حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

Xbox one X، قوی ترین کنسول حال حاضر جهان معرفی شد

نوشته

6 سال قبل | 8 دیدگاه | E3، مطالب ترنجی

مایکروسافت در جریان کنفرانس E3 2017 خود رسما از کنسول ایکس باکس وان ایکس که پیش‌تر با نام پروژه اسکورپیو شناخته می‌شد، رونمایی کرد.

بعد از یک سال انتظار، کمپانی مایکروسافت بالاخره به شهر لوس آنجلس آمد و همان طور که وعده داده بود از کنسول میان نسلی خود که با نام «پروژه اسکورپیو» شناخته می شد رونمایی کرد. کنسول جدید مایکروسافت، یعنی Xbox One X قرار است از قابلیت اجرای بازی های ویدیویی با رزولوشن ۴K برخوردار باشد و مایکروسافت، از مدت ها پیش از لقب «قدرتمندترین کنسول جهان» برای توصیف آن استفاده کرده.
به گفته کریم چادری، مدیر تیم نرم افزار واحد اکس باکس، کنسول «اکس باکس وان اکس» از پردازشگر گرافیکی ۶ ترافلاپی با فرکانس کاری ۱٫۱۷۲ گیگاهرتز بهره می برد و مشخصات تحسین برانگیزی مانند ۱۲ گیگابایت حافظه رم از نوع GDDR5 به همراه ۳۲۶ گیگابایت پهنای باند به دست مشتریان می رسد. گفتنی است همانطور که چند روز پیش تایید شد، ۹ گیگابایت از حافظه رم ۱۲ گیگابایتی به بازی های ویدیویی اختصاص یافته و فضای باقی مانده مخصوص سایر مشخصات نرم افزاری است. اکس باکس وان اکس ساخته شده تا قادر به اجرای حقیقی (و نه آپ اسکیل) بازی های ۴K با ۶۰ فریم بر ثانیه باشد و مسلماً برای کسب بهترین تجربه ممکن از بازی های ویدیویی آن، نیازمند تلویزیونی ۴K هستید. با این همه، مایکروسافت قول داد گیمرهایی که به چنین تلویزیون های گران قیمتی دسترسی ندارند نیز می توانند از مزیت های کنسول قدرتمند مایکروسافت بهره مند شوند؛ اما این مزیت ها چیست؟ هنوز نمی دانیم.

مایکروسافت سال گذشته نسخه‌ای به‌روزرسانی‌شده از کنسول ایکس‌باکس وان را با نام ایکس‌باکس وان اس، بدنه‌ای به رنگ سفید و کاهش ۴۰ درصدی ابعاد آن رونمایی کرد؛ اما برخلاف کنسول یادشده، ایکس‌باکس وان ایکس با بدنه‌ای به‌رنگ مشکی و البته ظاهری مشابه ایکس‌باکس وان اس روانه‌ی بازار خواهد شد.

ایکس‌باکس وان اس در حال حاضر با تخفیف ۵۰ دلاری به‌فروش می‌رسد؛ این تخفیف، قیمت ارزان‌ترین باندل کنسول یادشده را به ۱۹۹.۹۹ دلار رسانده است. اسکورپیو به مراتب کنسول قدرتمندتری خواهد بود؛ واحد پردازش گرافیکی کنسول جدید مایکروسافت نسبت به نمونه‌ی قبل ۴.۶ برابر قدرتمندتر شده و پردازنده‌‌ی آن نیز ۳۰ درصد سریع‌تر از ایکس‌باکس وان کنونی آن است. ردموندی‌ها میزان حافظه‌ی رم آن‌برد کنسول جدید خود را ۵۰ درصد افزایش داده‌اند.

اکس باکس وان اکس برخلاف قدرت پردازشی بسیار ترسناکش، کوچک ترین کنسول اکس باکس تاریخ نیز به حساب می آید و از سیستم خنک کننده مایع برای کنترل حرارت استفاده می کند؛ این یعنی که چنین سخت افزاری، در جعبه ای حتی کوچکتر از اکس باکس وان اس جای گرفته است. مایکروسافت مثل همیشه برای به رخ کشیدن قدرت سخت افزاری و نرم افزاری، از نسخه هفتم سری بازی فورتزا موتور اسپرت رونمایی کرد که به گفته فیل اسپنسر، مدیر برند اکس باکس با رزولوشن ۴K و ۶۰ فریم ثابت به اجرا در می آید که قطعاً ارقام بسیار تحسین برانگیزی به حساب می آید. کمپانی ردموندی می گوید که کنسول اکس باکس وان اکس، قادر به اجرای تمام بازی های قبلی خانواده اکس باکس وان نیز هست که حقیقتاً مسئله چندان دور از انتظاری به شمار نمی رفت. بنابراین خریداران کنسول میان نسلی مایکروسافت، نه تنها از تمام بازی های قبلی خریداری شده برای اکس باکس وان بهره مند می شوند، بلکه به کمک Backward Compatibility می توانند بازی های نسل هفتمی اکس باکس ۳۶۰ را هم تجربه کنند؛ این موضوع درباره تجهیزات جانبی نیز صدق می کند.

نظر شما در مورد این کنسول چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pm2me4love

دیشب من مراسمش رو از طریق یوتیوب دیدم فوق العاده بود ، هیجان مراسم و تریلرهایی که پخش میشد با موزیک ها تاپ و خاصی که پخش میشد ۱۰۰ برابر شده بود

الان تو گوگل ، تو اسپاتیفای ، تو یوتیوب و هر جای دیگه دارم میگردم موزیک هایی که دیشب پخش شد رو دانلود کنم ، متاسفانه چیزی پیدا نکردم ، مخصوصا موزیک های آخری که همراه با بازی ANTHEM پخش شد ، اگر کسی به این موزیک ها دسترسی داره آدرس در اختیارم بزاره تا دانلود کنم

Saeed Mohammadipouya

ففط ps4 این دگ چیه

arash.ordibehesht

این دیگه چیه؟؟؟؟؟؟
پست رو نخوندی؟؟؟؟؟
ایکس باکس وان ایکس. برات فارسی نوشتم بدونی چیه. پسر خوب حالا اگه شما الان PS4 داری دلیل نمیشه که دیگه هیچ شرکتی حق نداشته باشه از کنسول خریداری شده شما قوی تر و بهتر بسازه.
انشالله خداوند به همه این لطف رو داشته باشه که به محض اومدن یه کنسول جدید بتونیم سریع کنسول قبلی رو با جدیده عوض کنیم و حرف چرت و متعصبانه هم نزنیم.
مرسی
عه

arash.ordibehesht

دوست عزیز من همون روزی که این پست رو گذاشتید یه انتقادی مبنی بر کپی برداری شما از سایت دیجیاتو کردم که فرمودید من زودتر این مقاله رو نوشتم و مدعی شدید که ممکنه اونها از روی شما کپی کردند که متاسفانه ساعت انتشار پست شما تقریبا ۳ ساعت بعد از اونها بوده، بعدش هم انتقاد کردم که به لحاظ نویسندگی ضعف بزرگی دارید و …
تعجب از اینه که چرا اون پست رو حذف کردید؟ یعنی آنقدر براتون غیر قابل قبول و سخت بود که حتی حاضر نشدید بقیه خواننده هاتون اون پست رو ببینه؟ جالبه من اسکرین‌شات پست خودم و جواب شما رو دارم، هر چی الان مطالعه اش کردم دیدم چیز غیر واقعی و نامعقولی توش نبوده…
واقعا متاسفم برای این حجم از دموکراسی شما و انتقاد پذیری تون…

صدرا مخملی

اقای ارش عزیز سلام
شبت بخیر باشه
یه اشتباهی بوده یه موردی بوده برطرف شده لطفا انقدر از حاشیه سازی لذت نبریم و تمومش کنیم! ممونم از شما که با محبت فراوان لطف کردید و گزارش دادین به ما ولی دیگه هر اشتباهی رو به کرات به روی طرف نمی‌آرن که !

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مهرشاد مرادزاده
گیمری عاشق نوشتن...