حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی Oppo A16 با Helio G35 و باتری ۵,٠٠٠ میلی‌آمپرساعتی رسماً معرفی شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، اوپو

اوپو در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی است. این کمپانی چینی، زیر مجموعه‌ای از هلدینگ BBK است. حال، گوشی اقتصادی جدید این کمپانی، با نام Oppo A16 رونمایی شده است. بنابراین، در ادامه این مطلب به مشخصات فنی و قیمت گوشی Oppo A16 خواهیم پرداخت.

مشخصات فنی و قیمت گوشی Oppo A16

اوپو سال گذشته نیز از گوشی‌های اقتصادی زیادی رونمایی کرد. یکی از این گوشی‌ها، Oppo A15 نام داشت. این دستگاه از تراشه ١٢ نانومتری Helio P35 به عنوان مغز متفکر خود استفاده می‌کرد.

 

گوشی Oppo A15 با مدیاتک Helio P35 به قیمت ۱۵۰ دلار رسما معرفی شد

 

اما در نهایت، امروز جانشین گوشی Oppo A15 رسماً معرفی شد. به نقل از Gizmochina، گوشی Oppo A16 ماه‌هاست که در شایعات حضور دارد اما نهایتاً، امروز این دستگاه به صورت رسمی در کشور اندونزی رونمایی شده است. این دستگاه، دارای مشخصات کلیدی همچون تراشه مدیاتک، باتری حجیم و دوربین اصلی سه گانه است. اما مشخصات دقیق این گوشی از چه قرار است؟ خب، اجازه دهید تا به طور کامل برای شما شرح دهیم که گوشی Oppo A16 دارای چه ویژگی‌هایی است.

رنگ بندی گوشی Oppo A16

در ابتدا، باید بگوییم که گوشی Oppo A16 در سه رنگ مختلف عرضه شده است. وزن و ضخامت این دستگاه، به ترتیب برابر با ١٩٠ گرم و ٨.۴ میلی متر می‌باشد. نمایشگر Oppo A16، دارای قطر ۶.۵٢ اینچی و پنلی از نوع IPS LCD است. وضوح این پنل +HD، کنتراست آن ١,۵٠٠:١ و بیشینه نوری آن نیز ۴٨٠ نیت می‌باشد. این نمایشگر، توانایی نمایش حدود ۷٢ درصد از گستره رنگی NSTC را دارد. رفرش ریت و نرخ حساسیت لمسی نمایشگر Oppo A16، از نوع ۶٠ هرتزی می‌باشد. در بالای این نمایشگر، ناچ قطره‌ای به چشم می‌خورد. حال، به کالبد این گوشی انتقال می‌یابیم. تراشه به کار رفته در این گوشی، Helio G35 نام دارد. این تراشه، با لیتوگرافی ١٢ نانومتری تولید شده است.

 

مدیاتک Helio G35 و Helio G25 رسما معرفی شدند

 

در ادامه، اوپو ٣٢ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع eMMC 5.1 و ٣ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع LPDDR4X 1866MHZ را برای این گوشی در نظر گرفته است. ظرفیت باتری Oppo A16، برابر با ۵,٠٠٠ میلی آمپر ساعت است. شارژر این دستگاه نیز توان ١٠ واتی دارد که برای چنین حجم باتری، بسیار کند است. اوپو به صورت پیش فرض، از رابط کاربری ColorOS 11.1 بر پایه اندروید ١١ در این گوشی استفاده کرده است. اما در بخش سیستم دوربین این گوشی چه خبر است؟

ظاهراً این گوشی، حرف خاصی برای گفتن در این بخش ندارد. در قاب پشتی، ماژول دوربین اصلی سه گانه مستطیلی دیده می‌شود. این سیستم دوربین، متشکل از سنسورهای ٢+٢+١٣ مگاپیکسلی می‌باشد. همچنین قابلیت عکاسی ماکرو در این دوربین وجود دارد. دوربین سلفی نیز دارای وضوح ٨ مگاپیکسلی است و در ناچ قطره‌ای تعبیه شده است. بلوتوث نسخه ۵.٠ و جک ۳.۵ میلی متری هدفون، از دیگر مشخصات این گوشی اقتصادی است. خوشبختانه بر خلاف نسل قبل، این گوشی مجهز به درگاه شارژ Type-C است. در انتها، حسگر تشخیص اثرانگشت این گوشی با دکمه پاور ادغام شده و بر روی فریم واقع شده است.

همان طور که اشاره کردیم، گوشی Oppo A16 برای اولین بار در اندونزی رونمایی شده است. قیمت این دستگاه اقتصادی در نسخه ٣/٣٢ گیگابایتی، برابر با ١,۹٩٩,٠٠٠ روپیه اندونزی (معادل ١٣٨ دلار آمریکا) می‌باشد.

نظر شما در مورد Oppo A16 چیست؟ آیا این دستگاه ارزش خرید بالایی دارد؟ کدام ویژگی این دستگاه برای شما جذاب‌تر است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️