حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپرا: تا سال ۲۰۱۷ سرویس Opera MAX به صورت پیشفض روی ۱۰۰ میلیون دستگاه اندرویدی خواهد بود

نوشته

8 سال قبل | 4 دیدگاه | ترنجی

از روزگاران دور اپرا (Opera) یکی از خوشنام ترین مرورگرهای اینترنت، حداقل در بین کاربران ایرانی بوده است. کمتر کسی را می توان پیدا کرد که موبایل جاوا و سیمبین داشته و از اپرا یا اپرا مینی خاطره ای نداشته باشد. مرورگر سریع و محبوب ما که شاید دوران آغازین وبگردی شخصی من با آن شروع شد. اما چرا این مرورگر اینقدر محبوب بود؟ آیا می تواند از این محبوبیت به شکل دیگری و در جهت بقا استفاده کند؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نقشه جدید اپرا رو با هم بخوانیم!

opera-max (1)

چون یک روش مخصوص برای فشرده کردن داده های وبسایت ها داشت تا قبل از رسیدن به موبایل شما، کم حجم تر شده و با توجه به سرعت اینترنت پایین آن موقع، سریع تر اجرا شود. حالا اپرا دریافته است مرورگرش که در اندورید خواهان زیادی ندارد اما سرویس فشرده سازی آن ها هنوز بی نظیر است، پس یک برنامه به نام Opera Max را تولید و به بازار اندروید هدیه داد. اپرا مکس می تواند تا ۵۰٪ از حجم مصرفی شما کاهش دهد و مدعی است که در محتوایی که به شما می رسد حداقل کاهش کیفیت وجود دارد. این راه حل برای سرویس های چون یوتیوب و نت فلیکس تا ۶۰٪ از حجم مصرفی را کاهش می دهد.

اما به جز این اپرا با شرکت های دیگر اندرویدی همکاری کرده است و این ابزار فشرده سازی داده ها را به صورت پیشفرض در قلب دستگاه های این شرکت ها جای داده است تا مصرف داده کمتری داشته باشید. هم اکنون اپرا معتقد است که به سبب قرار دادهای جدید این شرکت با تولید کننده های اندرویدی، بعید نیست که تا سال ۲۰۱۷ این سرویس به صورت پیشفرض روی ۱۰۰ میلیون دستگاه اندرویدی حضور داشته باشد.

در حال حاضر Opera با ۱۴ تولید کننده اندرویدی که عبارتند از: Acer, Cherry Mobile, Evercoss, Fly, Hisense, Mobiistar, Micromax, Oppo, Prestigio, Samsung, Symphony, Tecno, TWZ و Xiaomi
قرارداد بسته است تا از این سرویس به صورت پیشفرض در دستگاه های آنها استفاده کند. چنین قابلیتی در کشورهای رو به توسعه و با زیرساخت های ضعیف اینترنتی یا کشورهایی با بهای گران اینترنت بسیار محبوب و کارساز است، به خصوص در کشور ما!

تا به حال از اپرا مکس (Opera MAX) استفاده کرده اید؟ از راه های کاهش حجم مصرف اینترنت موبایل استفاده می کنید؟ به نظر شما این راهکار خوبی برای استفاده در موبایل های این شرکت هاست؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Opera-Our-data-compression-technology-will-be-embedded-on-100-million-Android-phones-by-2017_id75576″ target=”blank” background=”#159f84″ text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Nfs

من که برای یه مدت داشتم نمیدونم اصلا حجم رو کاهش میده یا نه جالبیش اونجا بود که به عنوان هیلتر شکن کار میکرد و بعضی سایت هارو بالا میاورد :scratch:

siavash-t

والا من که چند بار امتحانش کردم یا کلا جواب نمی داد و یا اینکه بیشتر مواقع جواب نمی داد! یعنی گهگاهی جواب می داد ولی نه به اون صورت که بشه همیشه استفاده اش کرد!

Ca Nemo

من سالهاست از اپرا مینی استفاده میکنم هم تو جاوا هم تو سیمبین و هم اندروید . واقعا بهترین مرورگر و فیل شکنه :heart:

chemmohammad

سلام دوستاو و آقای عطایی. یه سوال داشتم از شما. لطفا راهنماییم کنید بچه ها و آقای عطایی. لطفا. من امروز یه نوت ۵ دو سیمشو خریدم. وقتی شارژ زدم متوجه شدم که تو فست شارژ هستش. من قبلا نوت اج داشتم و تو اون گوشی یه قسمتی دشت که برداشتن تیک مورد نظر با حالت عادی شارژ میشد. متاسفانه تو نوت ۵ من پیدا نکردم. آیا گزینه ی شارژ عادی نداره؟ یا تو تنظیمات من نیست؟ یا گوشی مشکل داره؟؟؟ تورو خدا آقای عطایی و دوستان راهنماییم کنید. مرسی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)