حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل تاریخ انتشار iOS ۱۴.۵ را رسما اعلام کرد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | iOS 14، اپل

رویداد فصل بهار اپل به تازگی به پایان رسید و توجه ما را با آیپد ها و آیمک های جدید خود جلب کرد، اما به نظر می رسد یک سوال جزئی بی پاسخ ماند؛ آپدیت iOS ۱۴.۵ چه زمان آماده می شود؟ انتظار ما این بود که اپل حداقل زمان بروزرسانی سیستم عامل خود را در جریان این رویداد ذکر کند؛ اما مشخص شد که اعلام تاریخ انتشار iOS ۱۴.۵، صرفاً سزاوار پاورقی ای در بیانیه مطبوعاتی ایرتگ های اپل بوده است.

تاریخ انتشار iOS ۱۴.۵

پیش از این برای شما از محبوبیت فوق العاده نسخه ۱۴ سیتسم عامل اپل گفته بودیم. حال به نقل از 9to5mac، گفته می شود که iOS ۱۴.۵ قرار است از هفته آینده منتشر شود، به این معنی که شما می توانید از تاریخ 26 آوریل(۶ اردیبهشت) انتظار آن را داشته باشید.

iOS 14.5 یک بروزرسانی بزرگ به شمار می رود که مجموعه ای از ویژگی های مهم را برای آیفون های اپل به ارمغان می آورد. احتمالاً مهمترین ویژگی آن نیز، شفافیت رهگیری در برنامه ها است، به این صورت که به برنامه ها اجبار می کند تا قبل از اینکه بتوانند اطلاعات و فعالیت خود را در پس زمینه خود ذخیره داشته باشند، از کاربران اجازه این کار را بخواهند. این ویژگی در واقع نشان دهنده تقابل مستقیم اپل و فیس بوک در زمینه سیاست حفظ حریم خصوصی کاربران است.

تاریخ انتشار iOS ۱۴.۵

تاریخ انتشار iOS ۱۴.۵

دیگر ویژگی های تازه اضافه شده به این نسخه

یکی دیگر از ویژگی های جدید دیگر که احتمالاً کمی با تاخیر عرضه می شود، توانایی جدید باز کردن قفل آيفون های خود بوسیله اپل واچ است. کاربرد اصلی این ویژگی زمانی احساس می شود که شما به خاطر همه گیری ویروس کرونا، مجبور به استفاده دائمی از ماسک مخصوصا در محیط بیرون از خانه هستید که در نتیجه آن بکارگیری شیوه Face ID در باز کردن موفقیت آمیز قفل آیفون شما کمی مشکل است.

افزایش سلامت باتری آیفون پس از آپدیت iOS 14.5 بتا ۶

همچنین صدای زن، دیگر به عنوان صدای پیش فرض سیری نخواهد بود و از کاربران خواسته می شود که برای اولین در هنگام اجرای سیری، بین صدای زن و مرد یک مورد را انتخاب کنند. همچنین بیش از ۲۰۰ ایموجی جدید در زمان عرضه این نسخه وجود خواهد داشت، از جمله تغییرات جدیدی در شکلک سرنگ و انواع مختلف رنگ پوست برای ایموجی زوج ها.

iOS ۱۴.۵ همچنین قادر است اسپاتیفای یا نرم افزار های دیگر را به عنوان پخش کننده موسیقی پیش فرض به جای Apple Music تنظیم کند. به علاوه پشتیبانی از دو سیم کارت 5G نیز در تمام مدل های آیفون ۱۲ اضافه خواهد شد.

قرار است آپدیت iOS ۱۴.۵ برای همه آیفون هایی که از iOS ۱۴ پشتیبانی می کنند، منتشر شود؛ اما شماری از ویژگی های جدید این نسخه، فقط مختص سری آیفون ۱۲ خواهد بود.

اپل نسخه بتا iOS 14.5 را برای توسعه دهندگان منتشر کرد

نظر شما راجع به تاریخ انتشار iOS ۱۴.۵ و ویژگی های جدید آن چیست؟ آیا به محض عرضه این نسخه، آن را روی گوشی آیفون خود نصب می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

من که فعلا تا مدتی از دنیای ios خارج شدم 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی