حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تولید آیفون در هند تا ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار

اپل یکی از معروف‌ترین تولید کنندگان جهان است و محصولات آن نیز از جمله پر فروش‌ترین‌ها هستند. این شرکت محصولات خود را عموما در چین تولید می‌کند. اما گویا در چند سال اخیر، با تبعیت از سیاست دولت آمریکا قصد دارد به مرور از چین خارج شود. بر اساس اخبار دریافتی گویا تولید آیفون در هند تا ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت. در ادامه با ترنجی همراه شوید.

دلایل افزایش تولید آیفون در هند تا ۲۵ درصد چیست؟

گویا اپل به تدریج تمرکز تولید خود را از چین دور می‌کند و هند بهترین جایگزین برای این کشور است. در حال حاضر، حجم خاصی از محصولات شرکت اپل در هند در دست تولید است. بر اساس اخباری که اخیرا منتشر شده است، به نظر می‌رسد که اپل در حال برنامه ریزی برای تولید بیشتر در هند (بیشتر از آنچه که در حال حاضر در این کشور تولید می‌شود) خواهد بود. بدین ترتیب اپل حداقل ۲۵ درصد از تولید محصولات خود را به هند منتقل می‌کند.

تولید آیفون در هند

بر اساس این گزارش، هدف اپل این است که با ترک چین، حدود ۲۵ درصد از محصولات خود را در هند تولید کند. این خبر را وزیر تجارت هند فاش کرده است. در خلال یک کنفرانس تجاری در هند، پیوش گویال، وزیر تجارت این کشور، گزارش مذکور را ارائه داد و همچنین در این رابطه گفته است که حدود ۵ تا ۷ درصد از تمام محصولات اپل در حال حاضر در هند ساخته می‌شود و هدف از این برنامه، افزایش 5 برابری این اعداد است.

این مقام دولتی هند، اظهارات گفته شده را بدون اشاره به زمان مشخصی برای آغاز آن، بیان کرده است. از سوی دیگر، اپل نیز در این مورد سکوت کرده است. همانطور که شایعات نشان می‌دهد، هیچ کس نمی‌داند که این تغییر در تولید چه زمانی به مرز ۲۵ درصد خواهد رسید. تنها چیزی که اکنون می‌تواند به آن توجه کرد، این است که به گمانه زنی‌های معتبرتر تکیه کنیم. زیرا این اولین بار نیست که چنین گزارش‌هایی را می‌شنویم.

چرا اپل تولید خود را به هند منتقل می‌کند

پیش از این، تحلیلگران حدس می‌زدند که اپل تا سال ۲۰۲۵ حداقل ۲۵ درصد از محصولات خود را در هند تولید خواهد کرد. به همین دلیل، فاکسکان، شرکت سازنده آیفون و سایر محصولات اپل در حال افزایش نیروی کار خود در شهر چنای (Chennai) هند است. به گفته تحلیلگران، انتقال بخشی از تولید به خارج از چین ممکن است هزینه بیشتری را برای این شرکت به دنبال داشته باشد و به نوعی بر کیفیت سخت‌افزار آن نیز تاثیر بگذارد. با این حال، به دلایلی این اقدام برای اپل ضروری است.

تولید آیفون در هند

به گفته خبرگزاری PhoneArena، اول از همه، عدم قطعیت در مورد محدودیت‌های ویروس کرونا و قرنطینه در چین مشکلات زیادی ایجاد کرده است. این مسئله بر سرعت تولید کارخانه فاکسکان در کشور چین تاثیر گذاشته است. همچنین تنش ژئوپلیتیکی بین پکن و واشنگتن هم نقش کلیدی و مهمی دارد. فاکسکان هم نیاز به اتخاذ تدابیر قوی برای مدیریت هر گونه پیامد غیرمنتظره دارد. نظر شما کاربران ترنجی درباره افزایش تولید آیفون در هند، آن هم تا ۲۵ مرز درصد، چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان