بستن
مطالب ترنجی

سهم بازار اپل و سامسونگ در چین برای سه ماهه دوم سال جاری باز هم کاهش یافت

no thumb

صادرات و رشد اسمارت‌فون در بازار چین با در نظر گرفتن بازه سه ماهه دوم سال میلادی در حدود ۱۴٫۹ افزایش داشته است. افزایش‌های پی‌در‌پی ۲٫۷ درصدی در این بازار در بازه‌های مختلف مربوط به اسمارت‌فون‌های بالارده و شرکت‌های سامسونگ و اپل نیست چرا که ردپای اسمارت‌فون‌های میان‌رده بیشتر به چشم می‌خورد. بازار چین، بازاری است که شرکت‌های مختلف به سختی می‌توانند رقابت داشته باشند چرا که فضای باز بیشتری از نظر مارکتینگ در اختیار برند‌های محلی قرار گرفته است. سه اپراتور مطرح این کشور به نام‌های China Mobile و  China Unicom در کنار China Telecom به سراغ مدل‌های ۴G ارزان قیمت رفته‌اند. در ادامه همراه باشید.

صادرات اسمارت‌فون در ماه‌های آینده کاهش پیدا خواهد کرد زیرا در بازه گذشته عرضه اسمارت‌فون بسیار بیشتر از تقاضا بوده است. در نهایت این که بازار مخصوصا برای اسمارت‌فون‌های بالا رده کمی تنگ تر شده است را تحلیل‌گران قبول دارند. بر اساس گزارشی که Digitimes منتشر کرده‌ است، هوآوی رتبه اول را در میان ۱۰ شرکت برتر چینی خواهد داشت. درصد مالکیت این برند در بازار چین برابر با ۱۴ درصد است.

۱۲٫۷ درصد از بازار در اختیار Oppo قرار گرفته است. در جایگاه‌های بعدی Vivo و Xiaomi با درصد‌های ۱۱٫۲ و ۱۰٫۴ قرار دارند. در این بازار تک قطبی اندروید، اپل در رتبه پنجم قرار دارد. بر اساس بعضی از گزارش‌های منتشر شده از سوی اپل، درصد مالکیت این برند در بازار چین حدود ۱۰٫۸ درصد است. البته در نظر داشته باشید که این درصد از ۱۲ درصد بازه قبلی کاهش داشته است. اپل رشد در بازار چین را کمی غیرممکن دیده است به همین دلیل در تلاش است تا بازار دست نخورده هند را بتواند دست خوش تغییراتی کند.

نظر شما چیست؟ آیا سامسونگ و اپل می‌توانند در این بازار مجدد قدرت بگیرند؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Apple-and-Samsung-continued-to-lose-smartphone-market-share-in-China-during-Q2_id84150″ target=”blank”]phonearena[/su_button]

 

0
0
برچسب ها: اپل و سامسونگبازار اپل و سامسونگ

صدرا مخملی

نویسنده صدرا مخملی

شروعی تازه ....

۶نظر

درج نظرات: