حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل تراشه M2 را با 18 درصد عملکرد پردازشی و 35 درصد عملکرد گرافیکی بهتر معرفی کرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، برترین‌های ترنجی، پردازشگرها

اپل نسل اول تراشه سفارشی سطح دسکتاپ خود با نام M1 را با سروصدای زیادی در اکتبر 2020 معرفی کرد. اکنون، اپل در WWDC 2022 از نسل دوم تراشه خود با نام M2 با 18 درصد عملکرد پردازشی سریع‌تر و 35 درصد گرافیک بهتر نسبت‌به M1 رونمایی کرده است.

تراشه M2 اپل

اپل می‌گوید عملکرد پردازنده جدید خود با هشت هسته پردازشی شامل چهار هسته با کارایی بالا و چهار هسته کارآمدتر، اکنون 18 درصد نسبت‌به نسل قبل سریع‌تر شده است. اکنون می‌توانید 50 درصد پهنای باند حافظه بیشتری نسبت به M1 داشته باشید، با حداکثر 24 گیگابایت رم. همچنین درحال‌حاضر 10 هسته پردازشگر گرافیکی با 35 درصد عملکرد گرافیکی بهتر نسبت‌به M1 دراختیار دارید. طبق گفته‌ی اپل، چیپست M2 بر اساس نسل دوم فرآیند پنج نانومتری با 20 میلیارد ترانزیستور (25 درصد بیشتر از M1) توسعه داده شده است.

تراشه M2 اپل

تراشه M2 اپل

سایر ویژگی‌های تراشه جدید شامل حافظه کش 16 مگابایتی در هسته‌های عملکردی و یک حافظه کش 4 مگابایتی مشترک در هسته‌های کارآمد هستند.

اپل می‌گوید که چیپست M2 می‌تواند با تراشه‌های رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ‌های رده‌بالا رقابت کرده و 90 درصد عملکرد یک پردازنده 12 هسته‌ای اینتل را با یک‌چهارم توان مصرفی ارائه دهد. همچنین طبق ادعای اپل، عملکرد این تراشه ظاهراً 1.9 برابر سریع‌تر از «جدیدترین تراشه لپ‌تاپ 10 هسته‌ای» است.

تراشه M2 اپل

تراشه M2 اپل

هسته‌های Media Engine داخل M2 نیز به‌طور قابل‌توجهی ارتقا یافته‌اند. M2 اپل همچنین دارای یک موتور عصبی نسل بعدی و یک موتور رسانه‌ای به‌روزشده است که از ویدیوهای 8K H.264 و HEVC پشتیبانی می‌کند. در واقع، این بدان معناست که سیستم‌هایی که تراشه‌های M2 را اجرا می‌کنند، می‌توانند چندین جریان ویدیوی 4K و 8K را به‌طور همزمان پخش کنند.

اولین مکی که تراشه M2 را دریافت کرد، یکی از محبوب‌ترین لپ‌تاپ‌های اپل، مک بوک ایر جدید است. شکل گوه‌ای مک بوک ایر این بار برای طراحی نازک‌تر تغییر یافته است و این لپ‌تاپ علاوه‌بر تراشه M2، به شارژ MagSafe نیز مجهز شده است. مک بوک ایر جدید همچنین با صفحه‌نمایش 13.6 اینچی بزرگ‌تر، دوربین بهتر و عمر باتری 18 ساعته عرضه می‌شود.

نظر شما پیرامون نسل جدید تراشه سطح دسکتاپ M2 اپل و عملکرد آن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی