حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هدست واقعیت ترکیبی اپل دلیل اصلی ارتقای کم در سایر محصولات این شرکت است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار

همانطور که می‌دانید، از مدت‌ها پیش اخبار و شایعات متعددی درباره هدست واقعیت ترکیبی اپل منتشر شده بود. این دستگاه قرار است یکی از محصولان نوین اپل باشد. با این حال همچنین هدست واقعیت ترکیبی اپل دلیل اصلی ارتقای کم در سایر محصولات این شرکت خواهد بود. با ترنجی همراه باشید.

هدست واقعیت ترکیبی اپل سبب ارتقای دیگر محصولات کوپرتینویی‌ها خواهد شد

از آنجایی که اپل بسیاری از منابع خود را برای توسعه هدست واقعیت ترکیبی شایعه شده‌اش گسیل می‌کند، اکنون شایعه شده که این هدست Reality Pro نامیده می‌شود. به نظر می‌رسد که اکنون تمرکز این شرکت بر روی ارتقا و بهبود سایر محصولاتی که در سال‌های آینده عرضه خواهند شد، کمتر است. اپل باید مطمئن شود که این دستگاه پوشیدنی AR/VR یک موفقیت بزرگ به همراه داشته باشد، به خصوص با توجه به اینکه این دستگاه احتمالا تا ۳۰۰۰ دلار قیمت خواهد داشت.

هدست واقعیت ترکیبی اپل

گویا Reality Pro پیچیده‌ترین محصولی است که تا به حال توسط اپل ساخته شده است، به این معنی که این شرکت باید زمان، هزینه، قطعات و قدرت زیادی را برای این هدست اختصاص دهد. در نتیجه، ممکن است انتظار اینکه این شرکت در سال ۲۰۲۳ برای برخی از محصولات موجود خود ارتقاهای اساسی ارائه دهد، چندان واقع بینانه نباشد. مارک گورمن از بلومبرگ، در خبرنامه هفتگی Power On خود اخیرا گفته است که شاید اپل چندین دستگاه از محصولات مهم خود را برای سال ۲۰۲۳ عرضه نکند.

مارک گورمن می‌گوید که تا سال آینده هیچ ارتقا خاصی برای سری آیپد پرو وجود ندارد
مارک گورمن گفته است که امسال نباید انتظار بهبود بزرگی برای سری آیپد پرو داشته باشیم. وی همچنین می‌گوید در حالی که اپل در حال کار بر روی توسعه اندازه صفحه نمایش‌های بزرگ‌تر برای تبلت‌ها است، اما سال ۲۰۲۳ آن‌ها را عرضه نخواهد کرد. گورمن همچنین گفته است که در مدل‌های آیپد پرو ۱۱ اینچی و ۱۲.۹ اینچی تا نیمه اول سال ۲۰۲۴ ارتقای قابل توجهی ارائه نمی‌شود. در آن زمان، آیپد پرو با طراحی جدید و همچنین با صقحه نمایش OLED، که برای اولین بار در این محصول استفاده می‌شود، عرضه خواهد شد.

آیپد پرو M1

او در ادامه گفته است که هرگونه ارتقا برای آیپد مینی، آیپد ایر و آیپدهای پایه، اگر واقعا وجود داشته باشد، به صورت افزایش مشخصات جزئی در سخت‌افزار خواهد بود. گورمن همچنین انتظار دارد چیزی مشابه برای اپل واچ سری ۹ رخ دهد. اما آیا این بدان معناست که امسال شاهد اضافه شدن حسگر تشخیص قند خون به اپل واچ نخواهیم بود باید منتظر داستان مشابهی برای سایر AirPod ها باشیم؟ به گفته مارک گورمن، از اپل انتظار می‌رود بلندگوی هوشمند بزرگ‌ HomePod را مجددا به سبد محصولات خود اضافه کند.

اولین مورد از نظر فروش شکست خورده بود و قیمت بالای ۳۴۹ دلاری آن احتمالا بزرگترین مشکل از دیدگاه مصرف کنندگان بود. اپل قصد داشت قیمت این محصول را ۵۰ دلار کاهش دهد، اما در نهایت تصمیم گرفت HomePod mini، که یک نسخه کوچک‌تر و کوتاه‌تر از اسپیکر هوشمند خود است را با قیمت ۹۹ دلار عرضه کند. در ادامه HomePod mini عملکرد فروش بهتری نسبت به نسخه اصلی در بازار داشت. انتظار می‌رود هوم پاد ۲۰۲۳ ارزان‌تر باشد و احتمالا این دستگاه دارای یک پنل لمسی جدید در بالای خود است. در حالی که طراحی هوم پاد جدید احتمالا شبیه دستگاه اصلی خواهد بود، اما ممکن است دارای تراشه جدید S8 باشد که در آخرین مدل‌های اپل واچ استفاده شده است.

تغییرات سخت‌افزاری برای سری آیفون ۱۵ ارائه خواهد شد
به گفته PhoneArena، گویا اپل تغییراتی را در آیفون‌های بعدی اعمال خواهد کرد. موارد ذکر شده توسط Gurman شامل اضافه کردن داینامیک آیلند به مدل‌های غیر پرو آیفون ۱۵ است. همچنین از سوی دیگر آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ اولترا به یک قاب تیتانیومی مجهز می‌شوند که از فولاد ضد زنگ قبلی آن‌ها یک سر و گردن بالاتر است. نویسنده بلومبرگ همچنین می‌گوید که دو مدل پرو آیفون ۱۵ به جای دکمه‌های فیزیکی از دکمه‌های غیر فیزیکی استفاده می‌کنند که با سیستم لمسی به کاربرانی که صدای گوشی خود را کم یا زیاد می کنند، بازخوردی ارائه می‌دهد.

سری آیفون ۱۵ پرو حداقل ۶ ویژگی انحصاری خواهند داشت

علاوه بر این، مدل‌های پرو (که شامل آیفون ۱۵ اولترا نیز می‌شود) دارای یک درگاه شارژ USB-C هستند که جایگزین درگاه لایتنینگ اختصاصی این شرکت خواهد شد. همچنین نسخه‌های پرو از چیپست A17 Bionic استفاده خواهند کرد. این تراشه توسط TSMC و با استفاده از فرآیند تولید ۳ نانومتری آن تولید می‌شود. نسخه‌های غیر پرو دارای نیز به تراشه ۴ نانومتری A16 Bionic مجهز خواهند بود. این چیپست در حال حاضر در آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس استفاده می‌شود.

به‌ عنوان مهم‌ترین محصول اپل، انتظار نمی‌رود که در توسعه سخت‌افزار جدید آیفون کوتاهی شود. گورمن اشاره می‌کند که تمرکز اپل بر روی سیستم عامل xrOS برای هدست واقعیت ترکیبی، هزینه آن را در قالب ویژگی‌های جدیدی که برای iOS 17 و iPadOS 17 به تعویق می‌افتد، به همراه خواهد داشت. با این حال، برنامه‌های اپل می‌توانند تغییر کنند و Reality Pro که در ابتدا شایعه شده بود در ماه جاری معرفی می‌شود، احتمالا در ماه ژوئن رونمایی و در نیمه دوم سال جاری میلادی عرضه شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان