حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تایید شدن USB TYPE-C توسط اتحادیه اروپا به عنوان یک درگاه شارژ جهانی

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، تحلیل راهبرد، سیاست

انحصار باعث تنوع می‌شود و تنوع نیز باعث سردرگمی کاربران خواهد شد. موضوع یکپارچه کردن درگاه‌های شارژ گوشی‌های هوشمند یک موضوع جدید نیست و از مدت‌ها پیش بین اپل و نهادهای حقوقی بحث و جدل زیادی بوده است. اکنون با تایید شدن USB TYPE-C توسط اتحادیه اروپا به عنوان یک درگاه شارژ جهانی، احتمال استفاده از این نوع پورت در آیفون‌های اپل بیشتر خواهد شد. با ترنجی همراه باشید.

تایید شدن USB TYPE-C توسط اتحادیه اروپا

کمیته بازار داخلی و حمایت از مصرف کنندگان پارلمان اروپا، پیشنهاد اتخاذ رابط USB Type-C را به عنوان یک استاندارد جهانی برای شارژ دستگاه‌های فروخته شده در این اتحادیه تصویب کرد. در بروکسل، آن‌ها درباره تغییر قانون با هدف استاندارد سازی کانکتورها برای شارژ دستگاه‌های الکترونیکی مختلف بحث کردند. مانند استفاده از USB Type-C، Micro-USB و حتی درگاه Lightning.

اعضای کمیته با موضع مربوط به این مقررات موافقت کردند که مقرر می‌دارد همه گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، دوربین‌های دیجیتال، هدفون و هدست، کنسول‌های بازی دستی و بلندگوهای قابل حمل فروخته شده در کشورهای اتحادیه اروپا باید یک پورت شارژ مشترک داشته باشند. استثنا دستگاه های کوچکی مانند ساعت‌های هوشمند، دستبندهای تناسب اندام و سایر ابزارها خواهند بود که به دلیل اندازه آن‌ها، نمی‌توانند از کانکتور USB Type-C استفاده کنند که برای آن‌ها نیاز از قانون جدید و خاصی استفاده خواهد شد.

تایید شدن USB TYPE-C

برای پذیرش USB Type-C به عنوان یک استاندارد شارژ جهانی، ۴۳ عضو کمیته پارلمان اروپا به آن رای مثبت دادند و دو نفر نیز به آن رای منفی دادند. گام بعدی در این زمینه تدوین و تصویب قانون مناسبی برای آن خواهد بود. قرار است در ماه می و در چارچوب نشست عمومی عادی پارلمان اروپا، این قانون رسما اجرایی شود. فرض بر این است که انتقال به استاندارد اتصال شارژ جهانی مدتی طول خواهد کشید. بنابراین، این قانون زودتر از سال ۲۰۲۴ لازم الاجرا خواهد شد. علاوه بر این، فناوری‌های شارژ بی سیم تا سال ۲۰۲۶ در اتحادیه اروپا جهانی خواهند شد.

اروپا USB TYPE-C را به عنوان یک درگاه شارژ جهانی تایید می‌کند

داشتن توانایی استفاده از استاندارد شارژ جهانی با بسیاری از دستگاه‌های الکترونیکی مختلف به مصرف‌ کنندگان این امکان را می‌دهد هر بار که ابزار جدیدی خریداری می‌کنند کابل یا شارژر جدیدی خریداری نکنند. بر اساس گزارش اتحادیه اروپا، میزان افزایش سالانه زباله‌های الکترونیکی تنها در قالب یک شارژر از ۱۱ تا ۱۳ هزار تن است.

علاوه بر این، کمیسیون اروپا تخمین می‌زند که استفاده از قانون شارژ جهانی باعث صرفه جویی سالانه ۲۵۰ میلیون یورو برای مصرف کنندگان اروپایی خواهد شد. علاوه بر دستورالعمل‌های جدید، نمایندگان پارلمان اروپا همچنین می‌خواهند دستگاه‌ها را بر حسب میزان قدرتی که می‌توانند ارائه کنند به وضوح برچسب‌گذاری شوند. زیرا این همیشه برای کاربران روشن نیست و ممکن است مشکلاتی به دنبال خود ایجاد نماید.

به گفته GizChina، آن‌ها همچنین می‌خواهند یک برچسب واضح روی بسته بندی محصول ببینند که آیا شارژر در جعبه وجود دارد یا خیر. علاوه بر این، نمایندگان پارلمان اروپا از کمیسیون اروپا می‌خواهند که تا پایان سال ۲۰۲۶ استراتژی شارژرهای بی سیم را برای اطمینان از حداقل سازگاری بین استانداردهای مختلف شارژ بی سیم ارائه دهد.

این تلاشی برای جلوگیری از تکه تکه شدن بازار خواهد بود و همچنین کاهش زباله‌های الکترونیکی و تلاش برای جلوگیری از اجبار مصرف کنندگان به استانداردهای شارژ اختصاصی را نیز به همراه خواهد داشت. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا در نهایت اتحادیه اروپا می‌توان تمام تولید کنندگان موبایل و تبلت، خصوصا اپل را به استفاده از درگاه USB TYPE-C مجاب کند؟ در صورت عملی شدن چنین قانونی، چه مشکلاتی ممکن است برای اپل پیش آید؟ به نظر شما این قانون واقعا به نفع مصرف کنندگان خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
alikarimi

سلام خب خدارشکر شده تایپ سی، خب یعنی اپل هم باید لایتینگ رو بزار کنار یا نه؟ اپل همون لایتینگ و اندروید فقط تایپ سی؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان