حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نصب iOS 14 هم اکنون بر روی ٩٠ درصد از آیفون‌های ۴ سال گذشته انجام شده است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | iOS 14، اپل

به تازگی، مشخص شده است که نصب iOS 14 بر روی حدود ٩٠ درصد از آیفون‌های ۴ سال گذشته صورت گرفته است. این آمار، برای دستگاه‌های iPad و نسخه چهاردهم iPadOS نیز منتشر شده است.

میزان مشارکت بالای کاربران اپل در نصب iOS 14

اپل حدود ١ سال پیش در مراسم WWDC 2020 خود، از نسخه جدید سیستم عامل خود با نام iOS 14 رونمایی کرد. از مشخصات برجسته این نسخه می‌توان به افزوده شدن ویجت‌ها به همراه قابلیت‌های Multi Tasking جدید اشاره کرد.

 

سیستم عامل اپل iOS 14 رسما معرفی شد: ویجت ها، تصویر در تصویر و Home Screen جدید

 

اما در ادامه، اپل به روزرسانی iOS 14 را برای بسیاری از دستگاه‌ها، از جمله iPhone 6S ارائه کرد. به نقل از Macrumors، نصب iOS 14 هم اکنون بر روی بیش از ٩٠ درصد آیفون‌های ۴ سال گذشته انجام شده است. این موضوع، از سوی اپل تأیید شده است. اما در مقابل، ٨ درصد از این کاربران همچنان از نسخه سیزدهم سیستم عامل iOS استفاده می‌کنند. در ادامه، ٢ درصد باقی مانده نیز همچنان ترجیح داده‌اند تا در نسخه‌های قدیمی‌تر باقی بمانند.

آمار دستگاه‌های مجهز به iOS 14 در بین آیفون‌ها

آمار دستگاه‌های مجهز به iOS 14 در بین آیفون‌ها

در نهایت، ٨۵ درصد از تمام آیفون‌ها (با احتساب مدل‌های قدیمی‌تر) از سیستم عامل iOS 14 بهره می‌بردند. توجه داشته باشید که در این جا، منظور ما از iOS 14، زیر مجموعه‌های آن از جمله iOS 14.5 نیز می‌باشد. در بین همین آیفون‌ها، ٨ درصد از دستگاه‌ها مجهز به iOS 14 هستند. با کم شدن سهم نسخه‌های قدیمی‌تر، ٧ درصد از این بخش هم متعلق به تمام آیفون‌ها است. این آمار، با احتساب گوشی‌هایی است که قادر به اجرای iOS 14 نیز نیستند.

نصب iPadOS 14 بر روی بیش از ٩١ درصد از آیپدهای ۴ سال قبل

در مورد آیپدها نیز تقریباً آمار مشابهی را شاهد هستیم. در بین آیپد‌هایی که طی ۴ سال گذشته معرفی شده‌اند، ٩١ درصد از آن‌ها هم اکنون مجهز به سیستم عامل iPadOS 14 یا زیر مجموعه‌ای از آن‌ها هستند. ٨ درصد از کاربران آیپد همچنان از iPadOS 13 و یک درصد هم از نسخه‌های قدیمی‌تر این سیستم عامل استفاده می‌کنند. در بخش سهم کلی دستگاه‌ها از iPadOS 14، سهم کم‌تری را برای iPadOS نسبت به iOS شاهد هستیم. به طوری که با احتساب تمام دستگاه‌ها، سهم دستگاه‌های دارای iPadOS 14 به کم‌تر از ٨٠ درصد می‌رسد. ٩ درصد از دستگاه‌ها از iPadOS 13 و ١٢ درصد باقی مانده نیز از نسخه‌های قدیمی‌تر بهره گیری کرده‌اند.

آمار دستگاه‌های مجهز به iPadOS 14 در بین آیپدها

آمار دستگاه‌های مجهز به iPadOS 14 در بین آیپدها

تقریباً ۴ ماه پیش بود که اپل این آمار را با همین هدف منتشر کرده بود. طی بیانیه این کمپانی آمریکایی، گفته شده بود که ٨۶ درصد از آیفون‌های ۴ سال گذشته مجهز به سیستم عامل iOS 14 هستند. سهم تمام آیفون‌ها از این سیستم عامل به ٨٠ درصد می‌رسید. اما ظاهراً محبوبیت این نسخه‌ها در حال افزایش است و کاربران بیشتر و بیشتری قصد نصب آن را گرفته‌اند. یکی از دلایل رشد بالای تعداد کاربران iOS 14، می‌تواند مربوط به همان معرفی iOS 14.5 با قابلیت‌های جذابی مانند باز کردن گوشی با استفاده از ماسک باشد.

 

آپدیت iOS 14.5 برای آیفون 6S و مدل‌های بعد از آن ارائه شد

 

نظر شما در مورد این اعداد و ارقام چیست؟ آیا اپل توانسته است با ارائه نسخه‌های اکوسیستم اختصاصی خود، کاربران را راضی نگه دارد؟ به نظر شما کاربران نسخه‌های قدیمی‌تر، چه دلیلی برای عدم نصب iOS 14 بر روی آیفون‌های خود دارند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️