حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شارژر ۲۴۰ وات Realme GT5 در چند دقیقه باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپری را از ۰ به ۱۰۰ می‌رساند؟

نوشته

7 ماه قبل | بدون دیدگاه | تست، ریلمی

اوایل سال میلادی جاری بود که شارژر ۲۴۰ واتی Realme رسما معرفی شد. چنین سیستمی تا کنون در ۲ مدل موبایل این برند به کار برده شده است. دومین مدل گوشی با این فناوری شارژ با نام Realme GT5 شناخته می‌شود. اگر برای شما سوال است که شارژر ۲۴۰ وات Realme GT5 در چند دقیقه باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپری را از ۰ به ۱۰۰ می‌رساند، بیاید با هم به بررسی آن بپردازیم.

شارژر ۲۴۰ وات Realme GT5

شارژ سریع یکی از آن قابلیت‌های مفیدی است که حالا در بیشتر پرچم‌داران مدرن اندرویدی وجود دارد. حتما برای شما هم پیش آمده که قبل از بیرون رفتن، با شارژ اندک موبایل‌تان روبه‌رو شده باشیم. شارژ سریع‌های جدید به شما کمک می‌کنند تا تنها در ۱۵ دقیقه به درصد شارژ مناسبی برسید. حتی دقایق اولیه نیز کمک بزرگی به شما خواهند کرد.

طبق ادعای سازنده، با گوشی Realme GT5 می‌توانید شارژ کامل ۰ تا ۱۰۰ را در ۱۰ دقیقه انجام دهید. حتی ۲۰ درصد شارژ را تنها در ۱ دقیقه و ۲۰ ثانیه خواهید داشت.

البته این چیز جدیدی نیست و رکورد قبلی هم در دست همین برند است. گوشی Realme GT3 در چین و اوایل سال جاری از سیستم شارژ 240 واتی SuperVOOC استفاده می‌کرد.

این تست سرعت شارژ با استفاده از شارژر 240 واتی SuperVOOC و کابل USB-C دو طرفه ضخیم که همراه با Realme GT5 ارائه می شود، انجام شده است. سرشارژ با مشخصات حداکثر خروجی 20 ولت و 12 آمپر عرضه می‌شود که به 240 وات تعبیر می‌شود.

همچنین با استاندارد PD 3.0 سازگار است و سرعت 65 وات (20 ولت / 3.25 آمپر) را ارائه می دهد که برای اکثر تلفن های دیگر، تبلت ها و حتی برخی از لپ تاپ‌های کم مصرف به اندازه کافی خوب است.

این بزرگترین سرشاژر بازار نیست اما چیزی هم نیست که بخواهید در جیب خود حمل کنید. در مجموع 210 گرم وزن دارد که شامل 170 گرم برای شارژر و 40 گرم برای کابل می‌شود.

گوشی ریلمی GT5 یک باتری دو سلولی 4600 میلی آمپر ساعتی دارد. در حقیقت این باتری بین دو سلول 2300 میلی آمپر ساعتی تقسیم شده است. این دستگاه دارای یک سیستم خنک کننده ۹ لایه است که تضمین می کند عملکرد حرارتی از کنترل خارج نمی شوند و در مجموع 60 (شصت) لایه اقدامات ایمنی دارد.

طبق ادعای این شرکت، شارژ سریع سریع باتری را بیشتر از شارژ معمولی خراب نمی کند. در واقع، Realme آزمایش‌هایی را انجام داده و باتری پس از ۱۶۰۰ دوره شارژ، 80 درصد ظرفیت اولیه خود را حفظ کرد. این حتی ماندگاری باتری بهتری نسبت به تعهد ۸۰۰ بار شارژ است.

تست شارژر ۲۴۰ واتی ریلمی GT5

طبق نمودار بالا، شارژر ۲۴۰ وات Realme GT5 توانست شارژ کامل را دقیقاً در ۱۲ دقیقه و ۱۰ ثانیه انجام دهد. خب این با زمان ۱۰ دقیقه‌ای تبلیغ شده تفاوت دارد اما واقعا بسیار سریع است.

حتی بهتر این‌که فقط طی ۳۰ ثانیه باتری تا ۸ درصد شارژر می‌شود. همچنین پس از ۱ دقیقه به ۱۵ درصد می‌رسد. همچنین در کمتر از ۱ دقیقه و نیم به ۲۰ درصد خواهد رسید.

سپس به طور پیوسته پس از ۴ دقیقه به ۵۰ درصد و در ۸ دقیقه به ۸۰ درصد دست یافت. بعد از آن اوضاع کمی کند شد زیرا در دقیقه 10 به 93 درصد و سپس پس از 11 دقیقه به 97 درصد رسیدیم.

برای مقایسه می‌توانید عملکرد رقبای دیگر این گوشی را ببینید:

همچنین دو نکته لازم به ذکر است:

۱- دمای محیط عامل مهمی در زمان شارژ شدن است. این آزمایش در دمای اتاق ۲۳ درجه سانتی گراد انجام شد.

۲- طی این تست نمایشگر روشن بوده تا درصدها ثبت شود. در نتیجه اختلاف زمان ثبت شده با ادعای کمپانی، کمی از این بخش نشات می‌گیرد.

۳- دمای دستگاه در طول فرآیند تست به مانند اکثر گوشی‌های دیگر بوده و گرمای غیرعادی گزارش نمی‌شود.

بر اساس این عملکرد، می‌توانیم با اطمینان بگوییم که Realme و بقیه گروه BBK در خط مقدم بازی شارژ سریع هستند و مرزها را می‌شکافند. شارژ کامل گوشی در زمان کمتری نسبت به تهیه یک صبحانه ساده هنوز یک تجربه سورئال است و ما فقط می‌توانیم امیدوار باشیم که فناوری شارژ ۲۴۰ واتی زودتر به گوشی‌ها و بازارهای بیشتری راه پیدا کند.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید وقت آن نرسیده که بزرگان این صنعت مانند اپل و سامسونگ به ارتقا فناوری شارژ سریعِ واقعا کندِ خود (!) فکر کنند؟

همچنین بخوانید:

شارژر ۲۴۰ وات Realme GT3 با چه سرعتی باتری ۴۶۰۰ میلی آمپری آن شارژ می‌کند؟ + ویدیو

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)