حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیش بینی مشکلات در عرضه هدست واقعیت ترکیبی اپل در سال ۲۰۲۳

هدست واقعیت ترکیبی اپل ظاهرا در مسیر رونمایی در ابتدای تایستان ۱۴۰۲ و عرضه تا انتهای همان فصل قرار گرفته است. با توجه به اینکه اپل نام سیستم عامل دستگاه را از rOS (سیستم عامل واقعی) به xrOS (سیستم عامل واقعیت توسعه‌یافته) تغییر داد، به نظر می‌رسید که همه چیز به سرعت رو به جلو است. اما مینگ چی کو، تحلیلگر معتبر TF International، روز یکشنبه خبرهای بدی را در حساب توییتر خود منتشر کرد. این خبرها شامل پیش بینی مشکلات در عرضه هدست واقعیت ترکیبی اپل در سال ۲۰۲۳ می شود.

تعویق در عرضه هدست واقعیت ترکیبی اپل

آقای Ming-Chi Kuo در توییت خود می گوید که بررسی او از زنجیره تامین اپل نشان می دهد هدست AR/VR ممکن است تا نیمه دوم سال آینده عرضه نشود. این تحلیلگر می گوید که مشکلات نرم افزاری، عرضه این هدست را متوقف می کند.

همچنین در حالی که ممکن است قطعات سخت افزاری این هدست در سه ماهه اول و دوم سال 2023 به اپل ارائه شود، تاخیر در فروش انبوه دستگاه می تواند کل فروش سال ۲۰۲۳ به کمتر از نیم میلیون دستگاه کاهش دهد. این در مقایسه با پیش‌بینی اولیه Kuo برای فروش ۰.۸ تا ۱.۲ میلیون هدست واقعیت ترکیبی اپل، یک افت محسوس را نشان می دهد.

اگر پیش بینی Kuo درست باشد، ما انتظار کاهش 38٪ تا 58٪ در پیش بینی اولیه او را داریم. با توجه به قیمت شایعه شده برای این دستگاه که حدود 3000 دلار است، اپل ممکن است 2.2 میلیارد دلار درآمد کمتری کسب کند. او اضافه می‌کند که اگر معلوم شود بین تاریخ شایعه شده برای معرفی این دستگاه که ابتدای تابستان ۱۴۰۲ است و تاریخ عرضه رسمی، فاصله زیادی وجود داشته باشد؛ احتمالا رونمایی نیز به تاخیر بیفتد.

گفته می‌شود این هدست اپل احتمالا Reality One یا Reality Pro نامیده می‌شود. شایعات قیمت ۳۰۰۰ دلاری را برای آن عنوان می کنند و با توجه به قیمت بالای آن اپل نمی‌تواند به هیچ وجه در هنگام عرضه آن را با باگ‌ ارائه کند چرا که هدست AR/VR اولیه اپل را آغاز عصر جدیدی برای این شرکت می دانند.

این هدست می تواند دارای تراشه قدرتمند M2 باشد

هدست‌های Reality One یا Reality Pro می‌توانند با تراشه M2 اپل عرضه شوند. این محصول حرکت سر کاربر را ردیابی می کند و می تواند 15 دوربین داشته باشد. همچنین انتظار می‌رود این محصول صدای فضایی یا صدای سه بعدی را ارائه دهد. این به کاربر این امکان را می‌دهد تا تشخیص دهد که آیا صدایی از جلو، پشت سر، از هر طرف، بالای او یا زیر او پخش می‌شود.

هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالا پیچیده ترین محصولی خواهد بود که تا به حال توسط اپل طراحی شده است و تقاضا برای آن، علیرغم قیمت بالای آن، می تواند بسیار زیاد باشد.

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)