حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه گوگل تنسور G2 رسما معرفی شد

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | گوگل

با رویداد امروز عصر گوگل شاهد عرضه محصولات متنوع سخت‌افزاری این غول نرم افزاری بودیم. گوگل مدتی است که تصمیم به توسعه تراشه مخصوص به خود را گرفته است و حالا نسل دوم آن رسما رونمایی می‌شود. تراشه گوگل تنسور G2 این تراشه جدید است و می‌خواهیم کمی بیشتر با آن آشنا شویم.

تراشه گوگل تنسور G2

گوگل Tensor G2 نسل دوم پردازنده گوشی های هوشمند این شرکت بوده که برای سری پیکسل (موبایل‌های هوشمند گوگل) طراحی شده است.

پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو اولین گوشی هایی بودند که از تراشه تنسور نسل اول استفاده کردند و اکنون گوگل تأیید کرده که پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو اولین گوشی هایی هستند که از تراشه جدید تنسور G2 استفاده می کنند.

تنسور جی ۲ بر اساس معماری جدیدی ساخته شده است که ظاهراً از فرآیند تولید 4 نانومتری سامسونگ استفاده می کند. این یک پیشرفت نسبت به فرآیند 5 نانومتری تراشه نسل اول Tensor است و باید به گوگل اجازه دهد تا ترانزیستورهای بیشتری را روی پردازنده قرار دهد تا عملکرد را افزایش دهد.

مقایسه تنسور نسل اول و تنسور G2

مقایسه تنسور نسل اول و تنسور G2

با قضاوت بر اساس مشخصات رسمی ارائه شده توسط این شرکت، هسته های CPU بزرگ و متوسط ​​جدیدی به کار گرفته شده که افزایش جزئی در سرعت فرکانس را نیز ارائه می دهد. ما هنوز نمی دانیم که چه نوع عملکردی را باید انتظار داشته باشیم، اما قاعدتا سریعتر از نسخه اصلی خواهد بود.

گوگل همچنین یک GPU جدید برای پردازنده جدید این شرکت در سری Pixel 7 استفاده کرده است که باید شاهد افزایش پردازش کارهای گرافیکی فشرده مانند بازی باشد.

اما درست مانند پردازنده اصلی Tensor، ویژگی‌های جدید از طریق یادگیری ماشینی پیشرفته (به‌جای دستاوردهای خام توان عملکرد) است که G2 را به یک ارتقاء هیجان‌انگیز تبدیل می‌کند. گوگل ادعا می‌کند که تراشه جدید G2 در مقایسه با تراشه اصلی Tensor حدود 60 درصد سریع‌تر و 20 درصد عملکرد کارآمدتری را در یادگیری ماشینی ارائه می‌دهد.

گوگل بهبود تشخیص گفتار را به‌عنوان یک ارتقای بزرگ برجسته کرده است، زیرا تلفن‌های جدید پیکسل 7 می‌توانند پیام‌های صوتی را به‌محض دریافت و به‌طور خودکار در برنامه پیام‌های Google رونویسی کنند. تایپ صوتی Google Assistant اکنون به زبان های فرانسوی، ایتالیایی و اسپانیایی و همچنین انگلیسی، آلمانی و ژاپنی در دسترس است. حتی می توانید ایموجی را از طریق صدای خود جستجو کنید.

تنسور جی ۲ گوگل

تنسور جی ۲ گوگل

در حالی که این ویژگی در زمان عرضه در دسترس نخواهد بود، تراشه جدید گوگل به تلفن‌های پیکسل اجازه می‌دهد از «Clear Calling» استفاده کنند، که از یادگیری ماشینی Google برای فیلتر کردن صدای مزاحم پس‌زمینه مانند باد شدید و ترافیک استفاده می‌کند.

هوشمندی Google Tensor G2 به بهبود دوربین شما نیز کمک می کند. ویژگی‌های دوربین ارتقایافته شامل سوپر زوم نسل جدید، پردازش Night Sight تا 2 برابر سریع‌تر، Cinematic Blur جدید و عکس‌های واضح‌تر با رفع تاری چهره است.

با در نظر گرفتن همه این موارد، مهم است که به یاد داشته باشید که جذابیت اصلی تراشه Google Tensor G2 استفاده از یادگیری ماشینی برای بهبود تجربه کارهای روزمره مانند گرفتن عکس یا پیام دادن به یک دوست است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید در این دنیای بنچمارک محور، تراشه ای که بنچمارک‌های لو رفته اش مانند یک تراشه متعلق به حدود ۲ سال پیش است، موفق خواهد شد؟ بنچمارک تنسور جی ۲ گوگل به ما عملکردی مانند اسنپدراگون ۸۸۸ را نشان می‌داد. البته این داده‌ها غیررسمی بودند.

بنچمارک تراشه تنسور G2 گوگل پیکسل ۷ پرو را ببینید

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

واقعا دلم می خواد یه روزی توی اتاق فکر گوگل باشم و ببینم به چی فکر می کنن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)