حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مک استودیو جدید اپل با تراشه M2 Ultra و M2 Max معرفی شد

نوشته

9 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل

اگرچه WWDC عمدتاً یک رویداد مبتنی بر نرم‌افزار است، کنفرانس امسال مملو از سخت‌افزارهای جدید بود. در طول این رویداد، اپل نسل دوم مک استودیو خود را معرفی کرد که اکنون با تراشه M2 Max و چیپست کاملاً جدید M2 Ultra در دسترس است.

مک استودیو جدید اپل با تراشه M2 Max و M2 Ultra

اولین نسل مک استودیو در سال 2021 به‌عنوان جایگزینی برای مک پرو معرفی شد که به‌جای تراشه‌های سیلیکون اپل، بر پایه پردازنده‌های اینتل بود. درحالی‌که اولین مدل بر روی تراشه‌های M1 Max و M1 Ultra اجرا می‌شد، اپل اکنون تراشه‌های M2 Max و M2 Ultra جدید و قدرتمندتر را به مک استودیو می‌آورد.

درحالی‌که M2 Max دارای یک پردازنده 12 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 30 هسته‌ای با پشتیبانی از حداکثر 96 گیگابایت رم است، M2 Ultra همه این مشخصات را دو برابر می‌کند. تراشه جدید دارای پردازنده 24 هسته‌ای، پردازنده گرافیکی 60 هسته‌ای و حداکثر 192 گیگابایت رم است. نسخه بالاتر M2 Ultra با پردازنده گرافیکی 76 هسته‌ای نیز موجود است.

مک استودیو جدید اپل با تراشه M2 Max و M2 Ultra

مک استودیو جدید اپل با تراشه M2 Max و M2 Ultra

مک استودیو جدید کاربران حرفه‌ای را هدف قرار داده است که با کارهای سختی مانند ویرایش ویدیو و رندر سه‌بعدی کار می‌کنند.

«مک استودیوی جدید با داشتن طیف گسترده‌ای از اتصالات در دسترس افراد حرفه‌ای، اکنون دارای پهنای باند HDMI بالاتری است که تا وضوح 8K و نرخ فریم 240 هرتز را امکان‌پذیر می‌کند. با M2 Ultra، مک استودیو از حداکثر شش نمایشگر XDR Pro پشتیبانی می‌کند که بیش از 100 میلیون پیکسل را هدایت کرده و امکان نمایش حجم وسیعی از صفحه‌نمایش را برای گردش‌های کاری حرفه‌ای فراهم می‌کند.

     علاوه‌بر این، مک استودیو اکنون دارای فناوری‌های پیشرفته بی‌سیم داخلی است. Wi-Fi 6E سرعت دانلودی را تا دو برابر سریع‌تر از نسل قبلی ارائه می‌کند، درحالی‌که بلوتوث 5.3 به کاربران اجازه می‌دهد به جدیدترین لوازم جانبی بلوتوث متصل شوند.

     در پشت، Mac Studio شامل چهار پورت Thunderbolt 4، یک پورت اترنت 10 گیگابایتی، یک پورت HDMI پیشرفته و دو پورت USB-A است. همچنین به‌راحتی دارای دو درگاه USB-C و یک اسلات کارت SD در جلو برای وارد کردن آسان عکس‌ها و ویدیوها است.»

قیمت نسل دوم مک استودیو از 1999 دلار شروع می‌شود. شما می‌توانید جزئیات بیشتر در مورد قیمت و در دسترس بودن را در وب‌سایت اپل بیابید.

نظر شما درباره Mac Studio جدید اپل با تراشه M2 Max و M2 Ultra چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی