حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل مک مینی جدید با تراشه M2 و M2 Pro را سال آینده معرفی خواهد کرد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

اواسط هفته جاری، کمپانی اپل از مک استودیو خود رونمایی کرد که تاحدودی مبتنی‌بر مک مینی بوده اما سخت‌افزار قدرتمندتری دارد. بااین‌حال، این بدان معنا نیست که دیگر شاهد مک مینی جدیدی از سوی این شرکت نخواهیم بود. ازآنجایی‌که شایعات حاکی از آن است که به‌زودی یک مک مینی باز‌طراحی‌شده معرفی خواهد شد، 9to5Mac به‌تازگی از منابع مطلع دریافته است که اپل درحال توسعه دو نسخه جدید از این دستگاه با تراشه‌های M2 و M2 Pro می‌باشد.

مک مینی با تراشه M2

مک مینی جدید با کد J473 از تراشه M2 که نسل بعدی پردازنده اختصاصی این شرکت برای استفاده در مک و آیپد است، قدرت می‌گیرد. M2 اولین ارتقاء بزرگ تراشه‌های خانواده «M» اپل از زمان معرفی M1 در سال 2020 خواهد بود.

M2 که در داخل این شرکت به‌عنوان “Staten” شناخته می‌شود، بر اساس تراشه موبایل A15 فعلی اپل است، درحالی‌که M1 مبتنی‌بر A14 Bionic بود. درست مانند M1، تراشه M2 نیز دارای یک CPU هشت هسته‌ای (چهار هسته با عملکرد بالا و چهار هسته کارآمدتر) خواهد بود، اما این بار با یک پردازنده گرافیکی 10 هسته‌ای قدرتمندتر. هسته‌های عملکردی جدید با اسم رمز “Avalanche” و هسته‌های کارایی با نام “Blizzard” شناخته می‌شوند.

توسعه مک مینی با تراشه M2 رو به اتمام است و انتظار می‌رود که سال آینده به‌صورت رسمی معرفی و عرضه شود.

مک مینی با تراشه M2

مک مینی با تراشه M2

همچنین اپل پیش از این قصد داشت نسخه‌های پیشرفته مک مینی فعلی را با تراشه‌های M1 Pro و M1 Max معرفی کند، اما احتمالاً برای عرضه مک استودیو جدید، این مدل‌ها را کنار گذاشته شده است.

در ادامه، اپل بر روی مک مینی دیگری (با اسم رمز J474) کار کرده که دارای تراشه M2 Pro با هسته هسته عملکردی و چهار هسته کارآمد (درمجموع 12 هسته CPU) و 10 هسته GPU می‌باشد.

این شرکت درحال‌حاضر برنامه‌ای برای عرضه نسخه‌ای با تراشه‌های M2 Max یا Ultra ندارد. تا آن زمان، اپل احتمالاً مدلی با تراشه اینتل از مک مینی را در سبد محصولات خود نگه خواهد داشت.

ماه گذشته، گزارشی از بلومبرگ فاش کرد که اپل ممکن است در خردادماه و رویداد WWDC 2022، مک‌های جدید با تراشه اختصاصی خود را معرفی کند؛ بنابراین مک مینی شایعه‌شده نیز می‌تواند یکی از این دستگاه‌ها باشد.

نظر شما پیرامون احتمال معرفی Mac Mini به‌روز‌شده اپل با تراشه‌های M2 و M2 Pro چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی