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم ۲۰۲۲

Vivo حتی کاهش بیشتری نسبت به Oppo داشته، زیرا تنها ۵ درصد از درآمد جهانی گوشی‌های هوشمند را در سه ماهه سوم امسال در مقایسه با سهم ۸.۵ درصدی از درآمدی که در سه ماهه سوم مشابه در سال ۲۰۲۱ داشته، کسب نموده است. ویوو با کاهش بیش از نیمی از حجم عرضه خود در چین که بخاطر شیوع مجدد کرونا بود، با وضعیت بدی دست و پنجه نرم می‌کند. شیوع این بیماری به درآمد سه ماهه سوم Vivo ضربه سنگینی زده است و باعث شده تا نسبت به سال گذشته، کاهشی ۴۳ درصدی داشته باشد. به طور متوالی، درآمد جهانی اوپو در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ حدود 4 درصد از درآمد گزارش شده برای سه ماهه دوم ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

به گفته PhoneArena، در بخش سایر برندها، در سه ماهه سوم سال جاری، ۲۰.۴ درصد درآمد جهانی گوشی‌های هوشمند به این بخش تعلق دارد. این آمار در مقایسه با ۲۰.۱ درصد از درآمد جهانی گوشی‌های هوشمند که این گروه در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ به خود اختصاص داده بود، کمی تغییر کرده است. هارمیت سینگ ولیا، تحلیلگر ارشد Counterpoint گفته است که سهم درآمد گوشی‌های 5G با بیش از ۸۰ میلیارد دلار به بالاترین حد خود یعنی ۸۰ درصد از درآمد جهانی گوشی‌های هوشمند رسیده، در حالی که این رقم در سه ماهه سوم سال گذشته ۶۹ درصد بوده است. در مدت مشابه سهم درآمد گوشی‌های LTE با ۱۰ درصد کاهش به ۱۹ میلیارد دلار رسیده و این تغییر از محصولات 4G به 5G توسط اپل هدایت شده است که این شرکت به تنهایی بیش از نیمی از درآمد گوشی‌های 5G را به خود اختصاصی داده است، زیرا بیش از ۹۵ درصد از گوشی‌های آن 5G هستند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان