حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

استفاده پیکسل 7a از نسخه ضعیف‌تر Tensor G2 بار دیگر تأیید شد

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | گوگل

چندی پیش گزارش دادیم که پیکسل 7a با تراشه Tensor G2 در تست بازی، عملکرد ضعیف‌تر از پیکسل 7 با چیپست مشابه دارد. حال بر اساس برخی شواهد جدیدتر، نسخه‌ای از تراشه تنسور G2 که در گوشی میان‌رده گوگل استفاده شده است، عملکرد کمی ضعیف‌تر نسبت‌به چیپست استفاده‌شده در پرچمداران سری پیکسل 7 دارد.

استفاده پیکسل 7a از نسخه ضعیف‌تر Tensor G2

حساب کاربری Za_Raczke در توییتر اخیرا شواهدی ارائه داده است که نشان می‌دهد گوگل درواقع از دو نسخه Tensor G2 در گوشی‌های خود استفاده می‌کند. وی پیش از این اطلاعات مربوط به Tensor G3 آینده را فاش کرده بود و اکنون بیان می‌کند که تراشه Pixel 7a بر اساس فرآیندی به نام IPOP ساخته شده است. او توضیح می‌دهد که اگرچه گوگل برای تولید انبوه این چیپست‌ها به سامسونگ متکی است، اما تکنولوژی نهایی کردن و بهینه‌سازی این تراشه متفاوت بوده است.

برای تراشه اصلی Tensor G2 موجود در پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو، سامسونگ از یک فناوری اختصاصی به نام FOPLP-PoP استفاده کرده است. از سوی دیگر، IPOP یک فناوری کمی ضعیف‌تر نسبت‌به FOPLP-PoP است و احتمالاً گوگل از آن برای کاهش هزینه‌های تولید Tensor G2 استفاده می‌کند. متأسفانه، با اقدامات کاهش هزینه، اشکالات جدی نیز وجود دارد و فناوری IPOP درحقیقت باعث مشکلات گرمایشی گوشی هوشمند می‌شود.

استفاده پیکسل 7a از نسخه ضعیف‌تر Tensor G2

استفاده پیکسل 7a از نسخه ضعیف‌تر Tensor G2

این بدان معناست که پیکسل 7a باید یک راه‌حل خنک‌کننده قوی‌تری داشته باشد تا دمای یک چیپست را که تقریباً مشابه پیکسل 7 است، کاهش دهد و درنتیجه ضخامت و وزن گوشی افزایش پیدا می‌کند. بااین‌حال، Za_Raczke خاطرنشان می‌کند که او هیچ سرنخی در مورد استفاده از فناوری IPOP در میان‌رده گوگل ندارد، بااین‌حال قیمت 499 دلاری Pixel 7a نشان می‌دهد که گوگل به‌احتمال‌فراوان این استراتژی را دنبال می‌کند.

درحالی‌که ما در مورد Tensor G2 صحبت می‌کنیم، باید به یادآوری کنیم که پیکسل تبلت نیز دارای همان قیمت 499 دلاری پیکسل 7a بوده، اما هنوز تأیید نشده است که آیا از فناوری FOPLP-PoP بهره می‌برد یا IPOP. حتی اگر از IPOP برای کاهش هزینه چیپست استفاده شود، حداقل تبلت گوگل می‌تواند با وجود ابعاد بزرگتر خود و استفاده از یک خنک‌کننده بهتر، مشکل گرمایش را حل کند.

نظر شما درباره استفاده پیکسل 7a از نسخه ضعیف‌تر Tensor G2 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی