مطلب فعلی :

راه موتورسیکلت‌های ژاپنی و اروپایی به ایران باز می‌شود؟

رفتن به بالا

ورود به ترنجی

ثبت نام در ترنجی

راه موتورسیکلت‌های ژاپنی و اروپایی به ایران باز می‌شود؟

صدرا مخملی

نوشته

1 سال قبل

۲۰ دیدگاه

ترنجی

سبکی نو در دنیای دیجیتال
گوشی الجی K10

رییس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی تولید موتور سیکلت در سال جاری، ابراز امیدواری کرد که با لغو تحریم‌ها زمینه برای ورود موتورسیکلت‌های ژاپنی و اروپایی به کشور فراهم شود.

ابوالفضل حجازی با بیان اینکه در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش تولید داشتیم، اظهار کرد: ما در دهه ۸۰ رشد خوبی پیدا کردیم و در بسیاری از زمینه‌ها به خودکفایی رسیدیم اما در دولت گذشته به دلیل بی‌توجهی به این صنعت و کاهش انگیزه سرمایه‌گذاران عده زیادی از آنها از این صنف خارج شدند.

وی با اشاره به کمبود نقدینگی در صنعت موتورسیکلت کشور گفت: در حال حاضر ۳۰ تا ۳۵ واحد تولیدی در زمینه تولید موتورسیکلت فعال هستند و تعدادی واحد تولیدی نیز به صورت دست و پا شکسته بعضا فعالیت‌هایی در این زمینه دارند.

رییس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت با اشاره به ایجاد اشتغال هشت تا ۱۰ هزار نفری صنعت موتورسیکلت ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که در سال جاری بین ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش تولید داشته باشیم اما امیدواریم بتوانیم این کاهش را در سال آینده جبران کنیم.

حجازی با بیان اینکه صنعت موتورسیکلت در برخی از برندها به خودکفایی کامل رسیده بود، گفت: به دلیل نبود سرمایه‌گذاری مناسب، بازار ایران در اختیار موتورهای چینی قرار گرفت و تعداد این موتورها در کشور افزایش یافت.

وی لغو تحریم‌ها را نکته مثبتی برای بهبود وضعیت صنعت موتورسیکلت دانست و اظهار امیدواری کرد با لغو تحریم‌ها زمینه برای ورود دوباره موتورسیکلت‌های ژاپنی و اروپایی به ایران باز شود.

رییس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت افزود: البته ما به دنبال این هستیم که بتوانیم تکنولوژی این موتورسیکلت‌ها را به کشور وارد کنیم نه اینکه تنها واردکننده محصولات نهایی و مصرفی باشیم.

به گفته حجازی امروزه سرمایه و پتانسیل تولید موتورسیکلت در ایران بسیار زیاد است و در صورتی که سرمایه‌گذاری مناسبی در این صنعت انجام شود می‌تواند تولید ایران را در این بخش رونق بخشد.

[button url=”http://www.machinemag.ir/News.aspx?ID=6809″ postid=”” style=”btn-default” size=”btn-default” target=”_self” fullwidth=”false”]machinemag[/button]

آخرین دیدگاه ها

  1. Moazez گفت:

    واای یعنی میشه بریم نمایندگی یاماها یه r1 ورداریم بریم خیابون؟!!!
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    الکی مثلا مملکت آزادیه

  2. riofarina گفت:

    من عاشق آفرودم، با یه ktm بری آفرود وای رویای منه.
    ولی بیادم کو پولش بخری. چون تو خود اروپا هم گرونه اشخاص خاص میتونن بخرن.

  3. hells angels گفت:

    منتظر victory mcsو harley davidson و indian mcs هستم.به امید روزی که mc کلاب ها تو کشور راه بیافتن و بتونیم با بقیه بایکر ها تو جاده ها برونیم.فستیوال هم بزنیم دیگه چی میشه :yahoo:

  4. mehrdadi گفت:

    فعلا که تو ایران ارزش نداره واسه موتور هزینه کرد
    من خیلی با خودم کلنجار رفتم تا اخرش یه پالس ۲۰۰ برداشتم پنج سال پیش.هنوز درست کار میکنه با اینکه مارک درست حسابیی نیست.ولی موتورای ایرانی تا میخریش خرابه و ایراد داره و قرونی ارزش نداره.خدایی نکرده پول برای موتور ساخت ایران ندین که پولو بریزین جوب بهتره تا وسایل نقلیه تولید داخلو بخری

  5. TLORDNO گفت:

    آره برید محصولات خارجی بخرید بهتون قول مدم تا کمتر از ۴ سال دیگه با بحران اقتصادی خیلی سختی مواجه بشید و خودتون و نسل بعدتون بیکار میشید
    شما به به و چه چه میکنید که فلان شرکت خارج میاد فلان ماشینش رو میاره ایران
    ولی متوجه نیستید دلیل این کار فلان مسئول چیه؟
    ایشون یکی از گردن کلفت ها یا آقا زاده ها هستن که سعی میکنن تولد داخل بی کفیت بشه که بتونن کارخونه رو تعطیل کنن تا بتونن به تجارتشون برسن
    به چه قیمتی ؟
    به قیمت بی کیفیت شدن محصول داخلی و بکار شدن برادرا و پدران ما و ضربه خوردن به اقتصاد مملکت و پر شدن جیب آقا زاده

    اینکه ایشون میگن میخان جای وارد کردن ،صنعتش رو بیارن داخل مملکت (کاش بیارن که ایجاد اشتغال بشه از طرفی صنعتمون پیشرفت کنه از طرفی هم جنس با کیفیت استفاده کنیم) دروغی بیش نیست و وعده سر خرمن میده.اول مجوز واردات رو به این بهانه میگیره بعد از مدتی تولید رو منتفی میکنه

    این چیزا توی مملکت ما طبیعی شده

    شما از یه طرف به به چه چه میکنید از یه طرف غر میزنید آهای بیکاری مملکت رو …
    ملت عجیبی هستیم

  6. iliya گفت:

    موتور خیلی زیبایه :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo:

  7. ahmadtiger گفت:

    تا جایی که ما میدونیم اون مسیولایی که شما ازشون دم میزنی سالهاست با این دو تا خودروسازیه دربو داغونشون خونه ملتو تو شیشه کردن و چه سودها به جیبشون زدن
    برادره من کارخونه ای که اونام بزنن نیاز به کارگر داره کسی از المان کارگر وارد نمیکنه همین برادرو پدره شما باز سره کار میرن
    اما مطمین باش همچین اجازه ایو این دردایه مملکت نخواهند داد
    برا روشن شدن کیفیت بالایه محصولات ایرانی یه سرچی بزن در مورده برخورده پراید با شتر تا اوجه کیفیتو بفهمی ازون ورم کلیپه برخورده قطار با لیموزینو تو سایت یک کار ببین تا تفاوتا رو متوجه بشی

    • TLORDNO گفت:

      دادا شما یه بار دیگه متن منو بخون.درست نخوندی.من از مسئولی دم نزدم بلکه ازشون انتقاد کردم.از هم وطن هام هم انتقاد کردم

      “ایشون یکی از گردن کلفت ها یا آقا زاده ها هستن که سعی میکنن تولد داخل بی کفیت بشه که بتونن کارخونه رو تعطیل کنن تا بتونن به تجارتشون برسن
      به چه قیمتی ؟”

      و

      “اینکه ایشون میگن میخان جای وارد کردن ،صنعتش رو بیارن داخل مملکت (کاش بیارن که ایجاد اشتغال بشه از طرفی صنعتمون پیشرفت کنه از طرفی هم جنس با کیفیت استفاده کنیم) دروغی بیش نیست و وعده سر خرمن میده.اول مجوز واردات رو به این بهانه میگیره بعد از مدتی تولید رو منتفی میکنه”

دیدگاه خودتان را بنویسید

ابتدا وارد شوید تا بتوانید دیدگاهی ارسال کنید