حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تبعیت هند از اروپا در تصویب قانون یکسان سازی شارژرها

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار

همانطور که می‌دانید، اتحادیه اروپا با هدف جلوگیری از افزایش گرمای زمین، چندین اقدام مهم را در دستور کار خود قرار داده است. یکی از این موارد، قانون یکسازی شارژر گوشی‌های هوشمند است که به واسطه آن باید تمام سازندگان اندرویدی و غیر اندرویدی از پورت USB Type C در محصولات خود استفاده کنند. حالا نیز شاهد تبعیت هند از اروپا در تصویب این قانون هستیم. با ترنجی همراه شوید.

تبعیت هند از اروپا در تصویب قانون یکسان سازی شارژرها

بر اساس اخبار دریافتی، گویا هند از اتحادیه اروپا تبعیت خواهد کرد و بدین ترتیب تا مارس ۲۰۲۵ همه دستگاه‌های تلفن همراه در این بازار باید به پورت USB Type-C مجهز شوند. این تصمیم با الزامات اخیر اتحادیه اروپا (EU) مطابقت دارد، اما از نظر زمان، کمی فضای بیشتر برای تولید کنندگان دستگاه‌ها وجود دارد. همانطور که می‌دانید، اتحادیه اروپا قانون جدیدی را تصویب کرد تا کاربران از یک شارژر برای دستگاه‌های تلفن همراه بیشتری استفاده کنند و اتفاقا پورت USB Type-C در این دوره محبوبیت خاصی دارد. این قانون از تمامی تولید کنندگان دستگاه‌ها خواسته است تا سال ۲۰۲۴ به الزامات جدید پایبند بوده و تغییرات لازم را انجام دهند.

تبعیت هند از اروپا

به گفته PhoneArena، اگرچه دولت هند از اتحادیه اروپا در این زمینه پیروی می‌کند، اما در مورد جدول زمانی کمی انعطاف پذیرتر است و از شرکت‌ها می خواهد تا USB Type-C را به عنوان پورت شارژ پیش فرض برای همه دستگاه‌های فروخته شده در این کشور، تا سال ۲۰۲۵ عملی کنند. با توجه به گزارش وب سایت خبری 91mobiles، استثناهایی برای دستگاه‌هایی مانند گوشی‌های هوشمند، گجت‌های پوشیدنی‌ها و شنیدنی اعطا می‌شود تا هزینه آن‌ها را بالا نبرد. به نقل از یکی از مقامات دولتی، وی گفته است که برای موبایل و لوازم الکترونیکی، پورت USB Type-C اجباری شده است و بازیگران این صنعت نیز در این زمینه حضور دارند. اما برای تلفن‌های همراه، پوشیدنی‌ها و شنیدنی‌ها، ذینفعان گفته‌اند که این موضوع هزینه‌های آن‌ها را افزایش خواهد داد.

استفاده اجباری از USB C در اتحادیه اروپا رسمی شد: آغاز از پاییز ۱۴۰۳

استاندارد یکسان سازی شارژرها به گجت‌های پوشیدنی نیز خواهد آمد

برای بسیاری سوال است که اپل در نهایت چه خواهد کرد؟ البته، اپل خود نمی‌تواند تصمیم جداگانه‌ای بگیرد و همانند سایر شرکت‌ها، باید به این قانون جدید پایبند باشد. اوایل سال گذشته، معاون بازاریابی جهانی اپل، گرگ جوسویاک، در یک رویداد وال استریت ژورنال اظهار داشت که این شرکت باید از دستورالعمل جدید استاندارد شارژرهای اتحادیه اروپا پیروی کند.  اما مشخص نکرد که آیا پورت USB Type C فقط برای آیفون‌های فروخته شده در اتحادیه اروپا اعمال می‌شود یا برای تمامی آیفون‌ها. اکنون که هند همان موضع اتحادیه اروپا را اتخاذ کرده است، جالب است که ببینیم اپل چگونه به این موضوع پاسخ می‌دهد. با این سرعت اگر سایر کشورها به پیروی از اتحادیه اروپا ادامه دهند، منطقی است که اپل در نهایت از USB-C استفاده کند. نظر شما کاربران ترنجی در این زمینه چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان