حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بررسی بازی Lara Croft Go؛ در پی یافتن راز ملکه زهرها!

نوشته

8 سال قبل | یک دیدگاه | ترنجی

چند روزی هست که لارا کرافت، پا به دنیای دستگاه‌های هوشمند گذاشته و مشغول ماجراجویی جالبی است. اگر از کودکی دنبال بازی‌های دیجیتالی باشید، حتما با سری محبوب Tomb Raider هم آشنایی دارید و شاید تمام ماجراجویی‌های این سری را تجربه کرده باشید. فیلم‌های زیادی در رابطه با این سری و شخصیت محبوب آن یعنی لارا کرافت ساخته شده است که به صورت کلی، موجب بالا رفتن محبوبیت این سری چه در سینما و چه در دنیای بازی‌های دیجیتالی شده است. نسخه‌ای از این سری به تازگی برای دستگاه‌های هوشمند منتشر شده است که با عنوان Lara Croft GO شناخته می‌شود. اگر قصد آشنایی بیشتر با این عنوان را دارید، در ادامه با ترنجی همراه باشید.

photo_2015-08-30_19-25-37

شاید پس از خواندن عنوان بازی، به فکر یک بازی با سبک subway surfers افتاده باشید؛ اما باید گفت که حتی ذره‌ای شباهت بین این بازی و سبک RUN وجود ندارد. برای آشنایی داشتن با چنین سبکی، نزدیک‌ترین عنوانی که می‌توان نام برد، بازی Hitman GO می‌باشد. پس اگر قبلا بازی Hitman GO را تجربه کرده باشید با این سبک بازی آشنایی بیشتری خواهید داشت.

اولین نگاه

photo_2015-08-30_18-56-02

پس از اجرای بازی و وصل شدن به اکانت جیمیل یا Google Play Games، شما وارد منوی این بازی خواهید شد. هیچگونه ویدئوی خاصی در ابتدا مشاهده نمی‌شود و شما مستقیما به منوی اصلی دسترسی خواهید داشت. برای انتخاب مراحل و اجرای گیمپلی بازی، از یک دفتر کمک می‌گیرید. این بازی دارای ۷۵ مرحله تا به این لحظه بوده که در ۵ فصل جداگانه قرار گرفته‌اند. پس از انتخاب اولین مرحله، بازی با حالات انیمیشنی جالبی شروع می‌شود. برای کنترل این بازی تنها باید شخصیت بازی را به جهات مختلف هدایت کنید. اما چگونگی این هدایت در بخش بعدی بیشتر معلوم می‌شود؛

photo_2015-08-30_18-56-04

تکنولوژی ساخت

photo_2015-08-30_18-56-06

هدایت کردن لارا به حرکت دادن انگشت شما به جهات مختلف خلاصه می‌شود. این بازی بیشتر دارای انیمیشن و حالات گرافیکی است و گیمپلی آن خلاصه، اما جذاب است. محیط این بازی با استفاده از تکنولوژی Pixel-Art ساخته شده است؛ برای مثال، روشنایی نور به صورت لایه لایه روی هم تشکیل می‌شود. موتور بازی‌سازی این نسخه، Unity بوده است که واقعا به زیبایی آن کمک کرده است. اجسام و اشیاء موجود در محیط بازی حالتی پلاستیکی دارند که به زیبایی محیط کمک می‌کنند. مورد بعدی وجود جلوهای بصری فوق‌العاده در محیط است که گاهی اوقات موجب جلوگیری شما برای ادامه بازی می‌شوند! با چند عکس از محیط این بازی همراه ما باشید؛

photo_2015-08-30_19-06-39

photo_2015-08-30_19-06-37

داستان

داستان این بازی در رابطه با یافتن راز ملکه زهرهاست! شما باید با استفاده از کتیبه‌ها و عتیقه‌های باستانی مختلف، راز این نسخه از این سری را پیدا کنید. در طول مسیر، دشمنان زیادی بر سر راه شما قرار می‌گیرند که لارا با ابزار مختلف آن‌ها را از پای در می‌آورد. اگر مشتاق به آشنا شدن با چند دشمن از اوایل بازی هستید، به عکس‌های زیر توجه کنید؛

photo_2015-08-30_18-55-43

photo_2015-08-30_18-55-55

سیستم مبارزات

photo_2015-08-30_19-06-35

در این سری، مبارزات به حرکت شما بستگی دارد؛ یعنی شما مستقیما از ابزار خاصی برای از بین بردن دشمنان استفاده نمی‌کنید و تنها با حرکت به سمت آن‌ها، لارا با استفاده از تفنگ یا نیزه آن‌ها را از پای درمی‌آورد. البته گاهی اوقات موجوداتی سیریش‌تر (!)، به دنبال شما افتاده که خلاص شدن از شرشان وقت‌گیر است!

photo_2015-08-30_19-10-55

مشکلات مسیر!

ماجراجویی‌های لارا همیشه با حل معماهای مختلف به اتمام می‌رسیدند. این نسخه هم سعی در نگه داشتن این جو و پتانسیل داشته و در نوبه خود و با توجه به سیستم گیمپلی، مشکلات خوبی را بر سر راه شما قرار می‌دهد! با استفاده از اهرم‌ها و یا تکه ستون‌های مختلف، باید ادامه مسیر خود را باز کنید که همین ویژگی موجب لذت بخش شدن بازی است!

photo_2015-08-30_19-32-58

جمع بندی

photo_2015-08-30_18-55-58

اگر به دنبال تجربه جدیدی از بازی در موبایل هوشمند یا تبلت خود هستید، Lara Croft GO  می‌تواند گزینه مناسبی باشد. ترکیبی از گرافیک لوگویی و تکنولوژی Pixel-Art، جلوه‌های بصری جدیدی را جلوی دید شما قرار می‌دهد. موتور بازی سازی Unity که برای ساخت این بازی مورد استفاده قرار گرفته است، یکی از قدرتمندترین موتورهای بازی سازی حال حاضر است که اینبار نیز کاملا موفق عمل کرده است.

سیستم گیمپلی و سیستم مبارزات، هر دو به گونه‌ای است که موجب خستگی شما نمی‌شوند، چرا که هر لحظه باید حرکت جدیدی را برای ادامه مسیر پیدا کنید و این خود، موجب سرگرمی شما می‌شود. تعداد مراحل نیز به گونه‌ای است که تا مدت زیادی شما را مشغول این بازی نگه دارد.

نظر شما در رابطه با این بازی چیست؟ آن را تجربه کرده‌اید یا تجربه خواهید کرد؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mostoul

بازیه خوبیه منتظر میشم off بخوره میخرمش

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....