حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

طراحی نهایی گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ را ببینید

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ

بالاخره روز موعود فرا رسید و به مطابق همیشه و به لطف باسابقه‌ترین افشاگر حال حاضر یعنی evleaks، اکنون نگاهی کلی به طراحی نهایی گوشی‌های گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ می‌اندازیم که تا حد زیادی رندرهای پیشین را تأیید می‌کند؛ تنها یک قسمت مبهم باقی می‌ماند که هنوز جواب قطعی برای آن نداریم: دوربین زیر نمایشگر گلکسی زد فولد ۳!

طراحی نهایی گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳

ماجرا از آنجایی آغاز می‌شود که مرد افسانه‌ای افشاگری‌ها، ایوان بلاس، اوایل امروز بیان کرد که گلکسی زد فولد ۳ به‌طور حتم از قلم S Pen پشتیبانی می‌کند. سپس کاربری در پاسخ، از وی می‌خواهد که اثبات حرف خود را با یک افشای مهم نشان دهد. بلس خطاب به وی پاسخ می‌دهد: “مگر همین جمله افشا محسوب نمی‌شود؟” کاربر در ادامه Jon Prosser را به رخ وی کشیده و او را به ایوان برتری می‌دهد. ایوان بلس نیز به انجام آنچه که در آن تخصص دارد پرداخته و طراحی نهایی دو گوشی تاشوی آینده سامسونگ را به نمایش مي‌گذارد تا جای پای خود را به‌عنوان بهترین افشاکننده حفظ کرده باشد.

گلکسی زد فلیپ ۳

از داستان‌گویی که بگذریم، پوستر لو رفته امروز، این گوشی‌ها را به‌صورت تمام و کمال به نمایش می‌گذارد و طراحی پیشین آنان را تا حد زیادی تایید می‌کند. اول از گلکسی زد فلیپ ۳ شروع می‌کنیم که براساس این تصویر، ظاهر دو بخشی آن که مشابه سری پیکسل‌های ۲ و ۳ می‌باشد، نمایش داده شده و رنگ بژ آن نیز تایید می‌شود. بر همین اساس، قسمت بالایی پنل پشتی فارق از رنگ اصلی بدنه، مشکی بوده که شامل چینش عمودی دوربین دوتایی به همراه نمایشگر ثانوی بزرگتر می‌شود. مورد خاص دیگری از طراحی زد فلیپ ۳ به چشم نمی‌خورد غیر از اینکه با توجه به دکمه پاور آن، احتمالا سنسور اثر انگشت با آن ادغام شده است.

گلکسی زد فولد ۳

راجع به زد فولد ۳ اما، حدیث بسیار است. اول از همه اینکه با توجه به ابعاد تقریبی آن مخصوصا در کنار زد فلیپ ۳، شایعه کوچکتر شدن نمایشگر داخلی آن تاحدودی تایید می‌شود. همچنین با نگاهی دقیق‌تر به طراحی لبه دستگاه، می‌توان دریافت که این قسمت اکنون مسطح‌تر شده است؛ البته نه دقیقا مانند سری آیفون ۱۲ اپل ولی از نسل پیشین خود تخت‌تر به نظر می‌رسد. حاشیه‌های اطراف نمایشگر تغییر جدی‌ای را نسبت به زد فولد ۲ نشان نمی‌دهد و کماکان از همان تصویر والپیپر جذاب در این گوشی نیز استفاده شده است.

البته که در اینجا هم مانند زد فلیپ ۳، طراحی کلی پیش‌تر در رندرهای آن لو رفته بود. به‌عنوان مثال شمایل دوربین‌های پشتی دقیقا مانند تصاویر قبلی می‌باشد. البته لازم به ذکر است که شایعه استفاده از دکمه‌های لمسی در این گوشی، باتوجه به تصاویر به‌طور کلی رد می‌شود.

طراحی نهایی گلکسی زد فولد ۳

طراحی نهایی گلکسی زد فولد ۳

دوربین زیر نمایشگر گلکسی زد فولد ۳: آری یا خیر!

راجع به Z Fold 3 اما، دو نکته تازه باقی می‌ماند. اول از همه پشتیبانی از قلم S Pen که در تصویر دوم به‌صورت کامل تایید شده؛ به طوری‌که در بالای آن عبارت “Fold Edition” نیز به چشم می‌خورد. نکته دوم و مهم‌تر اما، مربوط به شایعه دوربین زیر نمایشگر در پنل داخلی آن می‌شود که در هر دو تصویر موجود از این گوشی، این دوربین دقیقا در همان قسمتی که دوربین سلفی زد فولد ۲ جای گرفته بود، دیده می‌شود. در اینجا سه تئوری وجود دارد: تئوری اول آنکه سامسونگ به کلی قید دوربین زیر نمایشگر را برای فولد جدید زده و باتوجه به کیفیت پایین احتمالی آن، ریسک استفاده در گوشی بالارده خود را نکرده است. تئوری دوم اینست که برخلاف شایعات پیشین، این دوربین به‌جای استفاده در نمایشگر داخلی، در صفحه رویی آن قرار خواهد گرفت که باتوجه به عدم وجود تصویری از قسمت جلویی گوشی، احتمال آن صفر نیست. تئوری سوم اما، به نمایش عجیب دوربین در تصاویر برمی‌گردد که طبق آن انگار به‌صورت تار نمایش داده می‌شود؛ یعنی دوربین زیر نمایشگر وجود داشته اما نه در حالتی که به‌طور کامل و همیشه زیر نمایشگر پنهان شده باشد و درعوض مشابه شماری از پتنت‌های گذشته بکار گرفته شده است که نمایشگر قسمت دوربین موقع استفاده از آن، کنار زده می‌شد. به هر حال احتمال همه این موارد وجود دارد و امیدواریم سامسونگ از این تکنولوژي در صورت تکامل آن، استفاده کرده باشد؛ چراکه در غیر این صورت، به‌جز S Pen نمی‌توان بهبود قابل توجهی را برای این گوشی نسبت به نسخه قبلی آن متصور شد.

سامسونگ در حل مشکل چین خوردگی Fold 3 و Z Flip 3 پیشرفت چشمگیری داشته است

در نهایت نظر شما راجع به گوشی‌های گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ سامسونگ چیست؟ آیا طراحی آنان را می‌پسندید؟ کدام گوشی بیشتر نظر شما را به خود جلب کرد؟ در صورت عدم استفاده سامسونگ از فناوری دوربین زیر نمایشگر در زد فولد ۳، آیا از این دستگاه ناامید می‌شوید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی