حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه M2 Pro و M2 Max اپل رسما معرفی شدند: 20 درصد CPU سریع‌تر

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، برترین‌های ترنجی، پردازشگرها

کمپانی اپل امروز و بدون اطلاع‌رسانی قبلی، از نسل دوم تراشه های پیشرفته سفارشی خود با نام M2 Pro و ‌M2‌ Max درکنار مدل‌های جدید مک‌بوک پرو و مک مینی رونمایی کرد.

تراشه M2 Pro و M2 Max اپل

تراشه M2 Pro با استفاده از یک فرآیند پنج نانومتری نسل دوم ساخته شده است و 20 درصد ترانزیستور بیشتری نسبت‌به M1 Pro و دو برابر بیشتر نسبت‌به M2 ارائه می‌دهد. عملکرد CPU چندهسته‌ای تا 20 درصد سریع‌تر از M1 Pro است و اپل می‌گوید برخی از برنامه‌ها مانند Photoshop و Xcode می‌توانند بارهای کاری سنگین را به‌طور قابل‌توجهی سریع‌تر اجرا کنند. تراشه جدید همچنین 200 گیگابایت‌برثانیه پهنای باند حافظه یکپارچه و تا 32 گیگابایت حافظه رم مانند نسل قبلی خود ارائه می‌دهد.

M2 Pro

M2 Pro

گرافیک M2 Pro را نیز می‌توان با حداکثر 19 هسته گرافیکی، سه هسته بیشتر از M1 Pro، پیکربندی کرد و شامل یک حافظه پنهان L2 بزرگ‌تر است. درنتیجه، عملکرد GPU تا 30 درصد قوی‌تر از M1 Pro می‌باشد.

M2 Max

M2 Max

تراشه M2 Max دارای همان 12 هسته‌ای CPU استفاده‌شده در M2 Pro است، اما یک GPU قدرتمندتر با حداکثر 38 هسته و حافظه نهان L2 بزرگ‌تر ارائه می‌دهد. این تراشه توان گرافیکی را تا 30 درصد سریع‌تر از M1 Max ارائه داده و همچنین حاوی 10 میلیارد ترانزیستور بیشتر از M1 Max است و می‌توان آن را با حداکثر 96 گیگابایت حافظه یکپارچه پیکربندی کرد. اپل می‌گوید که ‌M2‌ Max قدرتمندترین و کارآمدترین تراشه حال‌حاضر جهان برای لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای به‌شمار می‌رود.

تراشه M2 Pro و M2 Max اپل

تراشه M2 Pro و M2 Max اپل

این تراشه‌ها همچنین در مصرف انرژی کارآمدتر هستند و عمر باتری بهتری را در مدل‌های جدید مک بوک پرو 14 و 16 اینچی فراهم می‌کنند. هر دو تراشه شامل موتور عصبی 16 هسته‌ای اپل، موتورهای اختصاصی مدیا و رسانه، پردازنده سیگنال تصویر نسل بعدی برای کاهش نویز و کیفیت بهتر دوربین و نسل بعدی Secure Enclave هستند.

نظر شما درباره تراشه‌های جدید سری پرو و مکس M2 اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی