حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هدست واقعیت ترکیبی اپل امکان گشت و گذار و اکتشاف در دنیای دایناسورها را فراهم می‌کند

مدت زیادی است که درباره هدست واقعیت ترکیبی اپل، اخبار و شایعات زیادی می‌شنویم. این محصول از آن جایی که یکی از نوآوری‌های اپل می‌باشد، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در آخرین اخبار دریافتی، گویا هدست واقعیت ترکیبی اپل امکان گشت و گذار و اکتشاف در دنیای دایناسورها را فراهم می‌کند. با ترنجی همراه باشید.

هدست واقعیت ترکیبی و گشت و گذار در دنیای دایناسورها

پس از آیفون، گمان می‌رود محصول بزرگ بعدی اپل، یک هدست واقعیت ترکیبی (واقعیت مجازی / واقعیت افزوده) باشد که هنوز معرفی نشده است. در حال حاضر چند هدست واقعیت مجازی در بازار وجود دارد. اما هیچ کدام نتوانسته‌اند در این زمینه انقلابی به وا کنند. اینطور که شایعات می‌گویند، گویا هدست آینده اپل نحوه درک ما از جهان و استفاده از فناوری‌ها را تغییر خواهد داد. از این نظر، هنوز کمی مبهم است که این هدست چه کاری انجام خواهد داد. اما اخیرا یکی از منابع آگاه به نیویورک تایمز گفته است که اپل در حال همکاری با کارگردانان هالیوودی برای ایجاد محتوای ویدیویی مخصوص هدست واقعیت ترکیبی آینده خود است.

به گفته این منبع، جان فاورو، یکی از کارگردانانی است که با اپل همکاری می‌کند و باید یک تجربه واقعیت ترکیبی (VR / AR) بر اساس (Prehistoric Planet) یا سیاره ماقبل تاریخ، که برای اپل تی‌وی پلاس تولید کرده است را ارائه دهد. بنابراین به نظر می‌رسد که یکی از اولین محتویات هدست واقعیت ترکیبی اپل، به کاربران امکان می‌دهد که در دنیای دایناسورها به گشت و گذار بپردازند.

هدست واقعیت ترکیبی اپل

تاریخ معرفی و عرضه هدست واقعیت ترکیبی (VR / AR) اپل چه زمانی است؟

پیش از این، بلومبرگ گزارش داده بود که هدست اپل ممکن است حتی تا سال ۲۰۲۳ نیز به دلیل عمر کم باتری و مشکلات عملکرد عرضه نشود. در همین راستا، نیویورک تایمز گفته است که برخی از کارکنان اپل نیز در این زمینه، این شرکت را ترک کرده‌اند. آنها از تاثیری که هدست می‌تواند بر روش تعامل افراد با یکدیگر داشته باشد، انتقاد کرده بودند.

به احتمال زیاد، اپل هیچ دستگاه واقعیت ترکیبی را در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان خود (WWDC) معرفی نخواهد کرد. این رویداد به زودی برگزار خواهد شد. در عوض، این شرکت تمرکز خود را روی بخش نرم‌افزار معطوف خواهد کرد. منابع مطلع به نیویورک تایمز گفته‌اند که اپل در حال آماده‌ سازی ابزاری است که به توسعه‌ دهندگان اجازه می‌دهد تا قابلیت‌های دوربین و صدا را به برنامه‌های خود اضافه کنند و امکان کنترل هندزفری را قبل از رسیدن هدست‌ها فراهم کند. بنابراین، این موضوع خود منجر به برگزاری کنفرانس‌های جداگانه برای معرفی سخت‌افزار و نرم‌افزارهای دیگری نیز می‌شود. البته این مسئله نیز منطقی است زیرا ما با نوع جدیدی از محصول و فناوری روبرو هستیم. بنابراین اپل برای معرفی کامل آن به زمان بیشتری نیاز دارد.

عرضه هدست واقعیت ترکیبی اپل تا سال ۲۰۲۳ به تاخیر افتاد

به گفته GizChina، اگرچه هدست واقعیت ترکیبی اپل به هیئت مدیره این شرکت معرفی شده است، اما هنوز هیچ تایید رسمی درباره وجود آن ارائه نشده است. به هر حال، پیش از این، شایعات زیادی شنیده بودیم و میلیون‌ها بار فاش شده بود که این هدست واقعی است و هم‌ اکنون نیز در دست ساخت است (همانطور که ما در مورد هدست MR صحبت می‌کنیم). بنابراین، این هدست، دنیای واقعی و دنیای مجازی ایجاد شده توسط کارگردانان و توسعه دهندگان مختلف را با هم ترکیب می‌کند. به همین دلیل باید بسیار قوی‌تر از مدل‌های فعلی باشد.

از همین روی، شایعاتی مبنی بر اینکه هدست واقعیت ترکیبی اپل دارای قدرت پردازشی در حد کامپیوترهای مک است، کاملا منطقی به نظر می‌رسد. نظر شما کاربران ترنجی درباره این محصول چیست؟! آیا اپل می‌تواند با این هدست، انقلابی در زمینه واقعیت افزوده و واقعیت مجازی به پا کند؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان