حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فناوری شارژ 240 واتی اوپو از فناوری شارژ 200 واتی ویوو کند‌تر است!

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اوپو، شایعات، ویوو

پیش‌بینی می‌شود فناوری شارژ سریع گوشی‌ های هوشمند محدودیت فعلی حدود 150 وات را تا پایان سال 2022 با شارژر های جدیدی که عرضه می‌شوند، بشکند. با این حال بنا بر گزارش‌ها، اوپو قصد دارد با استاندارد جدید 240 واتی خود از تمام شرکت های رقیب، حداقل بر روی کاغذ فراتر برود. ظاهراً این فناوری در حال حاضر در کارخانه‌ های اوپو در حال آزمایش است. اگرچه ممکن است در مقایسه با راه‌ حل‌ های موجود یا در حال ظهور، هنوز برخی مشکلات حیاتی داشته باشد. در ترنجی از این مشکلات بیشتر خواهیم گفت.

طراحی iQOO 10 Pro به‌همراه پشتیبانی از شارژ 200 واتی در پوستر این گوشی تأیید شد

شارژر 200 واتی ویوو با iQOO 10 Pro به زودی عرضه می‌شود

گفته می‌شود ویوو در حال حاضر دارای یک استاندارد قدرت 200 واتی جدید و در سطح تجاری است. این فناوری که آماده عرضه در یک گوشی هوشمند جدید است، ممکن است در 28 تیر ماه 1401 از طریق برند iQOO و با سری iQOO 10 عرضه شود. بنابراین احتمالاً آیکو 10 پرو شایعه شده به طور بالقوه تبدیل به سریع‌ترین گوشی هوشمند در بخش تکنولوژی شارژ در جهان در آن تاریخ می‌شود.

شرکت اوپو نیز که مانند ویوو یکی از زیرمجموعه‌ های تحت پوشش BBK Electronics است دستگاه‌ های آزمایشی خود را با فناوری شارژ سریع 240 واتی که قرار است با نام SuperVOOC 240 واتی عرضه شوند در رویداد MWC 2022 به نمایش گذاشت. رونمایی از این تکنولوژی 240 واتی به همراه ادعا هایی مبنی بر کاهش مدت زمان 0 تا 100 درصدی شارژ به 9 دقیقه نمایش داده شده بود.

فناوری شارژ سریع 240 واتی اوپو از فناوری شارژ 200 واتی ویوو کند‌تر است!

مشکل دما فناوری شارژ 240 واتی اوپو را از شارژر 200 واتی ویوو کند‌تر می‌کند

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط Digital Chat Station، مهندسان اوپو از آن زمان 240W SuperVOOC را مورد آزمایش قرار داده‌اند. با این حال این استاندارد نوظهور ظاهراً به یک مانع همیشگی که برای این بخش از صنعت شناخته شده است برخورد کرده است و آن مانع چیزی نیست جز دمای بالا.

بله منبع می‌گوید این شرکت هنوز کنترل انباشت گرما را در نمونه های اولیه SuperVOOC 240 واتی دشوار می‌داند، تا جایی که حتی گویا نمی‌تواند سریعتر از همتای 200 واتی خود در شرکت ویوو شارژ شود. بنابراین قبل از اینکه بتواند از نظر سرعت شارژ گوشی های هوشمند از شرکت برادر خود پیشی بگیرد، ممکن است هنوز کار های بیشتری برای مدیریت دما داشته باشد.

 

نظر شما راجع به این خبر عجیب چیست؟ فناوری شارژ سریع را تا چه سرعتی مناسب و کاربردی می‌دانید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری