حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حالت مولتی تسکینگ iPadOS 16 کارایی و عملکردی بهتری به همراه خواهد داشت

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | iOS 14، اپل، اخبار

اپل در چند سال اخیر با اعمال تغییرات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در تبلت‌های خود، تجربه کاربری این محصولات را تا حد زیادی به لپ‌تاپ‌ها نزدیک کرد. اما واقعیت این است که استفاده از جمله “مشابه لپ‌تاپ” برای چنین عملکردی هنوز زود است. با این وجود گویا حالت مولتی تسکینگ iPadOS 16 کارایی و عملکردی بهتری به همراه خواهد داشت. با ترنجی همراه باشید.

حالت مولتی تسکینگ iPadOS 16 چه تغییراتی به همراه دارد!

با نزدیک شدن به کنفرانس توسعه دهندگان اپل (WWDC)، جزئیات بیشتری در مورد عملکرد iOS 16 و iPadOS 16 منتشر شده است. از اخبار و گمانه‌ زنی‌های موجود، می‌توان فهمید که سیستم جدید چندوظیفه‌ای یا مولتی تسکینگ این سیستم عامل، بیش از گذشته تقویت می‌شود. آخرین گزارش‌ها ادعا می‌کنند که iPadOS 16، قابلیت‌های چندوظیفه‌ای آیپد را بیشتر خواهد کرد. علاوه بر این، این سیستم به کاربران امکان می‌دهد اندازه برنامه‌ها را به راحتی تغییر دهند.

این ویژگی که اپل از آن استفاده کرده است، در کد زیرساخت منبع باز WebKit در پلتفرم Github استخراج شده است و انتظار می‌رود در کنفرانس WWDC ۲۰۲۲ ماه آینده معرفی شود. به نظر می‌رسد این کد به این معنی است که کاربر آزادی کاملی برای تغییر اندازه پنجره در iPadOS دارد. از زمانی که اپل سیستم عامل آیپد را به عنوان یک سیستم عامل جداگانه در نظر گرفت، بسیاری از کاربران به دنبال این ویژگی جذاب بودند.

حالت مولتی تسکینگ iPadOS 16

به‌نظر می‌رسد به‌روزرسانی جداگانه Github از مهندسان اپل نیز اضافه شدن حالت چند وظیفه‌ای iPad را تایید می‌کند. برای ارائه یک عملکرد واقعی و خاص، برخی از توسعه دهندگان ادعا می‌کنند که می‌توان مانند حالت تبلت ویندوز ۱۰ با آن کار کنند و‌ می‌تواند در هر زمان این حالت را تغییر دهند.

انتشار اسکرین شات نهایی اپل IOS 16 که تعداد زیادی ویژگی مفید را به همراه دارد نیز از نکات مهم و جالب دیگر ماجرا است. به تازگی اسکرین شات نسخه نهایی رندر مفهومی iOS 16 که توسط نیکلاس گیگو ساخته شده است، در معرض دید عموم قرار گرفته است. از روی تصاویر، می‌توان گفت iOS 16 آیکون‌های دسکتاپ را بازطراحی می‌کند و این حس نوآورانه را برای کاربران به ارمغان می‌آورد و بسیاری از عملکردهای عملی مورد انتظار را نیز اضافه می‌کند.

در میان سایر ویژگی‌ها، iOS 16 آیکون‌های میانبر را در پایین رابط صفحه اضافه می‌کند. همچنین از امکان سفارشی‌ سازی هم پشتیبانی می‌کند، کتابخانه منبع برنامه می‌تواند در نوار Dock ساکن باشد. علاوه بر این، این سیستم ویجت‌های دسکتاپ تعاملی، تایمرهای متعدد و قفل برنامه را به همراه خواهد داشت. همچنین تاریخچه استفاده از ماشین حساب، رابط سوئیچینگ چندوظیفه‌ای جدید، کنترل سنتر جدید و موارد دیگر را نیز اضافه خواهد کرد.

حالت مولتی تسکینگ iPadOS 16

این شرکت اخیرا اعلان یادآوری را برای توسعه دهندگان ارسال کرده است. یادآوری این است که از ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲، همه برنامه‌هایی که از ایجاد حساب پشتیبانی می‌کنند باید عملکرد حذف حساب‌ها را داشته باشند. طبق دستورالعمل‌های اپل، برنامه‌ها باید گزینه‌های حذف حساب را برای کاربران آسان کنند. همچنین، برنامه‌ها باید اطمینان حاصل کنند که کاربران می‌توانند تمام داده‌های شخصی خود را حذف کنند.

در iOS 16، برنامه‌های بیشتری وجود خواهند داشت که عملکرد حذف حساب‌ها را ارائه می دهند. علاوه بر این، مارک گورمن همچنین ادعا می‌کند که iOS 16 تغییرات آشکاری در بخش اعلان‌ها و سلامتی خواهد داشت. گویا این بار iOS 16، تغییرات خلاقانه و پویا را در بسیاری از جنبه‌ها به همراه خواهد داشت. برای بهینه سازی تجربه کاربر، سیستم عملکردهای بیشتری را نیز اضافه می‌کند.

پیش‌نمایش iOS 15.6 برای برنامه‌نویسان منتشر شد

تقریبا ۳ هفته تا رویداد WWDC22 باقی مانده است. در این مدت گزارش‌های بیشتری در مورد iOS 16 ارائه می‌شود. با این حال، قبل از معرفی iOS 16، اپل باید iOS 15.6 را منتشر کند. بر اساس گزارش‌ها، آپدیت پیش‌نمایش توسعه دهندگان iOS 15.6 اکنون برای کاربران آیفون در دسترس است. این سیستم بر رفع اشکالات تمرکز دارد و در عین حال برخی از ویژگی‌های از دست رفته را نیز بهبود می‌بخشد.

حالت مولتی تسکینگ iPadOS 16

طبق اخبار، پس از ارتقاء به iOS 15.6، عملکرد آیفون روان‌تر می‌شود. علاوه بر این، عمر باتری و مشکلات گرمایی نیز بهتر خواهد شد. کاربران این سیستم ادعا می‌کنند که باز کردن نرم‌افزارها سریع‌تر است و بازی‌ها نیز روان‌تر هستند. همچنین مشکل گرمایش در حین بازی دیگر چندان جدی نیست. علاوه بر این، طبق گفته مارک گورمن، اولین نسخه بتای عمومی iOS 16 در ماه جولای سال جاری به صورت رسمی عرضه خواهد شد. این کمی دیرتر از بازه زمانی معمول است. اولین بتای عمومی همزمان با سومین بتای توسعه دهندگان اجرا خواهد شد. مارک گورمن همچنین ادعا می‌کند که نسخه آزمایشی عمومی iOS 16 به دلیل وجود برخی باگ‌ها به تاخیر افتاده است.

در iOS 16، افراد نابینا یا کم بینا می‌توانند از قابلیت تشخیص درب برای راهنمایی خود استفاده کنند. کاربرانی که دارای اختلالات فیزیکی یا حرکتی هستند می‌توانند از Apple Watch Mirroring در آیفون خود برای کنترل کامل اپل واچ خود با ویژگی‌های دسترسی مانند کنترل صوتی و کنترل تعویض استفاده کنند. ناشنوایان می‌توانند زیرنویس‌های همزمان را در iPhone، iPad و Mac تماشا کنند. کاربرانی که دچار مشکل زبان هستند، زمان انتظار را برای پاسخگویی سیری به دستورات و غیره تنظیم می‌کنند.

به گفته GizChina، اپل همچنین گفته است که پشتیبانی از ابزارهای پیشرو در صنعت صفحه نمایش‌های خوانا، مانند VoiceOver را با بیش از ۲۰ گزینه زبان و منطقه جدید گسترش خواهد داد که همگی از طریق به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری اواخر امسال ارائه خواهند شد. اگرچه ممکن است در حال حاضر مشکلاتی در iOS 16 وجود داشته باشد، اما اگر همه چیز به خوبی پیش برود، همچنان ممکن است اپل نسخه بتای عمومی iOS 16 را به موقع منتشر کند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان