حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات کامل پیکسل 8a گوگل فاش شد: دو ارتقاء بزرگ وجود دارد

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | شایعات، گوگل

تقریباً تمام جزئیات پیکسل 8a به بیرون درز کرده است. این گوشی هوشمند شباهت هایی به نسل قبل داشته و البته که ویژگی های جدیدی نیز به آن اضافه شده است. هم‌اکنون، گزارش اشاره جدیدی منتشر شده که مشخصات کامل پیکسل 8a را نشان می‌دهد.

مشخصات کامل پیکسل 8a به‌بیرون درز کرد: دو تغییر بزرگ وجود دارد

همان‌طور که اشاره شد، علیرغم شباهت های Pixel 8a گوگل با نسل قبل، شاهد ارتقاء های بزرگی نیز هستیم. این تلفن هوشمند با حافظه ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی قابل تهیه خواهد بود که دو برابر بیشتر از نسل قبلی آن است. Pixel 7a تنها در پیکربندی ۸ گیگابایت رم + ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی به دست کاربران رسید. پیشرفت مهم دیگر مربوط به رفرش‌ریت صفحه نمایش است که در پیکسل 8a ارتقاء یافته. این گوشی هوشمند آینده گوگل دارای نمایشگری با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی خواهد بود. اینها تغییرات بزرگی هستند که در تجربه کاربری تفاوت ایجاد می‌کنند.

Pixel 8a

با ارتقاء حافظه ذخیره‌سازی، شما فضای بیشتری برای ذخیره عکس‌ ها، فیلم‌ ها، برنامه‌ ها یا هر چیز دیگری خواهید داشت و نرخ تازه‌سازی بالاتر باعث می‌شود تا تجربه کار با گوشی لذت‌بخش‌تر شود. حداکثر روشنایی نمایشگر نیز به ۲,۰۰۰ نیت (۱,۴۰۰ نیت با HDR) افزایش پیدا کرده است. سایر مشخصات اما یکسان است. Pixel 8a مانند نسل قبل دارای یک صفحه نمایش ۶.۱ اینچی OLED با پشتیبانی از HDR و نسبت کنتراست بیش از 1,000,000:1 است. این نمایشگر با Corning Gorilla Glass 3 محافظت خواهد شد.

پیکسل 7a از باتری ۴,۳۸۵ میلی‌آمپری برخوردار بود. پیکسل 8a اما از باتری ۴,۴۹۲ میلی‌آمپری بهره‌مند خواهد بود. گوگل ادعا می‌کند که این تلفن هوشمند در حالت Extreme Battery Saver بیش از ۲۴ ساعت (یا تا ۷۲ ساعت) شارژدهی خواهد داشت. البته انتظار نداریم که شارژدهی این تلفن هوشمند تفاوت خیلی زیادی با نسل قبل داشته باشد. این گوشی آینده گوگل از شارژ بی‌سیم Qi نیز پشتیبانی خواهد کرد.

طراحی پیکسل 8a

رندر های تبلیغاتی Pixel 8a

پیکسل 8a مانند Pixel 8 و 8 Pro موفق به دریافت ۷ سال آپدیت سیستم عامل و امنیتی خواهد شد. بنابراین کاربرانی که اقدام به خرید این تلفن هوشمند می‌کنند، برای مدت طولانی نیاز به ارتقای گوشی خود نخواهند داشت. البته به شرطی که تحت تاثیر سخت‌افزار جدید پر زرق و برق قرار نگیرند. در ابتدا گمان می‌کردیم که Pixel 8a هفت سال موفق به دریافت آپدیت های امنیتی خواهد شد. هم اکنون اما مطمئن هستیم که این گوشی هوشمند علاوه بر آپدیت‌ های امنیتی به‌روزرسانی‌ های سیستم عامل را نیز به مدت ۷ سال دریافت خواهد کرد. البته لازم به ذکر است که این ۷ سال از زمان عرضه پیکسل 8a در بازار آمریکا محاسبه می‌شود و نه از زمانی که شما گوشی را خریداری می‌کنید.

دوربین Pixel 8a مشابه نسل قبل بوده اما ویژگی های جدید نرم‌افزاری به آن اضافه می‌شود

با وجود آنکه سخت‌افزار دوربین Pixel 8a نسبت به نسل قبل تغییری نداشته، اما ویژگی های جدیدی به آن اضافه خواهد شد. از جمله این ویژگی ها میتوان به ویرایشگر مجهز به هوش مصنوعی، Best Take و Ultra HDR اشاره کرد. سایر قابلیت ها مانند حالت شب، رفع تاری عکس، Magic Eraser و حالت پرتره هم وجود خواهند داشت. در بخش ضبط ویدئو نیز ویژگی Audio Magic Eraser به کمک خواهد آمد. بنابراین می‌توانید از Pixel 8a با خیال راحت به ضبط ویدئو بپردازید، بدون ترس از آنکه نویز های پس زمینه ویدئو شما را خراب کنند.

گوشی Pixel 8a رنگ‌بندی جذابی خواهد داشت

چند هفته پیش گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد این تلفن هوشمند آینده گوگل در چهار رنگ مختلف به دست کاربران خواهد رسید. البته رنگ سبز Pixel 8a دیگر Mint نامیده نمی‌شود. این رنگ را گوگل «Aloe» نام‌گذاری کرده است. این دو رنگ سبز با هم تفاوت دارند و پیکسل 8a روشن‌تر از Pixel 8 به نظر می‌رسد. چندی پیش تصاویر قاب محافظ این تلفن هوشمند میان‌رده آینده گوگل فاش شد که نشان می‌داد این دستگاه احتمالاً در رنگ نارنجی نیز قابل تهیه خواهد بود.

تصاویر قاب محافظ Pixel 8a فاش شد: عرضه در پنج رنگ متفاوت

به نظر می‌رسد که سایر مشخصات Pixel 8a مشابه نسل قبل خواهد بود. البته این گوشی به جای Tensor G2 از تراشه جدید Tensor G3 بهره‌مند خواهد بود. نسخه ۱۲۸ گیگابایتی پیکسل 8a با قیمت ۴۹۹ دلار عرضه می‌شود و نسخه ۲۵۶ گیگابایتی آن نیز قیمت ۵۵۹ دلاری خواهد داشت.

گوگل پیکسل 7a با تراشه Tensor G2 و قیمت ۴۹۹ دلار معرفی شد

با توجه به افشای مشخصات کامل، نظر شما درباره پیکسل 8a چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی