حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل تراشه M2 Pro را با معماری 3 نانومتری TSMC در اواخر سال جاری معرفی خواهد کرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، پردازشگرها، شایعات

اپل در هفته جاری از نسل جدید تراشه دسکتاپ خود با نام M2 رونمایی کرد که اولین ارتقاء تراشه‌های سیلیکون این شرکت که به‌طورخاص برای مک و آیپد ایجاد شده است، به‌شمار می‌رود. درحالی‌که مک‌بوک‌های جدید مجهز به تراشه M2 هنوز به‌صورت رسمی عرضه نشده‌اند، Jeff Pu، تحلیلگر Haitong Intl Tech Research، اکنون گزارش داده است که تأمین‌کننده اپل، TSMC، تولید انبوه تراشه جدید و قدرتمندتر «M2 Pro» را بر اساس معماری پیشرفته 3 نانومتری، در اواخر امسال آغاز خواهد کرد.

تراشه 3 نانومتری M2 Pro اپل

طبق تحقیقات جف پو که توسط 9to5Mac مشاهده شده است، اپل راه خود با TSMC به‌عنوان تأمین‌کننده تراشه سیلیکون خود را ادامه خواهد داد. انتظار می‌رود که شرکت نیمه‌هادی تایوانی، تولید انبوه تراشه جدید “M2 Pro” اپل را اواخر امسال آغاز کند که طبق گزارش‌ها، بر اساس فرآیند 3 نانومتری توسعه داده خواهد شد.

برای کسانی که آشنایی ندارند، مقیاس یک تراشه در نانومتر نشان‌دهنده‌ی فاصله بین ترانزیستورهای آن است. هرچه فاصله کمتر باشد، عملکرد بهتری دارد. علی‌رغم تعدادی از پیشرفت‌ها، تراشه سیلیکون M2 جدید اپل بر روی همان فرآیند 5 نانومتری قدیمی M1 ساخته شده است.

اپل می‌گوید که M2 تا 18 درصد عملکرد CPU سریع‌تری نسبت‌به M1 دارد و به‌لطف پردازنده گرافیکی 10 هسته‌ای جدید، 35 درصد گرافیک بهتری دارد. M2 همچنین تا 24 گیگابایت رم ارائه می‌دهد، درحالی‌که M1 تنها با 8 و 16 گیگابایت رم در دسترس است.

تراشه 3 نانومتری M2 Pro اپل

تراشه 3 نانومتری M2 Pro اپل

در اوایل سال جاری، 9to5Mac از منابع خود مطلع شد که اپل درحال کار بر روی یک مک مینی جدید با تراشه M2 Pro است، درحالی‌که این شرکت همچنین درحال توسعه تراشه‌های قدرتمندتر برای Mac Pro نیز می‌باشد. اگر گزارش Pu درست باشد، نسخه‌های پیشرفته تراشه M2 همگی بر اساس فرآیند 3 نانومتری توسعه داده خواهند شد.

    این بار، اپل همچنین بر روی مک مینی جدید دیگری (با اسم رمز J474) کار کرده است که دارای تراشه M2 Pro می‌باشد؛ یک چیپست با هشت هسته عملکردی و چهار هسته کارآمد، که درمجموع یک واحد پردازشی 12 هسته‌ای در مقابل 10 هسته‌ای M1 Pro فعلی دارد.

جالب اینجاست که Pu علاوه‌بر ذکر «سرور داخلی اپل» در اشاره به مک پرو جدید، همچنین اعلام کرد که یک آیپد جدید با تراشه 3 نانومتری وجود خواهد داشت.

نظر شما پیرامون احتمال معرفی تراشه 3 نانومتری M2 Pro در اواخر سال جاری میلادی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی