حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاربران هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالا نیازمند استفاده از ایرپادز هستند

مدتی است که خبرهای زیادی درباره هدست واقعیت ترکیبی اپل می‌شنویم. اینطور که به نظر می‌آید، این هدست قرار است به عنوان یکی از محصولات مهم کوپرتینویی‌ها عرضه شود. به گزارش یکی از منابع مرتبط، گویا کاربران هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالا نیازمند استفاده از ایرپادز هستند. با ترنجی همراه شوید.

کاربران هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالا باید از ایرپادز استفاده کنند

انتظار می‌رود اپل هدست واقعیت ترکیبی خود را در اوایل سال جاری معرفی کند. این محصول احتمالا با برچسب قیمتی بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار عرضه شود. این هدست هم از واقعیت مجازی (VR) و هم از واقعیت افزوده (AR) استفاده خواهد کرد. مورد اول، کاربران را به محیط‌هایی می‌برد که واقعی نیستند اما به اندازه کافی جذاب و فانتزی هستند که به کاربران این امکان را می‌دهد که احساس کنند در حال انجام کارهایی هستند که در زندگی واقعی نمی‌توانند آن را انجام دهند، مانند خلبانی هواپیما، مواجهه با یک توپ سریع با سرعت ۱۰۰ مایل در ساعت و موارد دیگر.

کاربران هدست واقعیت ترکیبی اپل

واقعیت افزوده (AR)، داده‌های تولید شده توسط رایانه را در یک محیط زنده نشان می‌دهد. یک مثال برای فهم بهتر AR، قابلیت Live View در Google Maps است که برای کمک به اشخاصی که در حال پیاده روی هستند و قصد دارند از یک از نقطه به نقطه دیگری برسند، کارایی دارد. دوربین گوشی نمایی زنده از آنچه که در مقابل کاربر قرار دارد را نشان می‌دهد و فلش‌های غول‌پیکری که در بالای صفحه قرار گرفته‌اند، مسیر حرکت را به کاربر نشان خواهند داد. همچنین نقاط دیدنی و مکان‌های معروف نیز به نمایش در خواهد آمد.

اینطور که پیداست، گویا ممکن است هدست واقعیت ترکیبی اپل، نیاز به استفاده از AirPods Pro 2 برای پخش صدا داشته باشد. بر اساس اطلاعاتی جدید که توسط 9to5Mac منتشر شده است، تراشه H2 که برای هدست واقعیت ترکیبی استفاده می‌شود، با تراشه H2 داخل AirPods Pro 2 همگام‌سازی خواهد شد. طبق گزارش‌ها، تراشه داخل هدفون و این هدست که Reality One یا Reality Pro نامیده می‌شود، دارای موارد مشترک زیادی هستند. وجود یک حالت مخفی مخفی انتقال صدا با تاخیر کم نیز نشان می‌دهد کسانی که از این هدست واقعیت ترکیبی استفاده می‌کنند باید از یک AirPods Pro 2 اپل استفاده کنند تا هنگام استفاده از هدست با دیگران ارتباط برقرار کنند.

کاربران هدست واقعیت ترکیبی اپل

این هدست در واقع دارای بلندگوهای یکپارچه خواهد بود، اما این بلندگوها به اندازه‌ای مناسب هستند که به تماشاگران اجازه می‌دهند به مکالمه گوش دهند. برای جلوگیری از این اتفاق، اپل ممکن است به دلایل امنیتی از کاربران Reality One بخواهد که از AirPods استفاده کنند. این گزارش حتی به این احتمال اشاره می‌کند که نقشه راه AirPods اپل به طور خاص به همین دلیل منحرف شده است. انتظار می‌رود اپل یک مدل AirPods اضافی و احتمالا ارزان‌تر را با تراشه H2 عرضه کند.

در این گزارش همچنین آمده است که مانند مچ بندهای اپل واچ، هدبندهای جایگزین برای این محصول ارائه نخواهد کرد. برخلاف مچ بندهای قابل تعویض، هدبندهای Reality One می‌توانند دارای لوازم الکترونیکی و احتمالا باتری مخصوص باشند. با این حال، توسعه‌دهندگان به یک هدبند ویژه دسترسی خواهند داشت که به هدست واقعیت ترکیبی اجازه می‌دهد با دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل مک متصل نیز شود. Reality One ظاهرا دارای یک صفحه نمایش میکرو LED با رزولوشن 4K برای هر چشم و یک صفحه نمایش رو به بیرون است که حالات چهره کاربر را به افراد دیگر نشان می‌دهد.

هدست واقعیت ترکیبی اپل امکان گشت و گذار و اکتشاف در دنیای دایناسورها را فراهم می‌کند

پیش بینی مشکلات در عرضه هدست واقعیت ترکیبی اپل در سال ۲۰۲۳

به گفته PhoneArena، این هدست به ۱۲ دوربین و سنسورهای دیگر مجهز خواهد شد. در زیر بدنه، تراشه ۵ نانومتری M2 اپل با ۲۰ میلیارد ترانزیستور قرار خواهد گرفت. همچنین یک “Digital Crown” برای فعال کردن حالت عبور در Reality One استفاده خواهد شد. این محصول مجهز به قابلیت صدای فضایی (spatial audio) است که صدای فراگیری را ارائه می‌کند و به کاربر این امکان را می‌دهد تشخیص دهد که آیا صدا از جلو، پشت سر یا از چه سمت خاصی می‌آید. گفته می‌شود هدست واقعیت ترکیبی اپل از موادی مانند آلومینیوم، فیبر کربن و شیشه ساخته شده است و سبک‌تر و نازک‌تر از Meta Quest Pro است.

Reality One انتقال نرمی را بین VR و AR ارائه می‌دهد و از یک شماره گیری فیزیکی مشابه Digital Crown در Apple Watch برای فعال کردن حالت ویدیوی عبور استفاده می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد ببینند در اطراف آن‌ها چه می‌گذرد. همچنین از حرکات دست و تشخیص صدا برای وارد کردن داده‌ها و پیمایش هدست استفاده می‌شود. حتی اگر این هدست در اوایل سال معرفی شود، احتمالا باید منتظر عرضه آن در اواخر سال ۲۰۲۳ باشیم.

این محصول می‌تواند پیچیده‌ترین دستگاهی باشد که اپل تا به حال ساخته است و با قیمت بسیار بالا، فشار زیادی بر این شرکتوارد می شود تا همه چیز را در آن کامل کند. همچنین اعتقاد بر این است که اپل در حال کار بر روی عینک‌های AR خود است که ممکن است در چند سال آینده عرضه شود. بسیاری بر این باورند که این دستگاه جایگزین آیفون خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان