حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه Snapdragon 7s Gen 2 کوالکام معرفی شد: اولین استفاده در Redmi Note 13 Pro

نوشته

7 ماه قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، کوالکام

تراشه‌های سری اسنپدراگون 7 کوالکام، قدرت طیف وسیعی از گوشی‌های هوشمند میان‌رده اندرویدی را تأمین می‌کنند. ما پیش از این شاهد معرفی Snapdragon 7 Plus Gen 2 بودیم که در اوایل سال جاری معرفی شد. اکنون اما، کوالکام به‌طور رسمی یک تراشه سطح پایین‌تر نسل جدید با نام Snapdragon 7s Gen 2 را معرفی کرده است که شاهد اولین استفاده از آن در گوشی Redmi Note 13 Pro آینده شیائومی خواهیم بود.

تراشه Snapdragon 7s Gen 2 کوالکام

این نامگذاری نشان می‌دهد که تراشه جدید می‌تواند دنباله‌ای برای اسنپدراگون 7 نسل 1 باشد، اما نگاهی دقیق‌تر به برگه مشخصات نشان می‌دهد که این تراشه از برخی جهات توانایی کمتری دارد. به‌عنوان‌مثال، اسنپدراگون 7s Gen 2 حداکثر فرکانس پایین تا 2.9 گیگابیت‌برثانیه در مقابل نسل 1 با 4.4 گیگابیت‌برثانیه را داراست. اسنپدراگون 7 نسل 1 همچنین از قابلیت‌های دوربین برتر (مانند فیلمبرداری اسلوموشن بهتر و پشتیبانی از سنسورهایی با وضوح بالاتر) برخوردار است.

در مورد مشخصات کلیدی، کوالکام می‌گوید که اسنپدراگون 7s Gen 2 یک تراشه 4 نانومتری است که از یک CPU هشت هسته‌ای با چهار هسته بزرگ ناشناس با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته کوچک ناشناس با فرکانس 1.95 گیگاهرتز استفاده می‌کند. ما خوشحالیم که چهار هسته CPU بزرگ را در اینجا می‌بینیم، اما بسیاری از تراشه‌های میان‌رده هنوز تنها با دو هسته بزرگ عرضه می‌شوند. ما همچنین یک پردازنده گرافیکی Adreno نامشخص در این چیپست داریم.

تراشه Snapdragon 7s Gen 2 کوالکام

تراشه Snapdragon 7s Gen 2 کوالکام

ازنظر ویژگی‌های مرتبط با دوربین، تراشه جدید کوالکام ضبط ویدیوی 4K/30fps، پشتیبانی از 4K HDR، اسلوموشن 120 فریم‌برثانیه در 1080p و قابلیت حذف نویز هوش مصنوعی را دریافت می‌کند. از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه می‌توان به پشتیبانی از رفرش‌ریت 144 هرتز با وضوح +FHD، بلوتوث 5.2، Wi-Fi 6E و شارژ سریع +Quick Charge 4 اشاره کرد.

اسنپدراگون 7 اس نسل 2 به ردمی نوت 13 پرو که اواخر این ماه در چین معرفی می‌شود، قدرت خواهد داد. درنهایت، امیدواریم که این پردازنده در تعداد زیادی از گوشی‌های ارزان‌قیمت قرار گیرد، زیرا به‌نظر می‌رسد نسبت‌به سایر تراشه‌های سری اسنپدراگون 7، پیشنهادی مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

نظر شما درباره تراشه Snapdragon 7s Gen 2 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی