حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هشدار مدیر عامل اینتل نسبت به وضعیت بد این شرکت در آینده

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، اینتل

شرکت اینتل که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان در حوزه تولید پردازنده‌های کامپیوتری است، این روزها در شرایط متعادلی به سر نمی‌برد و مشکلات زیادی گریبان‌گیر آن شده است. در همین رابطه نیز شاهد هشدار مدیر عامل اینتل نسبت به وضعیت بد این شرکت در آینده هستیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

هشدار مدیر عامل اینتل نسبت به وضعیت بد این شرکت در آینده

پت گلسینگر، مدیر عامل اینتل اخیرا اذعان داشته است که این شرکت احتمالا جایگاه بیشتری را در بازار محصولات کلیدی از دست خواهد داد. وی در ادامه، همچنین هشدار داده است که عملکرد این شرکت که اخیرا تحت تاثیر مشکلات مختلفی قرار گرفته است، احتمالا قبل از بهتر شدن حتی بدتر می‌شود. گلسینگر در کنفرانس Evercore ISI TMT توضیح داد که انتظار دارد اینتل در سال آینده به از دست دادن سهم خود در بازار پردازنده‌های سرور ادامه دهد و بازیابی آن را از سال ۲۰۲۵ آغاز کند.

او اعلام کرد که اینتل پس از فروش کسب و کار حافظه Optane خود در اوایل سال جاری، احتمالا اقدامات بیشتری را برای ساده‌ سازی سبد محصولات متورم خود انجام خواهد داد. به طور کلی، اینتل الان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. اگرچه اینتل به عنوان یک غول تولیدی در صنعت نیمه رساناها باقی مانده است، اما این شرکت اخیرا از یک دوره عملکرد ضعیف رنج می‌برد.

هشدار مدیر عامل اینتل نسبت به وضعیت بد این شرکت در آینده

پت گلسینگر (Pat Gelsinger)، مدیرعامل اینتل

در حالی که به نظر می‌رسید بازگشت پت گلسینگر در اوایل سال ۲۰۲۱، جان تازه‌ای به این شرکت می‌بخشد، اما مجموعه‌ای از شکست‌ها در چند ماه گذشته نشان دهنده مشکلاتی است که اینتل همچنان با آن مواجه است. به عنوان مثال، معرفی نسل بعدی پردازنده‌های سرور این شرکت، با نام رمز Sapphire Rapids، با تاخیر همراه بوده است. تراشه‌های جدید زئون که در ابتدا قرار بود در سال ۲۰۲۱ عرضه شوند، ابتدا به اوایل سال ۲۰۲۲ و سپس به اواسط و پایان سال موکول شد.

اکنون به نظر می‌رسد که بیشتر مشتریان و کاربران این محصولات، باید تا سه ماهه اول ۲۰۲۳ نیز منتظر بمانند تا برای خرید آن اقدام نمایند. به طور جداگانه، آخرین تلاش اینتل برای تجارت تراشه‌های گرافیکی، شروعی دشوار داشت و اولین کارت‌های گرافیک Arc آن با تاخیرهای مکرری مواجه شد که با بحران کمبود جهانی تراشه و سایر عوامل مانند قرنطینه ویروس کرونا مرتبط بود. همچنین گفته می‌شود که این شرکت در تلاش است تا پردازنده‌های گرافیکی Arc نسل اول خود را با مدل‌های نسل فعلی انویدیا و AMD از نقطه نظر عملکرد به‌روز کند.

هشدار مدیر عامل اینتل نسبت به وضعیت بد این شرکت در آینده

حتی شایعه شده بود که ممکن است اینتل مجبور شود خطوط Arc Alchemist و Battlemage خود را به‌طور کامل کنار بگذارد، زیرا نقص‌های سخت‌افزاری غیرقابل رفع باعث کاهش عملکرد آن‌ها شده است و اگرچه اینتل به سرعت این ادعاها را رد کرد، اما شایعات همچنان به قوت خود باقی هستند. در ماه ژوئیه، اینتل گزارش درآمد سه ماهه ناخوشایندی را منتشر کرد که نقطه ضعف آن، کاهش ۲۲ درصدی درآمد سالانه بود. عملکرد این شرکت آنقدر بد بود که گلسینگر در توییتر از همه سهام داران این شرکت عذرخواهی عمومی کرد.

به گفته خبرگزاری TechRadar، نتایج این سه ماهه کمتر از استانداردها و انتظاراتی بود که این شرکت و سهامداران برای خود تعیین کرده بودند. وی گفته است که ما باید بهتر عمل کنیم و حتما نیز این کار را خواهیم کرد. بازار مراکز داده که به طور سنتی سنگر فروش اینتل محسوب می‌شوند و از اهمیت استراتژیک بسیار بالایی برخوردار هستند. بهبود شتاب و رشد در این بازارها می‌تواند راه طولانی را برای بازگرداندن شرکت به مسیر درست انجام دهد.

گلسینگر پیشنهاد کرد که اگرچه محصولات این شرکت همچنان رقابتی خواهند بود، اما اینتل تا زمان ورود پردازنده‌های Sierra Forest خود در سال ۲۰۲۴، جایگاه واقعی رهبری را به دست نخواهد آورد. این سری جدید، از سطح بالایی از راندمان انرژی و تعداد هسته بیشتر بهره می‌برد که اینتل امیدوار است به جلوگیری از پیشرفت تراشه‌های مبتنی بر Arm (مانند سری Graviton AWS) و همچنین پردازنده‌های رقبای x86 کمک کند. نظر شما کاربران ترنجی در این مورد چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان