حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی ١٢ پرو و شیائومی ١٢ معرفی شدند: پرچمدارانی دوربین محور و قدرتمند!

نوشته

2 سال قبل | 11 دیدگاه | اخبار، برترین‌های ترنجی، شیائومی

شیائومی بالأخره امروز بزرگ‌ترین رویداد سالانه خود را در چین برگزار کرد. این کمپانی چینی طی برگزاری رویداد جدید خود، از دو گوشی پرچمدار جدیدش رونمایی کرد. در واقع، شیائومی امروز از دو گوشی پرچمدار شیائومی ١٢ پرو و شیائومی ١٢ پرده برداشته است. در ادامه، به بررسی مشخصات و ویژگی‌های این دو پرچمدار می‌پردازیم.

مشخصات فنی و قیمت شیائومی ١٢ پرو و شیائومی ١٢

شیائومی سال گذشته و در همین تاریخ، از Xiaomi Mi 11 رونمایی کرده بود.

 

شیائومی می ۱۱ رسما معرفی شد: اسنپدراگون ۸۸۸ و نمایشگر ۱۲۰ هرتز

 

اکنون پس از گذشت دقیقاً یک سال، چینی‌ها به سراغ رونمایی از نسل جدید پرچمداران خود رفته‌اند. این گوشی‌ها، از سری Xiaomi 12 هستند و نام آن‌ها، شیائومی ١٢ پرو و شیائومی است. هر دو دستگاه، پیشرفت‌های بارزی نسبت به نسل قبلی خود داشته‌اند. اما اجازه بدهید تا با ورود به جزئیات، موارد بیشتری را زیر ذره بین قرار دهیم.

شیائومی ١٢ پرو و شیائومی ١٢

در وهله اول، از طراحی Xiaomi 12 شروع می‌کنیم. این گوشی، در واقع پرچمدار کامپکت شیائومی محسوب می‌شود. چرا که عرض این دستگاه، کم‌تر از ٧٠ میلی متر است که رقم قابل توجهی است. چرا که عرض گوشی کامپکت آیفون ١٣، بیش از این رقم است!

این گوشی، مجهز به نمایشگر ۶.٢٨ اینچی از نوع AMOLED است که از رفرش ریت ١٢٠ هرتزی و وضوح +Full HD بهره می‌برد. بیشینه نوری این نمایشگر، برابر با ١,١٠٠ نیت است. شایان ذکر است که نمایشگر شیائومی ١٢، از نوع ١٢ بیت است که این در نوع خودش، بی نظیر است! همچنین ١۶ هزار سطح روشنایی در نمایشگر این گوشی می‌درخشند و از سوی دیگر، حسگر سنجش روشنایی محیط، به زیر نمایشگر منتقل شده است که این به منزله کاهش حاشیه‌های اطراف نمایشگر و افزایش فضای در اختیار کاربر است.

پس از این موضوع، شیائومی ١٢ استاندارد‌های +HDR10 و Dolby Vision را داراست. این بخش از گوشی جدید شیائومی، موفق شده است تا ١۵ رکورد از DisplayMate را جابه‌جا کرده و نمره +A را کسب کند! شیائومی مانند نسل قبل، با Harman Kardon در گوشی پرچمدارش همکاری کرده است و از اسپیکر استریوی کالیبره شده توسط این کمپانی در گوشی خود بهره گیری کرده است. این اسپیکر، از فناوری صوتی Dobly Atmos هم برخوردار شده است. محافظ نمایشگر این گوشی‌ها، شیشه گوریلا گلس ویکتوس است. همچنین حسگر تشخیص اثرانگشت هر دو دستگاه، در زیر نمایشگر تعبیه شده است.

شیائومی ١٢ پرو و شیائومی ١٢

در ادامه این مراسم، شیائومی عنوان کرد که شیائومی ١٢ و شیائومی ١٢ پرو، اولین محصولات این کمپانی هستند که به جدیدترین تراشه پرچمدار کوالکام، یعنی Snapdragon 8 Gen 1 تجهیز می‌شوند. این تراشه، دارای لیتوگرافی ۴ نانومتری است و از هسته Cortex-X2 با حداکثر فرکانس کاری ٣.٠ گیگاهرتزی نیز استفاده می‌کند.

به مدد وجود تراشه پرچمدار جدید کوالکام، پرچمداران جدید شیائومی از اینترنت 5G با حداکثر سرعت دانلود ١٠ گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند. این گوشی، از خنک کننده هم برای انتقال حرارت بهتر و کاهش دمای داخل گوشی استفاده می‌کند. مساحت این خنک کننده، بیش از ١٣ هزار میلی متر مربع است که قابل تحسین است! حافظه داخلی هر دو گوشی، از نوع UFS 3.1 است. نوع حافظه رم آن‌ها نیز LPDDR5 3200MHZ می‌باشد.

ظرفیت باتری Xiaomi 12، برابر با ۴,۵٠٠ میلی آمپر ساعت است که در حد متوسطی است. انرژی این باتری، از طریق شارژر ۶٧ واتی سیمی و یا شارژر ۵٠ واتی بی سیم تأمین می‌شود. شایان ذکر است که Xiaomi 12 از قابلیت شارژ بی سیم معکوس ١٠ واتی هم پشتیبانی می‌کند.

وارد بخش دوربین می‌شویم. جایی که شیائومی، حساب خوبی روی آن باز کرده است! دوربین اصلی Xiaomi 12، سه گانه است. حسگر تصویر اصلی دوربین این گوشی، ۵٠ مگاپیکسلی است و سنسور آن، IMX766 ساخت سونی است. خوشبختانه این حسگر، با لرزشگیر اپتیکال همراه شده است. در ادامه، حسگر تصویر دوربین فوق عریض این دستگاه، وضوح ١٣ مگاپیکسلی را داراست. شیائومی همچنین اعلام داشت که این گوشی از دوربین تله ماکرو هم استفاده می‌کند که وضوح آن، برابر با ۵ مگاپیکسل است.

شیائومی ١٢ پرو و شیائومی ١٢

بر اساس اظهارات شیائومی در رویداد جدیدش، Xiaomi 12 سریع‌ترین سرعت فوکوس را در میان تمام گوشی‌های دارد! به طوری که سرعت ثبت تصاویر بی وقفه با دوربین این گوشی نسبت به نسل قبل، حدوداً ٢٠٩ درصد سریع‌تر شده است! در مقابل، دوربین سلفی تعبیه شده در حفره نمایشگر مرکزی مشاهده می‌شود. این دوربین سلفی هم وضوح ٣٢ مگاپیکسلی دارد و خوشبختانه، چینی‌ها بالأخره از فاز دوربین سلفی ٢٠ مگاپیکسلی خود خارج شده‌اند!

پس از تمام این‌ها، نوبت به برچسب قیمتی نسخه‌های مختلف گوشی Xiaomi 12 می‌رسد. به عنوان پرچمدار جدید شیائومی، این گوشی قیمت مشابهی با نسل قبلی دارد:

– ٨/١٢٨ گیگابایتی: ٣,۶٩٩ یوان چین (معادل ۵۸١ دلار آمریکا)

– ٨/٢۵۶ گيگابايتی: ٣,٩٩٩ یوان چین (معادل ۶٢٨ دلار آمریکا)

– ١٢/٢۵۶ گيگابايتی: ۴,٣٩٩ یوان چین (معادل ۶٩١ دلار آمریکا)

شیائومی ١٢ پرو و شیائومی ١٢

و در نهایت، به سراغ گل سرسبد امروز شیائومی، یعنی شیائومی ١٢ پرو می‌رویم. این گوشی، پرچمدار اصلی شیائومی محسوب می‌شود. مانند شیائومی ١٢، ابتدا از طراحی این گوشی آغاز می‌کنیم. جایی که شاهد چند تفاوت کلیدی هستیم. زبان طراحی هر دو گوشی، مشابه است. اما در قسمت نمایشگر، Xiaomi 12 Pro از نمایشگر بزرگ ۶.٧٣ اینچی بهره می‌برد. بر خلاف شیائومی ١٢، این گوشی از نمایشگر خمیده استفاده می‌کند و سایز بزرگ‌تری دارد. با این وجود، عرض این گوشی از آیفون ١٣ پرو مکس کم‌تر است.

حال، وارد مرور بخش نمایشگر Xiaomi 12 Pro می‌شویم. در میان نمایشگر این گوشی و برادر کوچک‌ترش، چند تفاوت اساسی حاکم است. در وهله اول، پنل نمایشگر نسخه پرو از نوع AMOLED E5 ساخت سامسونگ است. وضوح این نمایشگر، 2K است و همچنین به لطف فناوری LTPO، رفرش ریت ١٢٠ هرتزی آن از نوع متغیر است. این تغییر رفرش ریت، از ١ تا ١٢٠ هرتز رخ می‌دهد! کنتراست نمایشگر نسخه پرو، ٨,٠٠٠,٠٠٠:١ است. بیشینه نوری آن به ١,۵٠٠ نیت می‌رسد.

شیائومی ١٢ پرو و شیائومی ١٢

در حالی که نمایشگر نسخه استاندارد ١٢ بیتی بود، اما نمایشگر نسخه پرو از نوع ١٠ بیتی می‌باشد. فراموش نکنیم که نرخ حساسیت لمسی نمایشگر نسخه پرو، برابر با ۴٨٠ هرتز است. باقی مشخصات نمایشگر این گوشی، به مانند Xiaomi 12 است.

در بخش سخت افزار، شاهد به کارگیری همان تراشه Snapdragon 8 Gen 1 و مشتقات آن هستیم. همچنین در بخش اسپیکر، مشخصات مشابهی در نسخه گران‌تر به کار رفته است. شیائومی ادعا می‌کند که با وجود خنک کننده بزرگ در این گوشی، دستگاه به شدت زیادی داغ نمی‌شود. امتیاز Xiaomi 12 Pro در بنچمارک انتوتو، برابر با ١,٠٧٠,٠٣٣ است.

هر دو گوشی جدید شیائومی، با سیستم عامل اندروید ١٢ پایه ارائه می‌شوند. نکته جذاب، وجود رابط کاربری اختصاصی MIUI 13 در این گوشی‌ها است. شیائومی در رویداد خود از جزئیات این نسخه نیز پرده برداشت و اعلام کرد که سرعت و امنیت آن نسبت به نسل‌های قبلی، بهبود قابل توجهی داشته است.

شیائومی ١٢ پرو و شیائومی ١٢

ظرفیت باتری نسخه پرو، از نسخه استاندارد بیشتر است. البته این تفاوت، زیاد نیست و ظرفیت باتری شیائومی ١٢ پرو، به ۴,۶٠٠ میلی آمپر ساعت افزایش یافته است. اما در بخش شارژر، شیائومی از شارژ ١٢٠ واتی خود برای شارژ کردن این گوشی استفاده کرده است! ضخامت این گوشی با وجود این باتری، حدود ٨.٣ میلی متر است.

شیائومی پرچمدار جدید خود را به تراشه اختصاصی Surge P1 تجهیز کرده است. این تراشه اختصاصی شیائومی، پروسه شارژ شدن Xiaomi 12 Pro را تحت مدیریت قرار می‌دهد و امنیت آن را تضمین می‌کند. به همین صورت، Xiaomi 12 Pro در کم‌تر از ٢۵ دقیقه کاملاً شارژ می‌شود. شارژر بی سیم و فناوری شارژ بی سیم معکوس موجود در Xiaomi 12 Pro، دقیقاً مانند همان چیزی است که در Xiaomi 12 دیده‌ایم.

شیائومی ١٢ پرو و شیائومی ١٢

در نهایت، شیائومی در مورد سیستم دوربین Xiaomi 12 Pro صحبت به میان آورد. جایی که تا به امروز، شاهد وجود ترکیب دوربین‌هایی با این حسگرها نبوده‌ایم! دوربین اصلی سه گانه Xiaomi 12 Pro، متشکل از سنسورهای ۵٠+۵٠+۵٠ مگاپیکسلی است. حسگر تصویر اصلی این دوربین‌ها، IMX707 متعلق به سونی است. اندازه این حسگر تصویر، برابر با ١/١.٢٨” اینچ است. این حسگر تصویر، با لرزشگیر اپتیکال همراه شده است.

دو سنسور ۵٠ مگاپیکسلی دیگر، ISOCELL JN1 سامسونگ هستند که یکی از آن‌ها، وظیفه ثبت تصاویر فوق عریض را بر عهده داراست. دوربین سلفی Xiaomi 12 Pro هم ۳٢ مگاپیکسلی است که این خبری خوبی محسوب می‌شود و نشان از پیشرفت پرچمداران شیائومی در بخش دوربین سلفی دارد.

معرفی پرچمدار اصلی شیائومی نیز به پایان می‌رسد و در نهایت، زمان اعلام قیمت نسخه‌های مختلف آن می‌رسد. شیائومی ١٢ پرو نیز مانند برادر کوچک‌ترش، در سه نسخه روانه بازار می‌شود:

– نسخه ٨/١٢٨ گیگابایتی: ۴,۶٩٩ یوان چین (معادل ٧٣٨ دلار آمریکا)

– ٨/٢۵۶ گيگابايتی: ۴,٩٩٩ یوان چین (معادل ٧۵٨ دلار آمریکا)

– ١٢/٢۵۶ گيگابايتی: ۵,٣٩٩ یوان چین (معادل ۸۴٨ دلار آمریکا)

نظر شما در مورد گوشی‌های جدید شیائومی، یعنی شیائومی ١٢ پرو و شیائومی ١٢ چیست؟ از دیدگاه شما، کدام یک دارای جذابیت بیشتری است؟ انتخاب شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

من طراحیشون رو خیلی دوست دارم

mohammad MI

شیائومی عالی مینوازی🗿👌

persepolis

پس کو چیدمان عجیب دوربین؟

nima68

از این آشغال تر دیگه نمیشد 🤣. آه کجایی s22 ultra، زود بیا که دهن این هارو سرویس کنی

Mahdi

می بینی که کسی حال نداره باهات بحث کنه ، این روشا قدیمی شده

nima68

میشه بگی از کجا میدونی کسی حال داره یا نداره؟

Mahdi

از اونجا که بهت حال نمیدن

AŁɪ

طراحی خوبه مشخصات هم تقریبا خوبه .

ali karimi

سلام، گوشیهای عالی هستن، آفرین بر تو شیا، نسخه پرو بخصوص دوربین، فست شارژ و صفحه نمایشش که عالی هستن، حالا باید دید نسخه اولترا چطوریه و اینکه باید دید با گفتهایی که درمورد گرمای اسنپ شده اسنپ نسل8سری1 مدیریت گرماش چطوریه، موفق باشید

.Yakuza

نمایشگر mi12 ساخت زیر مجموعه TCL همونHuaxing هست مثل mi11lite …امسال از نمایشگرهای سامسونگ خبری نیست و هایسنس و TCL که در حال حاضر جز 5 برند برتر نمایشگر TV هستن تو دنیا ساخته مثل اینکه شیامویی یادش رفته مشتریانش بخاطر نمایشگر سامسونگ وپردازندهای کوالکام که قیمت کمتری داشت از رقبا دنبال خریدش بودن…امسال مدیاتک و TCL جایگزین شدن..اگه miui13 هم باگ داشته باشه دیگه ارزش خریدش خیلی کم میشه ..بهترین گوشی باارزش خرید بالا Motorola edge s30 هست با 300 دلار و دوربین 108و اسنپدراگون 888پلاس که فقط مال بازار چین هست و مدل گلوبال با 500دلار قیمت Moto G200 هست…

.Yakuza

شباهت زیادی به وان پلاس 9 پرو داره..نمیدونه چه کار کنه ثبات و نظم نداره شیامویی چه آپدیت وچه طراحی و بقیه موارد…اپل ..سونی .. سامسونگ..زبان طراحی معلوم هست…با این وضع میخواد رتبه اول دنیا بشه..تو خود چین رابط کاربری miui رتبه 7 محبوبیت داره که معلوم دلیلش چیه .. auntutu که مال خودش..دگزومارک که مال خودش قبل معرفی نتایج میاد..یه گوشی با صد تا اسم درست می‌کنه ..چین..گلوبال..اروپا..روسیه..ژاپن..هند….جالب گوشی همه برندها با یک اندروید بالاتر معرفی میکنن که عرفش همون یکساله هست ..ردمی نوت10 بعد 6ماه ردمی نوت 11 معرفی میشه هردو اندروید 11 و بعدش همون دوربین و همون نمایشگر و همون اندروید و بقیه موارد یکسان فقط پردازنده مدیاتک عوض شده حالا دلیل خریدش توجیه داره ..یا mi11t که همون pocof3gt هست با دوربین 108 و یه فست شارژ 67واتی تازه از مدل سال قبل خودش ضعیفتر یعنی mi10t…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️