حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویدئو بنچمارک مدیاتک دیمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا را تماشا کنید

هفته گذشته بود که با هم آنباکسینگ پوکو ایکس ۶ پرو را در ترنجی تماشا کردیم. یکی از نقاط برجسته این دستگاه را می‌توان تراشه Dimensity 8300 Ultra مدیاتک دانست. با توجه به پرسش‌های فراوان شما پیرامون آن، تصمیم گرفتیم که در ترنجی ویدئو بنچمارک مدیاتک دیمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا را بسازیم و حالا می‌توانیم با هم آن را تماشا کنیم.

ویدئو بنچمارک مدیاتک دیمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا

دیمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا مدیاتک یک تراشه ۴ نانومتری است که در بخش پردازشی ادعاهای زیادی دارد. این تراشه برای برای CPU به ۳ کلاستر مجهز شده که از هسته‌های Cortex-A510 و Cortex-A715 بهره می‌برد. این‌ها هسته‌های به‌روزی هستند که باعث عملکرد و بهره‌وری انرژی بهتر خواهند بود.

همچنین در بخش GPU یا پردازش گرافیکی از مدل G615 تراشه‌های Mali با ۶ هسته استفاده شده است. با توجه به رزلوشن بالاتر نمایشگر این دستگاه نسبت به نسل قبلی، عملکرد تراشه Dimensity 8300 Ultra می‌تواند در بخش پردازش گرافیکی مناسب باشد.

با این حال تا بنچمارک‌ها را انجام ندهیم، هیچ چیز مشخص نیست. در دنیای واقعی چه بنچمارک‌هایی از دیمنسیتی 8300 اولترا مدیاتک ثبت خواهد شد؟

بیاید با هم به تماشای ویدئو تست بنچمارک‌های پوکو ایکس ۶ پرو با این تراشه بنشینیم. برای تماشا ویدئو از یوتوب، اگر فیلترشکن شما خاموش است آن را روشن کرده و همین صحفه را رفرش کنید تا در کادر پایین این ویدئو به شما نمایش داده شود:


همانطور که دیدید، تراشه Dimensity 8300 Ultra مدیاتک می‌تواند هم سطح تراشه‌های پرچمدار ۱ یا ۲ سال پیش کوالکام بایستند که عملکرد قابل توجهی است. اگر بخواهیم عملکرد آن را با تراشه به‌روز کوالکام مقایسه کنیم، اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ بهترین رقیب آن است. هر چند در برخی موارد هر کدام از این تراشه‌ها برتری‌هایی نسبت به دیگری دارند.

در مجموع این تست روی پوکو ایکس ۶ پرو نشان داد که دیمنسیتی 8300 اولترا می‌تواند یک نمونه جذاب برای گیمینگ اقتصادی باشد. به زودی تست گیمینگ Poco X6 Pro را نیز با هم در ترنجی تماشا خواهیم کرد.

نظر شما چیست؟ شما با قیمت برابر ترجیح می‌دهید یک گوشی مجهز به تراشه مدیاتک بخرید که عملکرد بالاتری دارد و یا اسم کوالکام و تراشه‌های اسنپدراگون برای شما اهمیت بیشتری دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Nmnm

تست دوربین چطوری این خیلی مهم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)