حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

استفاده آیفون ۱۵ از USB Type-C بر اساس قوانین اتحادیه اروپا قطعی به نظر می‌رسد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار

همانطور که احتمالا مطلع هستید، اخیرا اتحادیه اروپا قانونی وضع کرده است که بر اساس آن، تمامی سازندگان دستگاه‌های الکترونیکی باید محصولات خود را با درگاه مشترکی عرضه نمایند. بر همین اساس، گویا استفاده آیفون ۱۵ از USB Type-C بر اساس قوانین اتحادیه اروپا قطعی به نظر می‌رسد. با ترنجی همراه باشید.

استفاده آیفون ۱۵ از USB Type-C قطعی خواهد بود…!

در سپتامبر سال جاری، اپل گوشی‌های سری آیفون ۱۴ را معرفی و عرضه خواهد کرد. انتظار کلی ما این است که این گوشی‌های هوشمند از درگاه همیشگی لایتنینگ اپل استفاده کنند. با این حال، آیفون ۱۵، سال آینده از پورت USB Type-C استفاده خواهد کرد. این موضوع احتمالا در پاسخ به الزامات اتحادیه اروپا است. هفته آینده، اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی قانونی را نهایی خواهند کرد که استفاده از پورت USB Type-C در محصولات الکترونیکی را اجباری می‌کند.

بر اساس گزارش‌ها، کشورهای اتحادیه اروپا و نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا روز سه شنبه ۷ ژوئن، برای بحث و بررسی و رسیدن به یک پیشنهاد جامع تشکیل جلسه خواهند داد. آن‌ها به دنبال یکپارچه سازی درگاه شارژ گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و هدفون‌ها خواهند بود. در این میان، این پورت یکپارچه و مورد نظر، همان درگاه محبوب USB Type-C خواهد بود.اتحادیه اروپا این کار را به دلایل حفاظت از محیط زیست انجام می‌دهد. به جز این، استفاده از درگاه یکپارچه می‌تواند نرخ استفاده مجدد از شارژرها را بیشتر کند.

استفاده آیفون ۱۵ از USB Type-C

این موضوع باعث کاهش ضایعات و صرفه‌جویی در حدود ۲۵۰ میلیون یورو در سال برای کاربران می‌شود. در واقع، اتحادیه اروپا بیش از ۱۰ سال است که در مورد پیشنهاد یکسان سازی درگاه دستگاه‌های دیجیتال بحث و تبادل نظر می‌کند. پیش از این، این اتحادیه توانست سیاست یکپارچه سازی اکثر دستگاه‌ها با رابط USB micro-B را با موفقیت اجرا نماید. قانون جدید این اتحادیه، دستگاه‌های بیشتری به خصوص آیفون‌های اپل را نیز پوشش می‌دهد. البته اپل به شدت با این پیشنهاد مخالفت کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، اتحادیه اروپا هیچ راهی برای لابی گری و استثنا قائل شدن قرار نداده است. جلسه هفته آینده دومین و احتمالا آخرین جلسه خواهد بود. اتحادیه اروپا مصمم است که این توافقنامه را در مقیاس وسیع اجرا کرده و حتی ممکن است استفاده کامل ‌لپ‌تاپ‌ها از درگاه USB Type-C را برای شارژ آن‌ها قانونی کند. علاوه بر این، اپل با یکپارچه‌سازی و استفاده از درگاه USB Type-C به صورت اجباری، توسط اتحادیه اروپا مخالف بوده است.

تایید شدن USB TYPE-C توسط اتحادیه اروپا به عنوان یک درگاه شارژ جهانی

آیفون 15 اپل سرانجام به پورت USB-C به‌جای Lightning مجهز خواهد شد

پورت USB TYPE-C آیفون ۱۵ توسط اپل در حال آزمایش است

اما باید گفت که آیپد و مک‌های اپل همین الان نیز در مقیاس بسیار زیادی از پورت USB Type-C استفاده می‌کنند. با این وجود، هدف اصلی اپل، استفاده از پورت USB Type-C در آیفون خواهد بود. اما گویا در نهایت این شرکت باید از قانون مورد بحث تبعیت کند. پیش از این، مینگ چی کو ادعا کرده بود که اپل در چند سال آینده به استفاده از پورت لایتنینگ ادامه خواهد داد. در گذشته، گزارش‌هایی با این مضمون وجود داشت که اپل ترجیح می‌دهد به جای استفاده از درگاه USB Type-C، یک آیفون بدون پورت داشته باشد.

در واقع این شرکت به جای استفاده از پورت USB Type-C، ترجیح می‌دهد به فناوری شارژ بی‌سیم و انتقال داده‌ها بی‌سیم متکی شود. با این حال، با آخرین پیش‌بینیهای صورت گرفته، به نظر می‌رسد اپل اکنون در برابر فشار عوامل مختلف سر تعظیم فرود آورده است و حالا باید استفاده از پورت USB-C را در دستور کار قرار دهد. در واقع این شرکت یا باید محصولاتی با درگاه USB-C برای بازار اروپا ارائه کند یا اینکه همه محصولات خود را به درگاه USB-C مجهز نماید. در هر صورت، دیر یا زود، استفاده از درگاه USB-C در آیفون عملی خواهد شد.

استفاده آیفون ۱۵ از USB Type-C

بر اساس گزارش GizChina، اگرچه آیفون همچنان از پورت لایتنینگ استفاده می‌کند، اما تعداد زیادی از محصولات این شرکت مانند مک‌ بوک و آیپد همین الان نیز از USB-C استفاده کرده و حتی از Thunderbolt 3 و حتی Thunderbolt 4 نیز پشتیبانی می‌کنند. پورت Thunderbolt نه تنها سرعت انتقال بسیار بالایی دارد، بلکه با شارژهای سریع و سیگنال‌های DP خروجی ویدئو نیز سازگار است.

برخی از کاربران اینترنت نیز حمایت خود را از رابط USB-C ابراز کرده‌اند. از این گذشته، با این کار اپل برای حفاظت از محیط زیست عملا تلاش خاص انجام نداده است. در آینده، درگاه یکپارچه می‌تواند تولید زباله‌های الکترونیکی را کاهش دهد و به حفاظت از محیط زیست کمک کند. اما اگر آیفون ۱۵ واقعا از رابط USB-C استفاده کند، شاید بتوان تصور کرد که فروش سری آیفون ۱۴ با چالش روبرو شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان