حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تنها ۱۲ درصد از کاربران iOS 14.5 مجوز رهگیری توسط برنامه های شخص ثالث را تایید کرده اند

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | iOS، شبکه و امنیت

شاید به یاد داشته باشید که یک نظرسنجی انجام شده چند روز پس از آن که اپل ویژگی رهگیری برنامه را در iOS 14.5 منتشر کرد، نشان داد که 47 درصد از کاربران، اجازه رهگیری خود را به برنامه های شخص ثالث می دهند. این رقم کمی تعجب آور بود، اما باید به این موضوع اشاره کرد که قابلیت شفاف سازی در رهگیری برنامه ها، یک ویژگی کاملاً جدید است، بنابراین پس از یک هفته نمی توان ارقام درستی را درباره درصد استفاده کاربران از آن ارائه کرد.

مجوز رهگیری توسط برنامه های شخص ثالث در iOS 14.5

امروز، یک آمار تازه توسط شرکت تحلیل داده ای Flurry منتشر شده است که نشان می دهد، از 2.5 میلیون کاربر فعالی که در ایالت متحده، گوشی آیفون خود را به سیستم عامل iOS 14.5 آپدیت کرده اند، تنها 4 درصد اجازه می دهند توسط توسط برنامه های شخص ثالث رهگیری شوند؛ که یعنی این باعث می شود 96 درصد افراد، تصمیم بگیرند که آنلاین و از طریق برنامه هایی که استفاده می کنند، ردیابی نشوند. البته کسانی که از این ویژگی جدید بهره می برند، همچنان تبلیغات آنلاین سفارشی را دریافت می کنند.

رهگیری کاربران ایالات متحده در iOS 14.5

رهگیری کاربران ایالات متحده در iOS 14.5

این خبر وحشتناکی برای شرکتی مانند فیس بوک است که فقط در سال گذشته، 84 میلیارد دلار درآمد از تبلیغات آنلاین کسب کرده است؛ همچنین برای شرکت های دیگر مشابه فیس بوک نیز، این مسأله صدق چراکه این مورد، یک تجارت 189 میلیارد دلاری در سراسر جهان می باشد. اگرچه این اعداد برای نگرانی های شبکه های اجتماعی در سطح جهانی کمی بهتر است، اما آمار جهانی باز هم، آن چیزی نیست که فیس بوک و مشاغل کوچک از آن خوشحال باشند و در هر صورت برای آنان ضرری بزرگ تلقی می شود.

بیش از ۹۰ درصد دارندگان آیفون، iOS ۱۴ را روی گوشی خود نصب کرده اند

آمار منتشر شده در سطح جهانی

در سطح جهانی نیز، این رقم فقط تا کمی بهبود می یابد، به طوری که تنها 12 درصد از 5.3 میلیون کاربر، تصمیم به اخذ مجوز توسط برنامه های شخص ثالث گرفته اند تا توسط این برنامه ها، رهگیری شوند.

رهگیری کاربران جهانی در iOS 14.5

رهگیری کاربران جهانی در iOS 14.5

شرکت تحلیلی و آماری Flurry، متعلق به Verizon است و در بیش از 1 میلیون برنامه گوشی های همراه مورد استفاده قرار می گیرد که داده ها در هر ماه ارائه می دهند. این شرکت در نظر دارد تا پس از این، آمار خود را هر روز هفته بروزرسانی کند.

اپل پیش از تغییر در سیاست حریم خصوصی، به دنبال توسعه تجارت تبلیغاتی خود می باشد

در نهایت نظر شما راجع به این سطح از عدم نارضایتی و دسترسی به رهگیری توسط برنامه های شخص ثالث توسط کاربران iOS 14.5 چیست؟ خود شما اگر آیفونتان را به این نسخه از سیستم عامل آپدیت کرده اید و یا اگر در شرایط مشابه قرار بگیرید، چه تصمیمی را اتخاذ خواهید کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

اون ۱۲ درصد چه فکری کردن 😒

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی