حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چه چالش‌هایی در تولید هدست واقعیت ترکیبی اپل وجود دارد؟

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، برترین‌های ترنجی

امروز با هم در ترنجی خواندیم که نمایشگر هدست واقعیت ترکیبی اپل در اندازه 1.41 اینچی با رزلوشن 4K و از جنس micro OLED خواهد بود که توان تولید روشنایی بیش از ۵۰۰۰ نیت را دارد. طبیعتا این مشخصات برای نمایشگر هر چشم است و ۲ عدد از این نمایشگر‌ها درون هر هدست قرار دارد. شاید فکر کنید تولید چنین نمایشگر می‌تواند چالش اصلی باشد. باید حال وقتی بخوانید چه چالش‌هایی در تولید هدست واقعیت ترکیبی اپل وجود دارد، کمی سر خود را خواهید خاراند!

چالش‌های تولید هدست واقعیت ترکیبی اپل

پیش از هر چیز باید عملکرد اپل در مخفی نگاه داشتن اطلاعات مربوط به اولین هدست‌ش را تحسین کرد. تا کنون حتی یک تصویر یا رندر منتسب به این محصول نداریم. به احتمال زیاد دوشنبه هفته آینده و در جریان WWDC 2023 این هدست باید نمایش داده شود. لو نرفتن دستگاهی که سال‌هاست در حال توسعه بوده و شاید بالاترین سطح هیجان این ٰروزهای دنیای فناوری مربوط به آن باشد واقعا جای تشویق دارد.

طبق گزارش جدید منتشر شده، تولید هدست واقعیت ترکیبی اپل، از هر نظر واقعا دشوار است، اما اپل عقیده دارد که این دسته‌بندی محصول واقعا چیزی برای عرضه دارد و حتی آن را “دنیای جدید” می‌نامد.

شعار "کدنویسی دنیای جدید" اپل برای WWDC 2023

شعار “کدنویسی دنیای جدید” اپل برای WWDC 2023

گزارشی از The Information که در طول فرآیند توسعه هدست و در پشت صحنه دنیای اپل بوده منتشر شده و جالب توجه است. بخش قابل توجهی از این گزارش به پیچیدگی‌هایی مسبب افزایش هزینه و محدودکننده تولید اشاره دارد.

برای مثال، طراحی شیک هدست چالش‌برانگیز است:

“به دلیل شکل منحنی غیر متعارف و طراحی نازکی و وزن فوق‌العاده سبک آن، این هدست پیچیده‌ترین محصول سخت‌افزاری است که اپل تا به حال ساخته است. این موارد منجر به رسیدن قیمت نهایی آن به حدود ۳۰۰۰ دلار شده است. چندین رندر غیررسمی به ما یک تکه شیشه منحنی با لبه‌های پیچیده‌شده در یک قاب آلومینیومی صاف را نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد ضخامت آن فقط کمی بیشتر از آیفون است.”

رندر غیررسمی منتسب به هدست اپل

رندر غیررسمی منتسب به هدست اپل

این طراحی شیشه ای منحنی همچنین می تواند یک نقطه دردناک بزرگ در مورد دوام محصول هم باشد. یکی از مشکلات ایجاد تعادل بین دوام شیشه منحنی جلویی با ضخامت و وزن بوده است.

این می تواند به آن معنی باشد که این هدست حتی شکننده تر از نمایشگرهای آیفون است. همچنین مهندسان نگران ایمنی چشم در صورت شکسته شدن شیشه هستند.

گفته می شود که مونتاژ هدست نیز بسیار دشوار است:

“افرادی که با ساخت این هدست درگیر هستند می گویند انحنای آن و قطعات الکترونیکی متراکم‌س زندگی را برای کارگران مونتاژ سخت کرده است، زیرا آنها فضای کمی برای مانور دادن ابزارها دارند و مجبورند قطعات را در زوایای نامناسب نصب کنند. اکثر محصولات اپل، از جمله هدست، تا حد زیادی با دست مونتاژ می شوند.”

طراحی یک مادربرد خمیده در یک قاب نازک کمکی نکرده است. این گزارش می‌گوید اپل نیاز به توسعه یک مادربرد خمیده برای قرار گرفتن در پوسته خمیده خارجی هدست دارد. همچنین راه‌حل‌هایی برای قرار دادن لنزها و نمایشگرهای هدست در قاب نازک نیاز است.

در مورد محل ساخت گفته می‌شود که این هدست در واقع در همان تاسیساتی تولید می‌شود که محصول محکوم به فنای اپل یعنی AirPower قرار بود تولید شود. با این حال، اپل امیدوار است که سرنوشت اولین هدست‌ش مشابه موفقیت ایرپاد باشد. هدف این شرکت فروش نیم میلیون هدست در سال اول است.

رندر غیررسمی منتسب به هدست اپل

رندر غیررسمی منتسب به هدست اپل

و در حالی که تقریباً تضمین شده است که این هدست برای اولین بار دوشنبه هفته آینده (۱۵ خرداد ۱۴۰۲) رونمایی شود، اما این گزارش تکرار می کند که این محصول هنوز تا مرحله فروش نهایی فاصله دارد.

تولید انبوه این هدست هنوز آغاز نشده است. اگرچه به ادعای یک مهندس مصاحبه کرده برای یک موقعیت شغلی در Luxshare Precision Industry (شرکت سازنده هدست اپل)، گفته شده که باید تا ماه جولای کارخانه تولید هدست به طور کامل استخدام خود را انجام دهد. این نشان دهنده تاریخ عرضه حوالی پاییز یا زمستان است زیرا معمولاً چندین ماه طول می کشد تا اپل تولید محصولات خود را افزایش دهد.”

به گفته این گزارش، اخیرا تغییراتی در طراحی هدست اپل به عنوان تلاشی برای ساده کردن فرآیند تولید انجام شده است.

شما چطور فکر می‌کنید؟ آیا هدست اپل می‌تواند در اولین عرضه خود جذاب باشد؟ هزمان قیمت ۳ هزار دلاری خود را توجیه کرده و حداقل نیم میلیون دستگاه بفروشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)