حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه ردمی Note 10 Pro با شیائومی Mi 11 Lite: نبرد میان رده‌های یک مرز و بوم!

نوشته

2 سال قبل | 7 دیدگاه | حتما بخوانید، ردمی، شیائومی، مقایسه

شیائومی، یک برند شناخته شده در حوزه گوشی‌های هوشمند است. زیر مجموعه آن، یعنی ردمی نیز از این قاعده مستثنی نیست و طرفداران زیادی دارد. حال، قصد داریم تا در این مطلب، به مقایسه دو میان رده مطرح از شیائومی و ردمی بپردازیم. در ادامه، با مقایسه ردمی Note 10 Pro با شیائومی Mi 11 Lite همراه شما هستیم.

مقایسه ردمی Note 10 Pro با شیائومی Mi 11 Lite

شیائومی در مراسم بزرگ چند ماه پیش خود، از گوشی‌های جدید سری Mi 11 رونمایی کرد. شیائومی Mi 11 Lite نیز در همین مراسم پا به عرصه وجود نهاد. این گوشی به جز تراشه و عدم پشتیبانی از 5G، تفاوت خاصی با نسخه 5G خود ندارد. ردمی نوت ١٠ پرو نیز پیش از آن با دوربین ١٠٨ مگاپیکسلی رونمایی شد و توانست تهدید بزرگی را برای رقبای خود بیافریند.

 

سری گلوبال ردمی نوت ۱۰ معرفی شدند: Redmi Note 10 5G در کنار Redmi Note 10s و ۲ عضو دیگر + قیمت

 

حال به نقل از Gizmochina، با وجود این که ردمی یک زیر مجموعه متمرکز و تحت فعالیت از سوی شیائومی است، محصولات بسیار خوبی را تولید می‌کند. از سوی دیگر، میان رده‌های شیائومی نیز دارای ارزش خرید بالایی هستند و در سطح گوشی‌های ردمی قرار دارند. خب، همان طور که احتمالاً مستحضر هستید، دو گوشی Mi 11 Lite و ردمی نوت ١٠ پرو، در یک رده قیمتی قرار دارند. بنابراین، خیل عظیگی از کاربرانی که قصد خرید گوشی در رنج قیمتی مذکور را دارند، به یک دوراهی سخت می‌رسند: شیائومی Mi 11 Lite یا ردمی Note 10 Pro؟

خب، اگر قصد خرید یک گوشی در قیمت مورد اشاره دارید و در تصمیم خود مصمم نیستید، ما در اینجا به مقایسه ردمی Note 10 Pro با شیائومی Mi 11 Lite پرداخته‌ایم. در ادامه، نگاهی به چند بخش از این دو گوشی خواهیم داشت.

طراحی و کیفیت ساخت

اگر اولویت اصلی شما طراحی است، شک نکنید که شیائومی Mi 11 Lite بهترین انتخاب شما در برابر ردمی نوت ١٠ پرو خواهد بود! می‌پرسید چرا؟ خب، می ١١ لایت وزن و ضخامت کم‌تری نسبت به ردمی نوت ١٠ پرو دارد. این تفاوت، به طور محسوسی قابل احساس است. از طرف دیگر، این گوشی طراحی جذاب‌تری نسبت به Redmi Note 10 Pro دارد و بهتر در دستان شما جای می‌گیرد. در کل، نیازی به بحث نیست. چرا که شیائومی بر روی طراحی می ١١ لایت، مانور زیادی داده است. اما نقاط قوت ردمی نوت ١٠ پرو را نباید فراموش کنیم. برگ برنده نماینده ردمی، استفاده از محافظ گوریلا گلس ۵ در قاب پشتی است. ظاهراً شیائومی می ١١ لایت، از این مزیت برخوردار نیست! هر دو گوشی، دارای استاندارد IP53 و IP52 می‌باشند که این یعنی آن‌ها تا حد معینی در برابر پاشش آب و گرد و خاک مقاوم هستند.

نمایشگر

در همین ابتدا، باید بگوییم که رفرش ریت نمایشگر ردمی نوت ١٠ پرو بالاتر است. این میزان، معادل ١٢٠ هرتز است. بنابراین، شما می‌توانید کارکرد روان‌تری را به وسیله این گوشی تجربه کنید. اما در کل، اگر به دنبال کیفیت نمایشگر هستید، شیائومی می ١١ لایت اینجاست! کم‌تر وجود پنل‌هایی با قابلیت نمایش بیش از ١ میلیارد رنگ در گوشی‌های میان رده مشاهده می‌شود. با وجود این که این قابلیت، خیلی جای مانور ندارد، اما یادآوری وجود آن خالی از لطف نیست. نمایشگر AMOLED با وضوح +Full HD در کنار رفرش ریت ٩٠ هرتزی و قابلیت نمایش محتوای HDR10، از دیگر مشخصات نمایشگر شیائومی می ١١ لایت است. گفتنی است که پنل نمایشگر می ١١ لایت، نور بیشتری را نسبت به رقیب خود ساطع می‌کند.

مشخصات بخش پلتفرم

بخش پلتفرم، قسمتی است که برای بسیاری از کاربران، به عنوان اولویت اول شناخته می‌شود. خب، در بخش تراشه تفاوتی را شاهد نیستیم. هر دو گوشی، از تراشه Snapdragon 732G با لیتوگرافی ٨ نانومتری بهره مند شده‌اند. بهترین نسخه هر دو گوشی، دارای ٨ گیگابایت حافظه رم به همراه ١٢٨ گیگابایت حافظه داخلی است. خوشبختانه نوع حافظه داخلی آن‌ها، UFS 2.2 است. شیائومی Mi 11 Lite و ردمی نوت ١٠ پرو، عملکردی در یک حد دارند. هر دوی آن‌ها، از درگاه کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند و متأسفانه، هیچ کدام مجهز به اینترنت 5G نیستند. این بخش، برنده‌ای ندارد. حتی در بخش نرم افزار، هر دو دستگاه دارای اندروید ١١ پایه به همراه رابط کاربری MIUI 12 هستند. آپدیت MIUI 12.5 برای هر دو قهرمان این داستان عرضه شده است!

 

کوالکام اسنپدراگون ۷۳۲ جی / Snapdragon 732G رسما معرفی شد، یک تراشه 4G دیگر

 

سیستم دوربین

خب، خب، خب! به نقطه قوت اصلی نماینده ردمی می‌رسیم. ردمی نوت ١٠ پرو، دارای سنسور اصلی ١٠٨ مگاپیکسلی است. این بخش، خریداران نوت ١٠ پرو را امیدوارتر می‌کند. هر دو گوشی، دارای سنسور ٢ مگاپیکسلی تشخیص عمق هستند. سنسورهای ٨ مگاپیکسلی لنز فوق عریض و ۵ مگاپیکسلی لنز ماکرو را از یاد نبرید. دوربین سلفی هر دو دستگاه، وضوح ١۶ مگاپیکسلی دارد. در کل، به جز سنسور اصلی، تفاوتی در سیستم دوربین این دو رقیب دیده نمی‌شود. به هر حال، تفاوت عملکرد به نفع نماینده ردمی، فاحش است.

باتری و دیگر مشخصات

در کل، ردمی نوت ١٠ پرو با یک دلیل ساده، عمر باتری بهتری دارد: حجم باتری بسیار بیشتر! این موضوع، می‌تواند نقطه قوت کلیدی در برابر شیائومی می ١١ لایت برای کاربران باشد. در همین راستا، می‌توانیم بگوییم که عامل این وزن و ضخامت کم، استفاده از باتری کوچک‌تر نسبت به رقبا است. البته با وجود باتری ۴,٢۵٠ میلی آمپر ساعتی، باز هم چنین عملکردی تحسین برانگیز است. شارژر هر دو دستگاه، دارای توان ٣٣ واتی است.

اسپیکر استریو، در نمایندگان شیائومی و ردمی، تعبیه شده است. با این وجود، بلندی و عملکرد صدای اسپیکر شیائومی می ١١ لایت، تا حدودی بهتر است. نکته مهم، وجود جک ٣.۵ میلی متری هدفون در ردمی نوت ١٠ پرو است. آن هم در هنگامی که رقیب آن، یعنی شیائومی می ١١ لایت از چنین قابلیتی بهره مند نیست. و در نهایت، به جمع بندی نهایی در بخش نقاط قوت و نقاط ضعف هر دو گوشی می‌رسیم!

ردمی نوت ١٠ پرو:

نقاط قوت

– دوربین اصلی ١٠٨ مگاپیکسلی با کیفیت

– رفرش ریت ١٢٠ هرتزی نمایشگر

– باتری بزرگ‌تر

نقاط ضعف

– نقطه ضعف مهمی در این گوشی دیده نمی‌شود!

شیائومی Mi 11 Lite:

نقاط قوت

– نمایشگر با کیفیت‌تر

– خوش دستی بیشتر

– وزن و ضخامت کم‌تر

– نسخه‌های بیشتر حافظه

نقاط ضعف

– باتری کوچک‌تر نسبت به ردمی نوت ١٠ پرو

در کل، با توجه به این نقاط ضعف و قوت، انتخاب شما کدام یک می‌باشد؟ آیا این مقایسه مورد پسند شما واقع شده است؟ نظر شما نسبت به مقایسه ردمی Note 10 Pro با شیائومی Mi 11 Lite چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Farhad

با توجه به اولویت های خودم بین این دوتا نوت 10 پرو انتخاب منه اما بدلیل مشکلات گسترده این گوشی و قیمت بالای فعلی در ایران A52 انتخاب من هست ولی در هرصورت گزینه بهتر از این ها با اختلاف قیمتی کم mi 10 t هست که ارزش خرید خوبی دارد.

Mahdi

من اگه انتخاب کنم هیچکدومو انتخاب میکنم ، ترجیح میدم ۲ تومن بیشتر بدم و از بین پوکو اف۳ و می۱۱لایت فایوجی یکی رو انتخاب کنم

Hossein2376

مشخص نیست miui 12.5 کی واسه ردمی نوت ۱۰ معمولی میاد؟؟

M.Y

آنر 40 پرو انتخاب منه 👌👌

M.Y

کلا اشتباه شد 😅😅
هم پست اشتباهی
هم اسم اشتباهی
ببخشید خودتون 😅😅

samsam

سلام ، ۳ شهریور یعنی پنج روز پیش یک گوشی نوت ۱۰ پرو شیائومی رم ۸ خریدم چون بزرگ و سنگین هست و دستم درد می‌کنه می خوام عوض کنم اگر کسی مثل من جدیدا گوشی گرفته مدل می ۱۱ کوچیکه و سبک هست و مد نظر منه و میخواد با گوشی من عوض کنه بگه ..مرسی
راستی من مشهدم و رنگش دخترونه باشه بهتره!

mahmood

سلام
من mi 11lite خریدم ۱۱ شهریور مشکی
حاضر به تعویض هستم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️