حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

غول های فناوری چین ضعیف ترین رشد تاریخ را تجربه می کنند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، تجاری

در چند سال اخیر، مشکلات زیادی پدید آمد که نه تنها رشد و ثبات بازار را به خط انداخت، بلکه پیش‌بینی بسیاری از شرکت‌ها را نیز تغییر داد. این وضعیت به حدی مشکل ساز بوده که حالا حتی غول های فناوری چین نیز ضعیف ترین رشد تاریخ خود را تجربه می‌کنند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

غول های فناوری چین ضعیف ترین رشد تاریخ را تجربه می کنند

اقدامات مختلف چین برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا، به عنوان بخشی از سیاست تحمل این کشور در برابر شیوع کووید، منجر به کندی قابل توجهی در اقتصاد چین شده است. به دلیل اعمال محدودیت‌های بهداشتی سختگیرانه توسط دولت، فروش شرکت‌های بزرگ فناوری چین، به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. این موضوع خود منجر به تجربه بدترین رشد فصلی در تاریخ آن‌ها شده است.

یکی از غول‌های حوزه تجارت الکترونیک، یعنی علی بابا، برای اولین بار در تاریخ خود شاهد رشد درآمد سه ماهه سال به سال نبود و شرکت Tencent، مالک پیام رسان وی چت و یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بازی سازی در جهان، اکنون اولین کاهش فروش خود را گزارش کرده‌اند. همچنین قراردادهای منعقد شده با غول‌های فناوری چین و عدم توانایی این شرکت‌ها برای پاسخگویی به آن، ضربه سختی به اعتبار شرکت‌ها زده است و ضعیف‌ترین رشد فصلی تاریخ آن‌ها را ثبت کرده است.

غول های فناوری چین

آمار فروش خرده فروشی‌ها در ماه‌های آوریل و می نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری یافته است. با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا در شانگهای و سایر شهرهای بزرگ چین، دانیل ژانگ، مدیر عامل علی بابا، در گزارش درآمدی این شرکت در این ماه، گفت که در ژوئن وضعیت آن‌ها به آرامی بهبود یافته است.

شرکت JD.com، دومین شرکت بزرگ تجارت الکترونیک چین نیز ضعیف‌ترین رشد درآمد خود را تا کنون گزارش کرده است و از سوی دیگر نیز، شرکت Xpeng که یکی از سازنده خودروهای الکتریکی چین است، ضرر و زیان سه ماهه‌ای را منتشر کرد که بیش از حد انتظار آن‌ها بوده است. تحلیلگران نیز وضعیتی ضعیف‌تر از حد انتظار برای سه ماهه آینده شرکت‌های چینی پیش‌بینی می‌کنند و وعده تحویل ۲۹.۰۰۰ تا ۳۱.۰۰۰ خودرو را می‌دهند. مجموع این شرکت‌ها دارای ارزش بازار بیش از ۷۷۰ میلیارد دلار است.

کاهش درآمد ۲۰ درصدی شیائومی به دلیل قرنطینه کرونا در چین

به گفته وب سایت خبری GizChina، آنچه که به نظر جالب است این است که چگونه روایت درباره شرکت‌های بزرگ فناوری تغییر کرده است. در اوایل شیوع همه‌ گیری کرونا، انتظار می‌رفت که کووید برای پلتفرم‌های آنلاین بزرگ به قیمت کسب‌ و کارهای آفلاین، به نفع آن‌ها باشد، زیرا بخش زیادی از اقتصاد با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کند. طارق دنیسون، مدیر دارایی GFM Asset Management، به CNBC گفته است که در خانه با انتخاب کمی جز خرید آنلاین و سرگرمی آنلاین مشغول شده است.

چین در سه ماهه گذشته شاهد افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا بوده. در مبارزه با شیوع این بیماری همه گیر، مقامات این کشور، شهرهای بزرگ، از جمله شانگهای را قرنطینه کرده‌اند. این موضوع خود چند هفته به طول انجامید و آزمایشات گسترده‌ای از جمعیت این شهر انجام شد. اقتصاد چین در سه ماهه دوم تنها ۰.۴ درصد رشد داشته و این در تقاضای مصرف کنندگان و همچنین هزینه شرکت‌ها برای تبلیغات و رایانش ابری واضح بوده است. نظر شما کاربران ترنجی درباره غول های فناوری چین و رشد ضعیف آن‌ها چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان