حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

راهنمای خرید بهترین گوشی از ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان – خرداد ۱۴۰۳

در ترنجی برای شما، راهنمای خرید بهترین تلفن هوشمند تا ۱۰ میلیون تومان را به نگارش درآوردیم. در حال حاضر، اما به سراغ محصولات گران‌قیمت‌تری می‌رویم. در راهنمای خرید بهترین گوشی از ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان، به سراغ دستگاه هایی خواهیم رفت که می‌توانند نیاز بسیاری از کاربران را تأمین کنند. در این مطلب سعی شده از برند های موجود در بازار کشورمان، نماینده‌ای شایسته وجود داشته باشد؛ و همچنین به ویژگی ها، برتری و نقاط ضعف هر گوشی پرداخته خواهد شد.

بهترین خرید در رنج ۱۵ میلیون تومان: سامسونگ Galaxy A35

قطعاً یکی از بهترین گزینه ها در بازه قیمتی کمتر از ۱۵ میلیون تومان، Galaxy A35 5G سامسونگ است. این تلفن هوشمند به یک صفحه نمایش ۶.۶ اینچی Super AMOLED با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی مجهز شده است. این نمایشگر توسط شیشه Gorilla Glass Victus+ محافظت می‌شود و حدود ۸۵ درصد از پنل جلویی دستگاه را به خود اختصاص داده است.

طراحی این گوشی میان‌رده جدید سامسونگ کماکان مشابه نسل قبل بوده، اما حالا شاهد حضور فریم تخت و برجستگی Key Island هستیم، که حس متفاوتی را به کاربران منتقل می‌کند. البته این گوشی میان‌رده جدید سامسونگ باز هم به فریم پلاستیکی مجهز شده، اما از قاب پشتی شیشه‌ای بهره‌مند است. تراشه ۵ نانومتری اگزینوس ۱۳۸۰ نیروی پردازشی مورد Galaxy A35 5G را تأمین می‌کند. این تراشه در Galaxy A54 نیز به‌کارگرفته شده بود.

سه لنز دوربین در قاب پشتی سامسونگ گلکسی A35 5G دیده می‌شود. دوربین اصلی از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی (به‌علاوه لرزشگیر اپتیکال) برخوردار بوده و برای دوربین سلفی نیز یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. باتری این دستگاه ظرفیت ۵,۰۰۰ میلی‌آمپری داشته‌ و توسط آداپتور ۲۵ واتی (که البته در جعبه هم نیست) شارژ می‌شود. از ویژگی های مثبت دیگر این گوشی می‌توان به دریافت ۴ آپدیت سیستم عامل (تا اندروید ۱۸) و ۴ سال به‌روزرسانی های امنیتی اشاره کرد.

در صورت تمایل می‌توانید نسخه ۸ گیگابایت رم + ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی گلکسی A35 5G سامسونگ را در رنج قیمتی ۱۴ میلیون تومان تهیه کنید. نسخه ۸ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی این گوشی هوشمند نیز در حدود قیمت ۱۵ میلیون تومان قابل تهیه است.

پوکو ایکس ۶

شیائومی به تازگی پوکو ایکس ۶ و ایکس ۶ پرو را عرضه کرده است. یکی از بهترین انتخاب ها در راهنمای خرید بهترین گوشی از ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان، همین Poco X6 خواهد بود. این تلفن هوشمند از صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی AMOLED با رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد. نمایشگر این دستگاه توسط گوریلا گلس وکتوس محافظت می‌شود. این تلفن هوشمند به طور پیش‌فرض با اندروید ۱۳ عرضه شده، و اندروید ۱۴ را نیز دریافت کرده است. تراشه Snapdragon 7s Gen 2 به کار گرفته شده در Poco X6، عملکرد بسیار خوبی داشته و با فرآیند ۴ نانومتری نیز تولید شده است. این دستگاه از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با OIS و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

Poco X6

پوکو ایکس ۶ از باتری پرظرفیت ۵,۱۰۰ میلی‌آمپری برخوردار بوده و از شارژ سریع ۶۷ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. ادعا می‌‌شود که این تلفن هوشمند تنها در مدت ۴۴ دقیقه فول شارژ خواهد شد. در صورت تمایل می‌توانید نسخه ۱۲ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی این دستگاه را در رنج قیمتی ۱۳.۵ میلیون تومان تهیه کنید.

سامسونگ گلکسی A54

بسیاری از کاربران ایرانی، خرید از برند سامسونگ را ترجیح می‌دهند. بنابراین نمی‌توان بدون ذکر نماینده‌ای از سامسونگ، این لیست را خاتمه داد. Galaxy A54 از یک صفحه نمایش ۶.۴ اینچی Super AMOLED با رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی برخوردار است. این تلفن هوشمند از استاندارد IP67 و فریم پلاستیکی بهره می‌برد. تنها گوشی با فریم فلزی در این لیست (تا ۱۵ میلیون تومان) Nothing Phone 1 است. گلکسی A54 به تراشه Exynos 1380 مجهز بوده و به طور پیش‌فرض با اندروید ۱۳ راهی بازار شده است.

این تلفن هوشمند به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال مجهز شده؛ و از اولتراواید و ماکرو (به ترتیب ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی) بهره‌مند است. برای دوربین سلفی این تلفن هوشمند، یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. این دستگاه از باتری پرظرفیت ۵,۰۰۰ میلی‌آمپری برخوردار بوده و از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

گلکسی A54

گلکسی A54

اگر از طرفداران برند سامسونگ هستید و از رابط کاربری OneUI لذت می‌برید، خرید Galaxy A54 را به شما توصیه می‌کنیم. شما می‌توانید نسخه ۸ + ۱۲۸ گیگابایتی این تلفن هوشمند میان‌رده سامسونگ را در بازه قیمتی ۱۵ میلیون تومان تهیه کنید.

راهنمای خرید بهترین گوشی تا ۲۰ میلیون تومان: سامسونگ Galaxy A55 5G

سامسونگ تغییرات زیادی را در طراحی Galaxy A55 5G ایجاد نکرد. اما هم‌اکنون شاهد به‌کارگیری فریم فلزی هستیم که در کنار قاب پشتی شیشه‌ای حس یک گوشی گران‌قیمت‌ را به کاربران انتقال می‌دهد. در این تلفن هوشمند، از یک صفحه نمایش ۶.۶ اینچی Super AMOLED با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی استفاده شده که دارای حداکثر روشنایی ۱,۰۰۰ نیت بوده و توسط شیشه Gorilla Glass Victus+ محافظت می‌شود. گلکسی A55 5G به طور پیش‌فرض با اندروید ۱۴ وارد بازار شده و تا ۴ سال دیگر نیز موفق به دریافت آپدیت های سیستم عامل خواهد شد.

Galaxy A55

تراشه ۴ نانومتری Exynos 1480 به‌عنوان قلب تپنده این گوشی میان‌رده سامسونگ در نظر گرفته شده است. این چیپست، قدرتمندترین گزینه موجود در لیست نیست، و شیائومی ۱۲ به همراه پوکو F5 از تراشه های قدرتمندتری برخوردارند. اما انتظار می‌رود که اگزینوس ۱۴۸۰ با لیتوگرافی ۴ نانومتری خود، عملکرد بهینه‌ای داشته باشد و با کسب امتیاز حدود ۶۵۰,۰۰۰ در بنچمارک AnTuTu V9 قدرت پردازشی راضی‌کننده‌ای هم خواهد داشت.

در قاب پشتی گلکسی A55 5G شاهد قرارگیری سه لنز دوربین هستیم. دوربین اصلی از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی و لرزشگیر اپتیکال برخوردار است. دوربین های اولتراواید و ماکرو این دستگاه نیز به‌ترتیب وضوح ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی دارند. برای دوربین سلفی Galaxy A55 5G، یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. این تلفن هوشمند مانند برادر کوچکتر خود، Galaxy A35 5G، از باتری ۵,۰۰۰ میلی‌آمپری بهره‌مند بوده و از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

می‌توان نسخه ۸ گیگابایت رم + ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی Galaxy A55 5G سامسونگ را در بازه قیمتی ۱۶.۵ میلیون تومان؛ و نسخه ۸ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی این تلفن هوشمند را با پرداخت حدود ۱۹ میلیون تومان تهیه کرد.

شیائومی ۱۲

شیائومی ۱۲ که پرچمدار ۲۰۲۲ این شرکت بود، هنوز هم مشخصات قدرتمندی دارد. نمایشگر این دستگاه با گوریلا گلس وکتوس محافظت شده و قاب پشتی نیز از جنس شیشه است. فریم این تلفن هوشمند آلومینیومی است. Xiaomi 12 از نمایشگر ۶.۲ اینچی AMOLED با رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی برخوردار بوده؛ و با وزن ۱۷۹ گرمی خود، یک گوشی خوش‌دست است. این دستگاه از تراشه ۴ نانومتری اسنپدراگون ۸ نسل ۱ بهره می‌برد. این تراشه در بنچمارک AnTuTu V9 موفق به کسب امتیازی نزدیک به ۱ میلیون می‌شود. Xiaomi 12 با اندروید ۱۲ عرضه شده، اما هم‌اکنون اندروید ۱۴ را نیز دریافت کرده است. این دستگاه در حال حاضر کمی قدیمی شده و از رقبای سامسونگی خود، در بخش پشتیبانی نرم‌افزاری عقب می‌ماند.

این گوشی هوشمند از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی (به همراه OIS) و دوربین های اولتراواید و تله فوتو ماکرو ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی بهره می‌برد. شیائومی ۱۲ از باتری ۴,۵۰۰ میلی‌آمپری برخوردار بوده و از شارژ سریع ۶۷ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. این تلفن هوشمند از قابلیت شارژ وایرلس ۵۰ واتی نیز برخوردار است.

Xiaomi 12

اگر به دنبال ویژگی های یک گوشی پرچمدار (مثل تراشه‌ای قدرتمند، کیفیت ساخت خوب و شارژ وایرلس با توان بالا) هستید و بودجه زیادی نیز ندارید، شیائومی ۱۲ بهترین انتخاب است. اما لازم به ذکر است که این تلفن هوشمند در آخرین روز های سال ۲۰۲۱ میلادی و با اندروید ۱۲ معرفی شده است. اگر تلفن هوشمندی با باتری پرظرفیت‌تر و اندروید به‌روزتری می‌خواهید، ادامه «راهنمای خرید بهترین گوشی از ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان» را مطالعه کنید. در صورت تمایل می‌توانید نسخه ۸ + ۱۲۸ گیگابایتی Xiaomi 12 را در رنج قیمتی ۱۸ میلیون تومان، و نسخه ۸ + ۲۵۶ گیگابایتی این دستگاه را در بازه ۱۹ میلیون تومان خریداری کنید.

پوکو F5

یکی از بهترین انتخاب در لیست «راهنمای خرید بهترین گوشی تا ۲۰ میلیون تومان» پوکو F5 شیائومی است. این تلفن هوشمند از یک صفحه نمایش ۶.۷ اینچی AMOLED با وضوح FullHD+ و رفرش‌ ریت ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد. این دستگاه از تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ برخوردار است. این چیپست، جزو قدرتمندترین تراشه های این لیست بوده و عملکرد آن بسیار نزدیک به اسنپدراگون ۸ نسل ۱ به کار‌گرفته شده در شیائومی ۱۲ است. دوربین اصلی Poco F5 وضوح ۶۴ مگاپیکسلی داشته و از لرزشگیر اپتیکال نیز بهره می‌برد. وجود OIS، علاوه بر فیلمبرداری بدون لرزش، کمک می‌کند که عکس های بهتری در شب بگیریم. دوربین های اولتراواید و ماکرو این دستگاه نیز وضوح ۵ و ۲ مگاپیکسلی دارد. لازم به ذکر است که معمولاً نباید روی دوربین های ماکرو یا اولتراواید گوشی های موجود در این رنج قیمت (و پایین‌تر) حساب باز کرد. برای دوربین سلفی Poco F5 نیز، از یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی استفاده شده است.

Poco F5

پوکو اف ۵ از باتری پرظرفیت ۵,۰۰۰ میلی‌آمپری برخوردار بوده و از شارژ سریع ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند. اگر قصد خرید این تلفن هوشمند پوکو را دارید، می‌توانید نسخه ۱۲ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی آن را با پرداخت کمتر از ۱۷ میلیون تومان تهیه کنید.

ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس

ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس یکی از میان‌رده های پریمیوم جدید شیائومی است. این دستگاه با قاب پشتی چرمی یا شیشه‌ای قابل تهیه بوده و از استاندارد IP68 (مقاوم در برابر نفوذ آب) برخوردار است. صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی AMOLED این تلفن هوشمند وضوح ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل داشته و توسط شیشه گوریلا گلس وکتوس محافظت می‌شود. این دستگاه همانند پوکو F5 با اندروید ۱۳ راهی بازار شده است. Redmi Note 13 Pro Plus قوی‌ترین تراشه این بازه قیمتی را ندارد. اما دیمنسیتی ۷۲۰۰ اولترا در نظر گرفته شده برای این گوشی، می‌تواند به راحتی وظایف مختلفی را انجام دهد. یکی از چشمگیر‌ترین ویژگی های نوت ۱۳ پرو پلاس، برخورداری این تلفن هوشمند از دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال (OIS) است. دوربین های اولتراواید و ماکرو این دستگاه به ترتیب از سنسور های ۸ و ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برند. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی نیز کامل کننده این بخش است.

Redmi Note 13 Pro Plus

سنسور اثرانگشت ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس از نوع اپتیکال بوده (برخلاف پوکو F5) و در زیر صفحه نمایش قرار گرفته است. Redmi Note 13 Pro Plus از باتری ۵,۰۰۰ میلی‌آمپری بهره می‌برد، و از شارژ فوق سریع ۱۲۰ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. شیائومی ادعا می‌کند که باتری پرظرفیت این تلفن هوشمند تنها در ۱۹ دقیقه کاملاً شارژ خواهد شد.

اگر به دنبال خرید یک گوشی هوشمند دوربین محور هستید، بخش باتری و شارژ سریع نیز برای شما مهم است، Redmi Note 13 Pro Plus انتخابی شایسته‌ای خواهد بود. شما می‌توانید نسخه ۸ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی این گوشی هوشمند را در بازه قیمتی ۲۰ میلیون تومان، تهیه کنید.

موتورولا Edge 40

موتورولا اج ۴۰ میان‌رده پریمیوم جدید این شرکت است. فریم این دستگاه آلومینیومی بوده و قاب پشتی نیز از جنس پلاستیک یا چرم است. این تلفن هوشمند با وزن ۱۶۷ گرمی و ضخامت ۷.۶ میلی‌متری از گوشی های خوش‌قیمت این بازه قیمتی است. نمایشگر ۶.۵۵ اینچی در نظر گرفته شده برای این تلفن هوشمند از نوع P-OLED بوده، رفرش ریت ۱۴۴ هرتزی و رزولوشن FullHD+ دارد. این دستگاه نیز از استاندارد IP68 برخوردار است. تراشه ۶ نانومتری مدیاتک دیمنسیتی ۸۰۲۰ نیروی پردازشی مورد نیاز این دستگاه را تأمین می‌کند. امتیازات ثبت شده در بنچمارک AnTuTu نشان می‌دهد که این تراشه بیش از ۲۰ درصد عملکرد ضعیف‌تری نسبت به اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ به کارگرفته در Poco F5 دارد. دو لنز دوربین در قاب پشتی Motorola Edge 40 دیده می‌شود. دوربین اصلی وضوح ۵۰ مگاپیکسلی داشته (برخوردار از OIS) و دوربین اولتراواید نیز به یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی مجهز شده است.

Edge 40

موتورولا اج ۴۰ از دوربین سلفی با سنسور ۳۲ مگاپیکسلی برخوردار است. باتری این دستگاه ظرفیت ۴,۴۰۰ میلی‌آمپری داشته و از شارژ سریع ۶۸ واتی (به همراه شارژ وایرلس ۱۵ واتی) پشتیبانی می‌کند. این تلفن هوشمند از سنسور اثرانگشت اپیتکال زیر صفحه نمایش بهره می‌برد. می‌توان نسخه ۸ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی این گوشی را با پرداخت حدود ۱۷.۵ میلیون تومان تهیه کرد.

پوکو ایکس ۶ پرو

پوکو X6 Pro یکی از ارزشمندترین گزینه ها در بازه قیمتی کمتر از ۲۰ میلیون تومان است. این گوشی هوشمند، از یک صفحه نمایش با کیفیت و تراشه قدرتمندی بهره می‌برد. نکته مهم دیگر آنکه، Poco X6 Pro به طور پیش‌فرض با اندروید ۱۴ و رابط کاربری HyperOS راهی بازار شده است. این تلفن هوشمند از یک صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی AMOLED با رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی و وضوح ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل بهره می‌برد. این نمایشگر، با شیشه گوریلا گلس ۵ محافظت شده و توانایی نمایش ۶۸ میلیارد رنگ را دارد. تراشه ۴ نانومتری دیمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا نیروی پردازشی مورد نیاز Poco X6 Pro را تأمین می‌کند. این تراشه قدرتمند شبه پرچمدار، به راحتی پاسخگوی نیاز کاربران خواهد بود.

پوکو X6 پرو

پوکو X6 پرو

سه لنز دوربین در قاب پشتی Poco X6 Pro دیده می‌شود. دوربین اصلی به سنسور ۶۴ مگاپیکسلی مجهز شده و از لرزشگیر اپتیکال نیز بهره می‌برد. دوربین های اولتراواید و ماکرو این دستگاه نیز وضوح ۸ و ۲ مگاپیکسلی دارد. برای دوربین سلفی پوکو ایکس ۶ پرو، سنسور ۱۶ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است‌. این تلفن هوشمند از باتری پرظرفیت ۵,۰۰۰ میلی‌آمپری برخوردار بوده و از شارژ سریع ۶۷ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. شیائومی ادعا می‌کند که باتری این گوشی، تنها در ۴۵ دقیقه کاملاً شارژ خواهد شد.

اگر به دنبال خرید یک گوشی هوشمند به‌روز با صفحه نمایشی با کیفیت هستید، پوکو X6 Pro یکی از بهترین انتخاب ها خواهد بود. تراشه به کار گرفته شده در این گوشی هوشمند در AnTuTu V10 امتیازی بیش از ۱.۳ میلیون را کسب کرده، و بسیار قدرتمند است. شما می‌توانید نسخه ۱۲ گیگابایت رم + ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی Poco X6 Pro را با پرداخت حدود ۱۷ میلیون تومان تهیه کنید.

گلکسی S21 FE

گلکسی اس ۲۱ اف ای ممکن است با معرفی S23 FE کمی قدیمی به نظر برسد. اما اگر علاقه‌مند به خرید گوشی از برند سامسونگ هستید، این دستگاه بهترین گزینه است. قاب پشتی Galaxy S21 FE از جنس پلاستیک بوده، اما فریم آن آلومینیومی است. سامسونگ برای این گوشی هوشمند به سراغ نمایشگر ۶.۴ اینچی Dynamic AMOLED 2X رفته است. این صفحه نمایش وضوح FullHD+ داشته و رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. گلکسی اس ۲۱ به طور پیش‌فرض با اندروید ۱۲ عرضه شده، اما خوشبختانه در حال حاضر، اندروید ۱۴ را نیز دریافت کرده است. این دستگاه، در دو نسخه با اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ وارد بازار های مختلف شده است. نسخه عرضه شده در بازار کشورمان از تراشه اگزینوس بهره می‌برد.

زمان رونمایی گلکسی S23 FE

Galaxy S21 FE

تراشه ۵ نانومتری Exynos 2100 همچنان یک چیپست قدرتمند است که وظایف مختلف را به خوبی انجام خواهد داد. اما تلفن های هوشمند قدرتمندتری از برند شیائومی، در لیست «راهنمای خرید بهترین گوشی از ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان» وجود دارد. Galaxy S21 FE از دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال برخوردار است. دوربین تله‌فوتو این تلفن هوشمند وضوح ۸ مگاپیکسلی داشته (بهرمند از OIS) و امکان زوم ۳ برابری اپتیکال را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. دوربین اولتراواید نیز به یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی مجهز شده است. سامسونگ، برای دوربین سلفی گلکسی S21 FE به سراغ یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی رفته است. این گوشی هوشمند از باتری ۴,۵۰۰ میلی‌آمپری بهرمند بوده و از شارژ ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

در صورت تمایل می‌توانید نسخه ۸ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی Galaxy S21 FE را با پرداخت حدود ۲۰ میلیون تومان تهیه کنید.

آنر ۹۰

آنر ۹۰ نیز می‌تواند انتخاب خوبی در بازه قیمتی زیر ۲۰ میلیون تومان باشد. این گوشی هوشمند از یک صفحه نمایش ۶.۷ اینچی AMOLED با رفرش ریت ۱۲۰ برخوردار است. این دستگاه به طور پیش‌فرض با اندروید ۱۳ راهی بازار شده است. تراشه ۴ نانومتری اسنپدراگون ۷ نسل ۱ نیروی پردازشی مورد نیاز Honor 90 را تأمین می‌کند. این تراشه عملکرد خوبی دارد، اما به پای دیمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا به کارگرفته شده در پوکو ایکس ۶ پرو نمی‌رسد. دوربین اصلی آنر ۹۰ سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی داشته، اما فقدان لرزشگیر اپتیکال (OIS) ناامید کننده به نظر می‌رسد. دوربین سلفی این تلفن هوشمند زاویه ۱۰۰ درجه‌ای را پوشش داده و وضوح ۵۰ مگاپیکسلی دارد. باتری Honor 90 ظرفیت ۵,۰۰۰ میلی‌آمپری داشته و توسط آداپتور ۶۶ واتی شارژ می‌شود. این گوشی از شارژ معکوس ۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

آنر ۹۰

Honor 90

اگر علاقه‌مند به برند Honor هستید، و یا دوربین سلفی برای شما خیلی مهم است؛ می‌توانید نسخه ۸ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی آنر ۹۰ را با پرداخت حدود ۱۹ میلیون تومان تهیه کنید.

گوشی Nothing Phone (1)

کمپانی ناتینگ با اینکه یک برند نوظهور است، اما پیشرفت زیادی در بازار تلفن های هوشمند دارد. Nothing Phone (1) با برخورداری از قاب پشتی شیشه‌ای و فریم فلزی، حس پریمیوم بودن را به کاربر انتقال می‌دهد. برای این گوشی یک صفحه نمایش ۶.۵۵ اینچی OLED با رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی و حداکثر روشنایی ۱,۲۰۰ نیت در نظر گرفته شده است. این تلفن هوشمند به طور پیش‌فرض با اندروید ۱۲ وارد بازار شده، و در حال حاضر موفق به دریافت اندروید ۱۴ نیز شده است. تراشه ۶ نانومتری Snapdragon 778G Plus 5G نیروی پردازشی این دستگاه را تأمین می‌کند. این چیپست، عملکرد مناسبی داشته و اگر انتظار بالاترین گرافیک را نداشته باشید، برای بازی کردن نیز مناسب است.

مشخصات کامل Nothing Phone (2)

Nothing Phone (1)

دو دوربین ۵۰ مگاپیکسلی در قاب پشتی ناتینگ فون ۱ دیده می‌شود. دوربین اصلی این دستگاه به لرزشگیر اپتیکال (OIS) مجهز شده است. دوربین ثانویه از نوع اولتراواید است. این تلفن هوشمند از باتری ۴,۵۰۰ میلی‌آمپری بوده و از شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند. باتری Nothing Phone 1 تنها در مدت ۷۰ دقیقه فول شارژ خواهد شد. این گوشی از شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی و شارژ معکوس ۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. در نهایت، لازم به ذکر است که این تلفن هوشمند از سنسور اثرانگشت اپیتکال زیر صفحه نمایش بهره‌مند است.

به طور کلی Nothing Phone (1) با اندروید ۱۲ عرضه شده و کمی قدیمی به نظر می‌رسد. اما کیفیت ساخت بالا و استفاده از تراشه Snapdragon 778G Plus از نکات قوت این تلفن هوشمند است. اگر علاقه‌مند به تجربه یک برند جدید هستید و با رابط کاربری مشابه اندروید خام Nothing نیز مشکلی ندارید، خرید Phone (1) را به شما توصیه می‌کنیم. نسخه ۸ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی این گوشی هوشمند در بازه قیمتی حدود ۱۸ میلیون تومان قابل تهیه است.

آنر X9b

اگر از طرفداران برند آنر باشید، نخواهید هزینه زیادی کنید و خرید یک گوشی با صفحه نمایش خمیده نیز، برای شما اولویت باشد، Honor X9b بهترین انتخاب خواهد بود. این گوشی هوشمند دارای یک صفحه نمایش باکیفیت خمیده AMOLED با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی بوده که بیش از ۹۱ درصد از پنل جلویی دستگاه را به خود اختصاص داده است. تراشه ۴ نانومتری اسنپدراگون ۶ نسل ۱ نیروی پردازشی مورد نیاز این تلفن هوشمند را تامین می‌کند که در مقایسه با سایر اعضای این لیست، چندان قدرتمند نیست. اما اگر انتظار خیلی زیادی نداشته باشید و با توجه به قیمت Honor X9b، شما را راضی می‌کند.

Honor X9b

Honor X9b

سه لنز دوربین در قاب این گوشی آنر دیده می‌شود. دوربین اصلی از یک سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی بهره‌مند بوده اما متاسفانه خبری از لرزشگیر اپتیکال (OIS) نیست. دوربین های اولتراواید و ماکرو این دستگاه به‌ترتیب وضوح ۵ و ۲ مگاپیکسلی دارند، و برای دوربین سلفی نیز یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است.

آنر X9b از باتری پرظرفیت ۵,۸۰۰ میلی‌آمپری برخوردار بوده و از شارژ سریع ۳۵ واتی پشتیبانی می‌کند. این دستگاه علیرغم چنین باتری پرظرفیتی، ضخامت ۸ میلی‌متری و وزن ۱۸۰ گرمی دارد. از دیگر ویژگی های این تلفن هوشمند می‌توان به برخورداری از استاندارد IP53 (مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار) و سنسور اثرانگشت زیر صفحه نمایش اشاره کرد.

اگر علاقه‌مند به خرید Honor X9b هستید، می‌توانید نسخه ۱۲ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی این گوشی هوشمند را با پرداخت حدود ۱۶ میلیون تومان تهیه کنید.

نیم‌نگاهی به سایر گزینه های لیست «راهنمای خرید بهترین گوشی تا ۲۰ میلیون تومان»

گاهی می‌توان با کمی هزینه بیشتر، گزینه های ارزشمند بیشتری هم پیدا کرد. ریلمی ۱۲ پرو پلاس یکی از همین گزینه هاست. این گوشی هوشمند دارای یک صفحه نمایش ۶.۷ اینچی AMOLED با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی بوده که بیش از ۹۰ درصد از پنل جلویی را اشغال کرده است. این دستگاه به‌طور پیش‌فرض با اندروید ۱۴ وارد بازار شده که نکته مثبتی محسوب می‌شود.

ریلمی ۱۲ پرو پلاس

ریلمی ۱۲ پرو پلاس

تراشه ۴ نانومتری قدرتمند اسنپدراگون 7s نسل ۲ نیروی پردازشی مورد نیاز این تلفن هوشمند را تامین می‌کند. دوربین اصلی باکیفیت Realme 12 Pro Plus وضوح ۵۰ مگاپیکسلی داشته و از لرزشگیر اپتیکال برخوردار است. این گوشی از دوربین تله‌فوتو ۶۴ مگاپیکسلی (برخوردار از OIS) بهره‌مند بوده که قابلیت زوم ۳ برابری اپتیکال را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این تلفن هوشمند دارای باتری پرظرفیت ۵,۰۰۰ میلی‌آمپری بوده و از شارژ سریع ۶۷ واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

در صورت تمایل، می‌توانید نسخه ۱۲ گیگابایت حافظه رم + ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ریلمی ۱۲ پرو پلاس را در بازه قیمتی ۲۱ میلیون تومان تهیه کنید.

پیکسل 7a

گوشی های گوگل همیشه خاص بوده‌اند. تلفن های هوشمند پیکسل ممکن است قدرت‌مندترین تراشه را نداشته باشند، اما به لطف رابط کاربری گوگل، عملکرد روانی دارند. Pixel 7a از یک صفحه نمایش ۶.۱ اینچی OLED با رفرش ریت ۹۰ هرتزی برخوردار است. قاب پشتی از جنس پلاستیک بوده، اما فریم آلومینیومی است. این تلفن هوشمند از تراشه Tensor G2 برخوردار بوده که عملکرد مناسبی دارد، اما به هیچ عنوان توانایی رقابت با تراشه هایی مانند اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ یا دیمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا را ندارد. دوربین اصلی پیکسل 7a وضوح ۶۴ مگاپیکسلی داشته و از لرزشگیر اپتیکال نیز برخوردار است. دوربین ثانویه نیز از نوع اولتراواید بوده و به سنسور ۱۳ مگاپیکسلی مجهز شده است. باتری این گوشی ظرفیت ۴,۳۸۵ میلی‌آمپری داشته و توسط آداپتور ۱۸ واتی شارژ می‌شود.

Pixel 7a

اگر به دنبال خرید یک تلفن هوشمند خاص هستید، Pixel 7a انتخاب مناسبی برای شماست. در غیر این صورت اما، پیکسل 7a تعریف زیادی در برابر رقبا ندارد. در صورت تمایل می‌توانید نسخه ۸ گیگابایت رم + ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی این گوشی هوشمند را در بازه قیمتی ۲۱ میلیون تومان تهیه کنید.

نظر شما درباره «راهنمای خرید بهترین گوشی تا ۲۰ میلیون تومان» چیست؟ در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر، سوالات خود را در بخش کامنت ها، با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی