حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

در بنچمارک گرافیکی، M2 Ultra تا دو برابر سریعتر از M1 Ultra بوده و M2 Max نیز قدرت معادل آن را دارد

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، بنچمارک، پردازشگرها

درحالی‌که مک استودیو جدید بدون تغییر طراحی و تنها در مشخصات داخلی با نسل پیشین خود تفاوت دارد، خانواده تراشه‌های M2 اپل نتایج امیدوارکننده‌ای را در بنچمارک‌های جدید یوتیوبر Luke Miani نشان می‌دهند. اپل تغییرات کلیدی ایجاد کرده است که نشان‌دهنده قدرت و انعطاف‌پذیری تراشه‌های اختصاصی خود در مقایسه با اینتل می‌باشد. نتایج بنچمارک گرافیکی نشان می‌دهد که تراشه M2 Max درحقیقت معادل M1 Ultra بوده و M2 Ultra نیز تا دو برابر از هر دوی این تراشه‌ها قدرتمندتر ظاهر شده است.

بنچمارک گرافیکی M2 Max و M2 Ultra

درحالی‌که M1 Max و M1 Ultra سریع هستند، تفاوت بین این دو آن‌طور که برخی انتظار داشتند، قابل‌توجه نبوده است. در بسیاری از کارهای روزمره، M1 Max ارزان‌تر تفاوت چندانی با M1 Ultra ندارد، به‌خصوص در ویرایش ویدیو، ویرایش عکس و رندر سه‌بعدی. علی‌رغم اینکه M1 Ultra درحقیقت از ترکیب دو تراشه M1 Max با یکدیگر تشکیل شده است، عملکرد آن هرگز دو برابر نبوده است.

بنچمارک گرافیکی M2 Max و M2 Ultra

بنچمارک گرافیکی M2 Max و M2 Ultra

برای سری M2 اما، اپل تغییرات قابل‌توجهی را در داخل تراشه‌های خود انجام داده است، به‌خصوص در بخش GPU. در آزمایش لوک، او متوجه شد که در برخی از برنامه‌های کاربردی سنگین GPU، مانند Blender 3D و 3DMark، تراشه M2 Ultra گاهی اوقات دقیقاً تا دو برابر M2 Max عمل می‌کند! به‌عنوان‌مثال، در برنامه ویرایش ویدیو Final Cut Pro، چیپست اولترا دقیقاً دو برابر سریعتر از مدل مکس خود کار ویرایش را انجام می‌دهد. او همچنین دریافت که M2 Ultra عملکرد پردازنده گرافیکی M1 Ultra را در همین بنچمارک دو برابر کرده است که با درنظر گرفتن گذشت تنها یک سال از عرضه هر دو چیپست، این آمار شگفت‌انگیز است.

بنچمارک گرافیکی M2 Max و M2 Ultra

بنچمارک گرافیکی M2 Max و M2 Ultra

دلیل بهبود عملکرد گسترده این است که اپل یک تراشه کنترل‌کننده حافظه را به نسل M2 اضافه کرده است که بار پردازشی را بین تمام هسته‌های M2 Ultra متعادل می‌کند که این مورد در M1 Ultra یافت نمی‌شد.

M1 Ultra در انجام چندین کار به‌طور همزمان بسیار خوب است، اما برای انجام یک کار، مانند بنچمارک یا رندر، آنچنان سریع‌تر از M1 Max ظاهر نمی‌شود. با M2 Ultra اما، به‌دلیل این کنترلر حافظه جدید، اپل اکنون می‌تواند به همان عملکرد باورنکردنی بدون نیاز به حداکثر رساندن بافر حافظه دست یابد. توجه به این نکته مهم است که برخی از برنامه‌ها نمی‌توانند به‌طور کامل از قدرت M2 Ultra استفاده کنند و در برنامه‌های غیربهینه، نباید انتظار عملکرد دو برابری داشته باشید.

با وجود این کارایی و عملکرد باورنکردنی، شاید بهتر باشد به‌جای استفاده از تراشه اولترا سال گذشته اپل، سراغ M2 Max بروید. در آزمایش لوک، M2 Max عملکرد بسیار مشابه یا بهتر از M1 Ultra سال گذشته داشت. در Blender ،Final Cut Pro ،3DMark و Rise of the Tomb Raider، تراشه M2 Max به‌طور مداوم عملکردی مشابه یا بهتر از M1 Ultra از خود به‌جای می‌گذارد. بنابراین به‌جای خرید M1 Ultra، اگر قصد دارید کارهایی را انجام دهید که به‌شدت از GPU استفاده می‌کنند، بهتر است در هزینه خود صرفه‌جویی کرده و M2 Max را تهیه کنید. درحالی‌که عملکرد پردازنده گرافیکی این دو تراشه مشابه است، M1 Ultra همچنان از مزایای هسته‌های CPU بسیار بیشتری برخوردار بوده و در کارهای سنگین پردازشی به‌مراتب نسبت‌به M2 Max برتری دارد.

نظر شما درباره بنچمارک گرافیکی M2 Ultra چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی