حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنچمارک منتسب به تراشه M2 Max اپل فاش شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، بنچمارک، پردازشگرها

ماه گذشته، امتیاز بنچمارک Geekbench برای یک مدل مک معرفی‌نشده که تراشه M2 Max را اجرا می‌کند، به‌صورت آنلاین ظاهر شد که تنها افزایش عملکرد جزئی را در مقایسه با M1 Max نشان می‌داد. اکنون، مجموعه دیگری از بنچمارک منتسب به تراشه M2 Max اپل فاش شده است که این‌بار، افزایش عملکرد قابل‌قبول آن را نشان می‌دهد. انتظار می‌رود این چیپست در مدل‌های آینده مک بوک پرو 14 و 16 اینچی که در اوایل سال آینده معرفی خواهند شد، استفاده شود.

بنچمارک تراشه M2 Max اپل

در امتیازات Geekbench هفته گذشته، تراشه M2‌ Max امتیاز 1853 را در تک‌هسته‌ای و 13855 را در چندهسته‌ای کسب کرد که نشان‌دهنده یک جهش جزئی در مقایسه با نسل قبلی خود است. اکنون، در مجموعه جدیدی از امتیازات ادعاشده برای M2‌ Max، این تراشه امتیاز 2027 را در تک‌هسته‌ای و 14888 را در چندهسته‌ای کسب کرده است. به‌عنوان مرجع، تراشه M1 Max به عدد 1755 در تک‌هسته‌ای و 12334 در چندهسته‌ای می‌رسد.

امتیازات جدید Geekbench جزئیات بیشتری را در مورد مک‌بوک‌های آینده که انتظار داریم مدل‌های 14 و 16 اینچی باشند، ارائه نمی‌کنند. تراشه جدید اما، با شناسه “Mac14,6” با 96 گیگابایت حافظه رم و اجرای macOS Ventura 13.2 نشان داده شده است. تنها تفاوت امتیازات امروز با امتیازهای ماه گذشته این است که امتیازات به‌روزشده تراشه ‌M2‌ Max را با فرکانس پایه بالاتر 3.68 گیگاهرتز درمقایسه با 3.54 گیگاهرتز نشان می‌دهند که می‌تواند امتیازهای بالاتر را توضیح دهد.

بنچمارک تراشه M2 Max اپل

بنچمارک تراشه M2 Max اپل

با مقایسه آخرین تست بنچمارک تراشه M2 Max با M1 Max، می‌توان تا 22 درصد عملکرد بهتری در امتیاز چندهسته‌ای را ببینیم، درحالی‌که نتایج قبلی نشان می‌داد که تراشه جدید تنها 14 درصد سریع‌تر است. شایان‌ذکر است که تراشه M2 که قدرت مک بوک ایر 2022 و آخرین نسل از آیپد پرو را تأمین می‌کند، تنها 11 درصد سریع‌تر از M1 است؛ بنابراین تعجب‌آور نیست که M2 Max در مقایسه با نسل قبلی خود یک ارتقاء بزرگ محسوب نشود.

ابتدا انتظار می‌رفت که اپل مک‌های به‌روزشده خود با تراشه‌های M2 Pro و M2 Max را در ماه نوامبر امسال معرفی کند، اما این شرکت برنامه‌های خود را تا اوایل سال 2023 به‌تعویق انداخت.

نظر شما درباره بنچمارک تراشه M2 Max اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی