حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه تنسور G3 گوگل احتمالا توسط سامسونگ تولید خواهد شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | شایعات، گوگل

تنها چند ماه از معرفی گوشی های سری پیکسل ۷ توسط گوگل می‌گذرد. نیروی پردازشی مورد نیاز این تلفن های هوشمند، به وسیله Tensor G2 تأمین می‌شود. هم اکنون اما اطلاعاتی درباره تراشه تنسور G3 به بیرون درز کرده است. با ترنجی همراه باشید تا به جزئیات فاش شده این چیپست بپردازیم.

تراشه تنسور جی ۳ بر اساس لیتوگرافی ۳ نانومتری سامسونگ تولید می‌شود

در جدیدترین گزارشات منتشر شده، ادعا می‌شود که گوگل برای ساخت چیپست جدید خود، باز هم به سوی سامسونگ خواهد رفت. این پردازنده با اسم رمز «Zuma» شناخته می‌شود. به غیر از اسم رمز و سازنده این تراشه، جزئیات بیشتری نیز در فضای مجازی منتشر شده است. ادعا می‌شود که Tensor G3 شاخه ای از Exynos 2300 سامسونگ خواهد بود. متاسفانه در حال حاضر، مشخصات این تراشه را نمی‌دانیم.

برخی شایعات ادعا می‌کنند که سامسونگ تراشه های اگزینوس را در سری Galaxy S23 به نفع تراشه های کوالکام کنار خواهد گذاشت. با این وجود، اما سامسونگ هم اکنون کار بر روی Exynos 2300 را آغاز کرده است. جدیدترین گزارش وب‌سایت Gizmochina ادعا می‌کند که تراشه تنسور G3، بر اساس فرآیند ساخت پیشرفته ۳ نانومتری، توسط سامسونگ تولید خواهد شد. همان‌طور که می‌دانید نسل اول و دوم چیپست های تنسور بر اساس لیتوگرافی ۵ نانومتری تولید شدند. استفاده از لیتوگرافی های به روز تر، این امکان را به گوگل خواهد داد، که ترانزیستور های بیشتری را در تراشه خود به کار گیرد. علیرغم استفاده از «فرآیند ساخت» پیشرفته تر، اما گفته می‌شود که گوگل از همان مودم موجود در Tensor G2 در تراشه آینده خود استفاده خواهد کرد.

گوگل: تراشه تنسور برای عملکرد بهتر در هوش منصوعی توسعه یافته نه رتبه برتر در بنچمارک‌ها

تنسور G2 نیز توسط سامسونگ ساخته شده است

تنسور جی ۲ گوگل از دو هسته قدرتمند X1 با فرکانس ۲.۸۵ گیگاهرتز استفاده می‌کند. دو هسته دیگر Cortex-A78 هستند که توانایی تولید حداکثر فرکانس ۲.۳۵ گیگاهرتز را دارند‌. گوگل برای چهار هسته باقی مانده به سراغ Cortex-A55 رفته است. این چهار هسته کم مصرف، توانایی تولید فرکانس ۱.۸۰ گیگاهرتز را دارند. این تراشه نیز، توسط سامسونگ تولید شده است.

نظر شما درباره تراشه های گوگل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی