حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو گوگل با تراشه Tensor G2 و دوربین پیشرفته معرفی شدند

نوشته

1 سال قبل | 2 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، گوگل

گوگل برای اولین بار در کنفرانس توسعه‌دهندگان 2022 I/O خود در ماه مه، سری Pixel 7 و Pixel Watch را به‌نمایش گذاشت. از آن زمان، ما مشتاقانه منتظر بودیم تا آخرین محصولات سخت‌افزاری پیکسل را به‌صورت رسمی ببینیم. حال، در رویداد امروز گوگل، این شرکت سرانجام نسل جدید گوشی‌های پرچمدار خود با نام پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو به‌همراه ساعت هوشمند پیکسل واچ را معرفی کرد. این دستگاه‌ها اکنون از طراحی بهبودیافته با رنگ‌بندی تازه، تراشه جدید Tensor G2، نمایشگر روشن‌تر، دوربین پیشرفته با قابلیت‌های زوم بیشتر و برخی از ویژگی‌های جدید شامل VPN داخلی بهره می‌برند.

پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو گوگل

پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو گوگل

پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو گوگل

گوگل سال گذشته با سری Pixel 6 طراحی جدیدی را در گوشی‌های هوشمند خود اتخاذ کرد و سری جدید Pixel 7 آن را با چند ارتقا به سطح بعدی می‌برد. در بیشتر موارد، Pixel 7 و Pixel 7 Pro تقریباً با مدل‌های پیشین خود یکسان هستند، اما مدل‌های جدید یک نوار دوربین به‌روزشده را در پنل پشتی به‌همراه دارند.

Pixel 7 و Pixel 7 Pro دارای یک نوار دوربین کاملاً سیاه و سفید نیستند و از یک فلز برس‌خورده مطابق با قاب دستگاه بهره می‌برند. پیکسل 7 دارای یک سوراخ کپسولی برای تعبیه لنز دوربین دوگانه خود است درحالی‌که مدل پرو علاوه‌بر این حفره، از یک سوراخ تکی جدا برای لنز پریسکوپی دوربین نیز بهره می‌برد.

علاوه‌بر نوار دوربین به‌روزشده ، Pixel 7 و Pixel 7 Pro هیچ تغییر عمده در طراحی ظاهری خود ندارند. این تلفن‌ها هنوز یک صفحه‌نمایش لبه‌به‌لبه با حداقل حاشیه و یک سوراخ نمایشگر تکی در قسمت مرکز نمایشگر، دکمه‌های تنظیم حجم صدا و پاور در لبه سمت راست، یک درگاه USB Type-C در پایین و یک سینی سیم‌کارت در لبه چپ را دارا می‌باشند.

تا آنجا که به نمایشگرها مربوط می‌شود، پیکسل 7 دارای یک پنل 6.3 اینچی FHD+ OLED است که رفرش‌ریت 90 هرتز را ارائه می‌‌کند. این نمایشگر تقریباً به‌اندازه مدل قبلی خود است، اما گوگل ادعا می‌کند که اکنون 25 درصد روشن‌تر از شده است. از طرف دیگر، پیکسل 7 پرو دارای پنل بزرگ‌تر 6.7 اینچی است که رفرش‌ریت 120 هرتز LTPO (10-120 هرتز) و 25 درصد روشنایی بالاتر نسبت‌به پیکسل 6 پرو را ارائه می‌دهد. همچنین نمایشگر 7 پرو خمیدگی به‌مراتب کمتری در دو طرف صفحه خود نسبت‌به مدل نسل پیشین دارد.

نمایشگر پیکسل 7 پرو

نمایشگر پیکسل 7 پرو

Pixel 7 و Pixel 7 Pro پرو هرکدام در سه رنگ عرضه می‌شوند. مدل استاندارد در رنگ‌های Obsidian (سیاه)، برف (سفید) و لیموترش (سبز آهکی) و مدل پرو نیز در Obsidian (سیاه)، برف (سفید) و Fastel (قهوه‌ای خاکستری) به‌فروش می‌رسد. همچنین هر سه رنگ‌بندی در هر دستگاه دارای رنگ مخصوص نوار دوربین خود است.

درحالی‌که مدل‌های جدید ازنظر طراحی تغییر چندانی نکرده‌اند، اما در داخل خود شاهد تغییراتی هستیم. Pixel 7 و Pixel 7 Pro اکنون از نسل جدید تراشه اختصاصی گوگل با نام Google Tensor G2 استفاده می‌کنند که عملکرد بهبودیافته و ویژگی‌های جدید یادگیری ماشین را در این دستگاه‌ها ارائه می‌دهد. این تراشه هشت هسته‌ای دارای فرایند تولید 4 نانومتری سامسونگ با دو هسته اصلی Cortex-X1 با فرکانس 2.85 گیگاهرتز، دو هسته عملکردی Cortex-A79 با فرکانس 2.35 گیگاهرتز و چهار هسته کارآمد Cortex-A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز همراه با پردازشگر گرافیکی Mali G710 MP07 است.

تنسور G2

تنسور G2

چیپست جدید با 8 گیگابایت حافظه رم در مدل استاندارد و 12 گیگابایت رم در مدل پرو ارائه می‌شود. Pixel 7 تا 256 گیگابایت ذخیره‌سازی دارد، درحالی‌که 7 Pro از یک مدل 512 گیگابایتی بیشتر نیز بهره می‌برد.

Pixel 7 مانند مدل نسل پیشین خود، دارای ترکیب دوربین دوتایی در پشت با یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی GN1 سامسونگ (1/1.31 اینچی با پیکسل‌های 1.2 میکرومتری) و یک سنسور فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی است. در قسمت جلویی، این دستگاه دارای یک سنسور سلفی 10.8 مگاپیکسلی است. بر روی کاغذ، به‌نظر می‌رسد که گوگل پیشرفت‌های چشمگیری در دوربین نداشته است. اما دوربین سلفی در مدل جدیدتر یک FOV گسترده‌تر و یک سنسور بزرگ‌تر برای عکاسی بهتر در شب را ارائه می‌دهد.

پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو گوگل

پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو گوگل

در Pixel 7 Pro، ما شاهد استفاده از همان ترکیب دوربین سه‌گانه شامل یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، یک سنسور تله‌فوتو پریسکوپی 48 مگاپیکسلی کمی کوچک‌تر از نسل قبلی (با اندازه 1/2.55 اینچی و پیکسل‌های 0.7 میکرومتری به‌جای 0.8) اما با زوم بیشتر (4.8 اپتیکال به‌جای 4 برابر) و یک سنسور فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی هستیم. در قسمت جلویی، این دستگاه دارای همان سنسور سلفی 10.8 مگاپیکسلی مدل استاندارد اما با FOV کمی باریک‌تر است. درحالی‌که برگه مشخصات نشان می‌دهد که هر دو گوشی دارای یک دوربین فوق‌عریض با سنسور یکسان هستند، اما گوگل می‌گوید که مدل پرو از لنزی با 21 درصد زاویه‌دید گسترده‌تر به‌همراه فوکوس خودکار بهره می‌برد که عکاسی ماکرو را فراهم می‌کند.

پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو گوگل

پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو گوگل

هر دو گوشی پشتیبانی از ضبط ویدیو 4K 60fps را در تمام دوربین‌ها، نایت مود پیشرفته با ثبت سریع‌تر عکس و پشتیبانی از پرتره سینمایی برای گرفتن ویدیو با میدان کم‌عمق را ارائه می‌دهند. این دستگاه‌ها همچنین قابلیت‌های ضبط ویدیو 10 بیتی HDR را نیز دارا می‌باشند.

پیکسل 7 دارای باتری 4،355 میلی‌آمپرساعتی است، درحالی‌که مدل پرو از باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی بزرگ‌تر استفاده می‌کند. هر دو دستگاه دارای شارژ سریع سیمی 30 واتی و پشتیبانی از شارژ بی‌سیم هستند. این دستگاه‌ها همچنین دارای حالت جدید “Saver Saver” هستند که می‌توانند تا 72 ساعت عمر باتری را با یک بار شارژ ارائه دهند.

Pixel 7 و Pixel 7 Pro اولین دستگاه‌هایی هستند که Android 13 را از در خارج از جعبه اجرا می‌کنند. همراه با ویژگی‌های جدید گوگل که با Android 13 معرفی شده است، این دستگاه‌ها دارای چند ویژگی مخصوص به گوشی‌های پیکسل نیز هستند. این موارد شامل عکس UNBLUR، رونویسی پیام صوتی در پیام‌های گوگل، تماس شفاف، تقویت گفتار و موارد دیگر است. سری Pixel 7 همچنین اولین گوشی‌ها با توانایی تشخیص سرفه و خروپف به‌شمار می‌روند.

این دستگاه‌ها همچنین به‌زودی Google One VPN را دریافت می‌کنند و واجد شرایط حداقل 5 سال به‌روزرسانی‌های منظم امنیتی هستند. درحال‌حاضر، گوگل تعداد به‌روزرسانی‌های اصلی اندروید را که برای این دستگاه‌ها ارائه، اعلام نکرده است.

هر دوی این گوشی‌ها از گواهی IP68 مقاومت دربرابر نفوذ مایعات و گردوغبار و همچنین شاسی آلومینیومی 100 درصد قابل بازیافت بهره می‌برند.

گوشی‌های جدید پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو به‌ترتیب با قیمت پایه 599 دلار و 899 دلار در دسترس هستند.

نظر شما درباره سری جدید گوشی‌های پیکسل 7 گوگل، طراحی و مشخصات آن‌ها چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

گوشی های جالبی هستن

شاید تراشه خیلی شاخی نباشه روی بنچمارک ولی خب قیمت گذاری بدی ندارن

BeFair

شیائومی رو چیکار می کنی داداش ؟! 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی