حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی اس 23 ممکن است درنهایت با Exynos 2300 در برخی بازارها عرضه شود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ، شایعات

هنوز خیلی زود است که با اطمینان بگوییم گوشی‌های پرچمدار بعدی سامسونگ دقیقاً چه چیزی را ارائه خواهند کرد؛ اما حدس‌وگمان‌ها همچنان درحال منتشر شدن است. همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، تاکنون گزارش‌های متعدد حاکی از آن بوده است که Galaxy S23 به‌طور انحصاری از چیپست اسنپدراگون در سراسر جهان استفاده خواهد کرد. بااین‌حال، اکنون شایعه دیگری می‌گوید که سری گلکسی اس 23 ممکن است همچنان به تراشه Exynos 2300 در برخی بازارهای محدود مجهز شود.

احتمال عرضه گلکسی اس 23 با Exynos 2300 در برخی بازارها

فقط به این دلیل که Exynos 2200 ممکن است ضعیف بوده باشد، به این معنی نیست که بخش چیپست سامسونگ از ارائه نسل بعدی آن منصرف شده باشد و نشانه‌های زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد سامسونگ اکنون در حال توسعه چیپست Exynos 2300 است. ناظران بازار حدس می‌زنند که سامسونگ ممکن است بخواهد نسل بعدی تراشه اختصاصی خود را به مشتریانی از چین بفروشد، درحالی‌که بخش موبایل آن به‌طور انحصاری از راه‌حل کوالکام استفاده می‌کند.

بااین‌حال، طبق یک شایعه جدید، گلکسی اس 23 می‌تواند در برخی بازارها از Exynos 2300 استفاده کند. بااین‌حال، نسبت بین پرچمداران اسنپدراگون و اگزینوس در سال آینده باید در مقایسه با سری گلکسی S22 متفاوت باشد.

70 درصد از مدل‌های گلکسی اس 22 که در سراسر جهان عرضه می‌شوند، از چیپست کوالکام پشتیبانی می‌کنند، درحالی‌که 30 درصد باقی‌مانده به اگزینوس متکی هستند. سال آینده، این نسبت می‌تواند بسیار بیشتر به سمت کوالکام متمایل شود.

احتمال عرضه گلکسی اس 23 با Exynos 2300 در برخی بازارها

احتمال عرضه گلکسی اس 23 با Exynos 2300 در برخی بازارها

حتی اگر سامسونگ در گلکسی اس 23 از چیپست اگزینوس 2300 استفاده کند، احتمالاً در بازارهای کمتری نسبت به قبل این کار را انجام خواهد داد. مدیرعامل کوالکام در اوایل سال جاری نسبت 70 تا 30 درصدی را بین مدل‌های اسنپدراگون 8 نسل 1 و اگزینوس 2200 گلکسی اس 22 تأیید کرد. اما مهم‌تر از آن، او تأیید کرد که چیپست کوالکام باید سهم بیشتری از گلکسی S23 را به خود اختصاص دهد.

تنها گذشت زمان مشخص می‌کند که آیا این موضوع حقیقت خواهد داشت یا خیر، اما تا آنجا که به Exynos 2300 مربوط می‌شود، این چیپست می‌تواند از هسته‌های CPU جدید ARM که برای دستگاه‌های اندرویدی 2023 طراحی شده است، ازجمله Cortex-X3، Cortex-A715 و هسته‌های به‌روزشده Cortex-A510 استفاده کند. این تراشه همچنین احتمالاً به استفاده از راه‌حل گرافیکی نسل بعدی AMD ادامه خواهد داد، اما جزئیات آن در دست نیست.

با فرض اینکه این شایعه درست باشد و اگر تاریخ تکرار شود، این امکان وجود دارد که مشتریان در اروپا چیپست Exynos 2300 را در گلکسی S23 دریافت کنند درحالی‌که در بیشتر کشورهای جهان مدل اسنپدراگون 8 نسل 2 عرضه خواهد شد.

نظر شما پیرامون احتمال عرضه گلکسی اس 23 با Exynos 2300 در برخی بازارها چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی