حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

راهبرد جدید پژو سیتروئن برای بازار آسیا شامل حذف ایران و تمرکز روی هند است

نوشته

5 سال قبل | 4 دیدگاه | خودرو

مدیرعامل گروه خودروسازی PSA کارلوس تاوارس با اعلام این که خانواده پژو به دنبال حمایت بیشتر از این گروه خودروسازی است. عنوان کرد که PSA به دنبال توافقاتی با گروه خودروسازی فیات-کرایسلر و جگوار-لندرور است. این توافقات در به اشتراک گذاری سایت های تولیدی، پلت فرم، قوای محرکه و مواردی از این دست خواهد بود. راهبرد جدید پژو سیتروئن برای بازار آسیا شامل حذف ایران و تمرکز روی هند است و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم.

رابرت پژو به عنوان رئیس هولدینگ خانوادگی پژو اعلام کرده است که این سهام دار بزرگ در صورت مشاهده فرصتی مناسب، پشتیبانی بیشتری از این گروه خودروسازی خواهد کرد.

او در این رابطه می گوید

ما از ابتدا خرید اوپل و واکسهال را پشتیبانی کردیم. اگر فرصت مشابه دیگری به وجود بیاید ما همچنان از آن حمایت خواهیم کرد. عملکرد و بازگشت دوباره اوپل به بازار از پیشبینی های ما بسیار جلوتر رفته است و انتظار چنین عملکردی را نداشتیم.

در حال حاضر گروه خودروسازی PSA بین سه سهام دار اصلی تقسیم شده است. دولت فرانسه که سرمایه گذاری در این زمینه را با همکاری بانک Bpifrance انجام داده است و شرکت دانگ فنگ چین علاوه بر خانواده پژو هر یک دارای سهام 12.23 درصدی هستند.

فعلا نیاز به سرمایه گذاری عظیمی در زمینه کاهش مصرف سوخت، خودروهای الکتریکی و تحقیقات در زمینه خودروهای خودران نیاز است و این به این معنا است که خودروسازان متوسط همچون گروه PSA باید با احتیاط و ملاحظه بیشتری نسبت به بزرگ ترین خودروسازان جهان همچون رنو-نیسان-میتسوبیشی، گروه فولکس واگن و تویوتا داشته باشند.

گروه PSA در حال حاضر در رویای حضور مجدد در بازار آمریکا به سر می برد و نیاز به یک خودروساز بزرگ و حاضر در خاک این کشور دارد. به همین دلیل گروه فیات کرایسلر می تواند محتمل ترین گزینه به شمار برود.

در نمایشگاه ژنو که چندی پیش برگزار شده است مدیرعامل گروه FCA (فیات کرایسلر) مایک منلی در این زمینه اعلام کرده است که ما از توافقی که منجر به قدرتمند تر شدن فیات کرایسلر بشود حمایت خواهیم کرد.

در حال حاضر 90 درصد فروش PSA در بازار داخلی آن یعنی اروپا است و هر توافقی که برای پژو بازارهای جدیدی را به همراه داشته باشد، توافق بسیار عالی برای این شرکت محسوب می شود. فعلا پژو به دنبال آن است تا قبل از سال 2021 میلادی فروش محصولات خود را در بازار بزرگ هند آغاز کند. همچنین برند اوپل قرار است به طور گسترده ای در بازار روسیه عرضه شود. به علاوه پژو به دنبال ساخت خودروهای اقتصادی مشابه با برند داچیا رنو است.

همچنین PSA به توافقی با شرکت سرمایه گذاری هندوستان موتور رسیده است. این شرکت در نزدیکی سایت تولیدی بنگالور هند، ظرفیت تولید 300 هزار موتور  و 200 هزار جعبه دنده در سال را دارد.

لازم به ذکر است که بازار خودروی هند به سرعت در حال رشد است و پیش بینی می شود تا سال 2025 میلادی این بازار فروش 6 میلیون دستگاهی در سال را تجربه کند و تبدیل به سومین بازار بزرگ خودرو در جهان شود.

در حال حاضر شرکت های تاتا، هیوندای، ماروتی سوزکی، ماهیندرا بیش از 80 درصد بازار هند را در اختیار دارند و 20 درصد باقی بازار دست دیگر شرکت های اروپایی، آسیایی و آمریکایی است.

این درحالیست که در پی تحریم های اخیر، درآمد پژو از بازار ایران بار دیگر کاهش یافته است و همین امر باعث شده تا پژو به بازارهای تازه ای بیاندیشد.

نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
chalton

نعره کن ای سرزمین جان سپردن نعره کن نعره کن ای خاک خسته خاک گلگون نعره کن
ایران هر روز خار تر از دیروز.

armin sat

خدا رو شکر

Saeed393

اشکال نداره بجاش امنیت داریم

space.explorer

اگر مسوولین ناتوان و کم توان از همون روز اول از خودروی جمشید ارین حمایت می کردند الان این طوری ساکسون چشم ابی ما را مسخره نمی کرد …

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)