حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آموزش جامع شخصی سازی لاک اسکرین آیفون در iOS 16

نسخه شانزدهم سیستم عامل محبوب iOS با تغییراتی جذاب و کاربردی همراه شده تا به دارندگان آیفون، بیش از پیش امکان شخصی سازی را ارائه کند. در این مطلب به آموزش جامع شخصی سازی لاک اسکرین آیفون در iOS 16 خواهیم پرداخت و تمام مراحل را به صورت تصویری به شما نشان خواهیم داد. تا پایان با ترنجی همراه باشید.

آموزش جامع شخصی سازی صفحه قفل آیفون در iOS 16

سیستم عامل iOS 16 قطعا به‌روزرسانی نرم‌افزاری بسیار جذابی است، مخصوصا برای علاقه‌مندان به سفارشی‌ سازی دستگاه‌های آیفون. تنها در طی چند سال، iOS ویژگی‌های بسیار زیادی را ارائه کرده است که فاصله این پلتفرم را با اندروید کاهش می‌دهد. اندروید سال‌هاست چنین قابلیت‌هایی را ارائه می‌دهد، بنابراین خبر خوبی است که حالا اپل به این موضوع اهمیت داده است). به نظر می‌رسد با این تفاسیر، تفاوت بین این دو رقیب سرسخت با یکدیگر هر سال کاهش می‌یابد.

بنابراین، سفارشی‌ سازی لاک اسکرین دستگاه، برجسته‌ترین ویژگی iOS 16 است و اپل نزدیک به ۱۰ دقیقه از زمان کنفرانس خود را به جزئیات سفارشی‌ سازی لاک اسکرین جدید iOS در طی معرفی iOS 16 اختصاص داد. با این حال، حداقل در حال حاضر، ویژگی‌ها فقط به آیفون محدود می‌شوند و ما فرض می‌کنیم که iPadOS در به‌روزرسانی آینده، سفارشی‌سازی لاک اسکرین خود را به دریافت خواهد کرد.

نسخه بتا عمومی iOS 16 و iPadOS 16 اپل رسما منتشر شد + آموزش نصب

بازطراحی صفحه قفل iOS 16 با شخصی سازی و نوتیفیکیشن‌های بهتر

پلتفرم iOS 16 در حال حاضر در نسخه آزمایشی عمومی است و به طور کلی، نرم‌افزاری است که نمای کلی سفارشی سازی لاک اسکرین ما بر اساس آن است. توجه داشته باشید که ممکن است تا زمانی که iOS 16 نهایی شده و پاییز امسال منتشر شود، موارد زیادی تغییر کند.

چگونه می‌توان لاک اسکرین در iOS 16 را سفارشی کرد؟

در iOS 16، می‌توانید این عناصر در لاک اسکرین را تغییر داده و شخصی‌ سازی کنید:

  • والپیپر – هفت نوع والپیپر یا کاغذ دیواری برای انتخاب وجود دارد، از جمله مرتبط با آب و هوا، نجوم و گرادیان‌های رنگی. همچنین می‌توانید والپیپرهای مبتنی بر ایموجی خود را نیز بسازید.
  • ساعت – می‌توانید فونت، رنگ و حتی سیستم عددی ساعت موجود در لاک اسکرین دستگاه خود را تغییر دهید.
  • ابزارک‌ها – می‌توانید چندین (حداکثر پنج مورد) ویجت به لاک اسکرین اضافه کنید، بنابراین اطلاعات مورد نیاز خود را در یک نگاه به دست می‌آورید.

تنظیمات سفارشی سازی لاک اسکرین iOS 16

برای باز کردن گزینه‌های سفارشی سازی لاک اسکرین، قفل دستگاه آیفون خود را باز کنید و انگشت خود را روی لاک اسکرین نگه دارید. همانطور که در تصاویر زیر نشان داده شده است، الگوهای مختلف لاک اسکرین و دو دکمه را مشاهده خواهید کرد. اگر روی دکمه «+» ضربه بزنید، آیفون شما بخش «Add New Wallpaper» را باز می‌کند و اگر روی دکمه «Customize» ضربه بزنید، می‌توانید لاک اسکرین خود را سفارشی کنید.

راه دیگر برای باز کردن گزینه‌های سفارشی‌سازی از طریق مسیر Settings > Wallpaper است و سپس بایدروی «Customize» یا «Add New Wallpaper» ضربه بزنید. در ادامه، آیفون شما یک پیام با دو گزینه نمایش می دهد: “Customize Current Wallpaper” یا “Add New Wallpaper”.

با گزینه‌های سفارشی‌ سازی لاک اسکرین جدید اپل، می‌توانید ترکیب‌های مختلفی از کاغذ دیواری‌ها، ویجت‌ها و ساعت‌ها را ایجاد کنید که با سبک مورد علاقه شما مطابقت داشته باشد یا با فعالیت فعلی شما سازگارتر باشد. برای طرفداران حالت فوکوس اپل، حتی می‌توانید ترکیب‌های ترکیبی قفل صفحه و کاغذ دیواری فوکوس‌گرا ایجاد و تنظیم کنید.

سفارشی سازی تصویر زمینه در iOS 16

انواع مختلفی از تصاویر لاک اسکرین به صورت پیشفرض برای انتخاب وجود دارد. در بالای بخش «Add New Wallpaper»، نواری را مشاهده می‌کنید که گزینه های مختلفی را ارائه می دهد.

اولین گزینه Photos است. این مورد به شما امکان می‌دهد تا یکی از تصاویر خود را به عنوان تصویر زمینه لاک اسکرین تنظیم کنید. در بخش بعدی People است. این دسته شامل تصاویر افرادی است که شما از آن‌ها عکس گرفته‌اید. پس از آن، گزینه Photo Shuffle را داریم که می‌توان آن را طوری تنظیم کرد که هر روز، هر ساعت یا هر بار که گوشی خود را روشن می‌کنید یا قفل آن را باز می‌کنید، تصویر زمینه قفل صفحه شما را به‌طور خودکار تغییر کند. می‌توانید مجموعه‌ای از بهترین عکس‌های خود را برای گزینه Photo Shuffle ایجاد کنید تا هر لحظه تصویری جدید ببینید.

با این حال، اگر می‌خواهید یک لاک اسکرین غیرعادی داشته باشید، گزینه بعدی قطعا برای شما مناسب است. این گزینه Emoji نام دارد و شما را قادر می‌سازد تا یک تصویر زمینه پر از ایموجی‌های مختلف ایجاد کنید. شما می‌توانید حداکثر شش ایموجی را انتخاب کنید. به عنوان مثال، می‌توانید چهره‌ای خندان، قلب قرمز، توپ فوتبال، اپل واچ، آیفون و مک بوک را تنظیم کنید. نتیجه مانند تصویر زیر خواهد بود. حتی می‌توانید طرح ایموجی‌ها و رنگ پس زمینه تصویر را نیز تغییر دهید. با این قسمت می‌توانید ترکیب‌های بی شماری با ایموجی‌های مختلف بسازید.

حالا اگر چیز کاربردی‌تری می‌خواهید، می‌توانید کاغذ دیواری آب و هوا یا weather را انتخاب کنید. این بخش آب و هوای منطقه شما را به صورت لحظه‌ای نشان می دهد، بنابراین اگر هوای بیرون ابری باشد، لاک اسکرین شما پر از ابر خواهد بود. اگر باران ببارد، لاک اسکرین شما باران را نشان می‌دهد و همه چیز به صورت پویا و متحرک است، بنابراین فقط یک تصویر ثابت از ابرها نمایش داده نمی‌شود.

اما اگر چیزی به مراتب ساده‌تر می‌خواهید، یعنی چیزی که فقط صفحه نمایش آیفون خود را با آن پر کند، می‌توانید یک تصویر زمینه رنگی تنظیم کنید. شما می‌توانید برخی از رنگ‌های نمایش داده شده را انتخاب کنید یا از طریق منوی رنگ، رنگ دلخواه خود را تنظیم کنید.

اپل همچنین تعدادی از پیش تنظیم‌های دیگر را نیزارائه می‌دهد که می‌توانید از آن‌ها به عنوان تصویر زمینه استفاده کنید. به عنوان مثال، این دسته بندی به نام “Astronomy” را دارد که تصاویر بسیار خوبی از ماه و زمین ارائه می‌دهد. بنابراین اگر به طور کلی به مسائل علمی تخیلی یا فضایی علاقه دارید، احتمالا این یکی را دوست خواهید داشت.

برای کمک به شما در انتخاب بهترین تصویر ممکن، اپل همچنین تعدادی از حالات پیش تنظیمات را در مجموعه‌های مختلفی ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، Featured مجموعه‌ای از پیشنهادات مختلف را به شما نشان می‌دهد و برگه عکس‌های پیشنهادی یا Suggested، به شما نشان می‌دهد که برخی از عکس‌های پرتره شما به عنوان تصاویر پس‌زمینه لاک اسکرین چگونه به نظر می‌رسند.

با گزینه‌های جدید والپیپر، اپل همچنین پنج افکت فیلتر اضافی را ارائه کرده است که با کشیدن انگشت به سمت چپ روی عکس تصویر زمینه می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. همچنین اگر دکمه سه نقطه را فشار دهید می‌توانید رنگ این افکت‌ها را نیز تغییر دهید.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید اضافه شده «Depths Effects» نام دارد که باعث می‌شود سوژه عکس که با عکس‌های پرتره بهترین کار را انجام می‌دهد به نوعی جلوی صفحه ساعت می‌چرخد، بنابراین جلوه‌ای فراگیر و جذاب را ایجاد می‌کند. با این حال، ویجت‌های مینی لاک اسکرین جدید با اثر عمق بر روی والپیپر ناسازگار هستند، بنابراین باید یکی از آن‌ها یا موارد دیگری را انتخاب کنید.

اگر ویجت‌های جدید را دوست ندارید و به جلوه عمیق اهمیتی نمی‌دهید، می‌توانید آن را به صورت دستی غیرفعال کنید. همین امر در مورد افکت parallax (که در iOS 7 معرفی شد) نیز صدق می‌کند که به آرامی تصویر زمینه را هنگام جابجایی تلفن خود جابجا می‌کند. در صورت تمایل می‌توان این تصویر را نیز غیرفعال کرد.

سفارشی سازی ساعت لاک اسکرین iOS 16

وقتی صحبت از سفارشی‌سازی ساعت قفل صفحه نمایش در iOS 16 می‌شود، اپل آن را با گزینه‌های کاملا مجذوب کننده‌ای همراه کرده است. شما می‌توانید این عنصر ضروری لاک اسکرین را مطابق میل خود شکل دهید. در واقع می‌توانید بین هشت تایپ فیس مختلف برای ساعت، یکی را انتخاب کنید، از ضخیم و نازک تا انتزاعی که به این اشکال هستند:

همچنین شما می‌توانید بین اعداد عربی، هندی عربی و دوانگاری نیز یکی را انتخاب کنید. مهم نیست که کدام یک را انتخاب کنید، همان هشت تایپ فیس مختلف با هر اسکریپت اعداد متفاوتی در دسترس خواهد بود. جالب است که اپل این موارد را به خاطر جامعیت گنجانده است، قطعا این موارد، سیستم عامل iOS 16 را برای افرادی که مایل به استفاده از قدیمی‌ترین مجموعه اعداد هستند، دوستانه‌تر می‌کند.

جدا از اسکریپت و فونت ساعت، می‌توانید رنگ آن را نیز سفارشی کنید. تنظیم رنگ پیش‌فرض به‌طور هوشمندانه رنگ غالب کاغذ دیواری انتخابی شما را به منظور افزایش خوانایی دریافت می‌کند، اما شما کاملا آزاد هستید که از بین ده‌ها رنگ پیشنهادی، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید. همچنین طیف کاملی از سیستم رنگ RGB، طیف‌ها و تنظیمات کدر کردن را برای تنظیم دقیق هر رنگی که در ذهن دارید، ارائه کرده است. همچنین ورودی‌های رنگی sRGB و P3 hex نیز در آن وجود دارد، (اگر واقعا در مورد استفاده از آن رنگ بنفش خاص جدی هستید).

سفارشی سازی ویجت های لاک اسکرین iOS 16

وقتی صحبت از ویجت‌ها می‌شود، مجموعه کوچک اما مهمی از ویجت‌های اپل موجود است که می‌توانید آن‌ها را در قسمت ویجت اختصاصی روی لاک اسکرین قرار دهید. شما می‌توانید حداکثر چهار ویجت کوچک داشته باشید، اما تعداد زیادی از ویجت‌های موجود نیز وجود دارند. می‌توانید حتی ترکیب‌های مختلفی از عناصر ویجت نیز ایجاد کنید. برای مثال، مجموعه زیادی از ویجت‌های آب و هوا در دسترس است و تمام فعالیت‌های شما را نشان می‌دهد. ویجت‌ها در ردیف‌های مختلف از هم جدا می‌شوند. ردیف بالا، یعنی بالای ساعت، اجباری است.

به گفته وب سایت خبری PhoneArena، به خاطر داشته باشید که دسترسی به صفحه ویجت در سمت چپ لاک اسکرین اصلی هنوز امکان پذیر است. به هر حال فقط با یک سوایپ از آن فاصله دارید. باید امیدوار باشیم که نسخه‌های آینده iOS بتوانند API خود را برای برنامه‌های شخص ثالث نیز ارائه کند تا به توسعه‌ دهندگان اجازه دهند از انعطاف‌ پذیری جدید لاک اسکرین این سیستم عامل استفاده کنند. نظر شما کاربران ترنجی درباره آموزش جامع شخصی سازی لاک اسکرین آیفون در iOS 16 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان