حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

استاندارد یکسان سازی شارژرها به گجت‌های پوشیدنی نیز خواهد آمد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، سیاست

همانطور که احتمالا مطلع هستید، اتحادیه اروپا در چند وقت اخیر یک قانون جدید تصویب کرده است که به موجب، برای کاهش تولید زباله‌های الکترونیکی، گوشی‌های هوشمند تمامی شرکت‌ها باید به USB Type-C مجهز شوند. این قانون حتی اپل و آیفون را نیز در بر می‌گیرد. بر اساس آخرین اخبار منتشر شده، گویا استاندارد یکسان سازی شارژرها به گجت‌های پوشیدنی نیز خواهد آمد. با ترنجی همراه باشید.

استاندارد یکسان سازی شارژرها به گجت‌های پوشیدنی نیز خواهد آمد

تا ۲۸ دسامبر ۲۰۲۴، تمام دستگاه‌های جدید فروخته شده در اتحادیه اروپا (EU)، از جمله آیفون، باید از شارژر USB-C استفاده کنند. این بدان معناست که مصرف کنندگان با خرید یک محصول الکترونیکی جدید، تا زمانی که یک کابل USB-C در اطراف خود دارند، نیازی به خرید شارژر جدید ندارند. تلفن‌های اندرویدی در حال حاضر با استفاده از پورت‌های USB-C شارژ می‌شوند، بنابراین این موضوع مشکلی برای سازندگان دستگاه‌های اندرویدی ایجاد نخواهد کرد.

برای اپل، این موضوع بدان معناست که به هر حال در اروپا، کابل‌های لایتنینگ اختصاصی درآمد چندانی ایجاد نخواهند کرد. همچنین به این معنی است که زباله‌های الکترونیکی کمتری در این قاره دور ریخته می‌شود، زیرا مصرف کنندگان به جای دور انداختن کابل‌های USB-C قدیمی خود، آن ها را نگه می‌دارند. انتظار می‌رود مصرف کنندگان در اتحادیه اروپا سالانه تا ۲۵۰ میلیون یورو (معادل ۲۶۴.۴ میلیون دلار) پس انداز کنند، زیرا نیازی به خرید شارژر و کابل جدید ندارند و همین موضوع نیز می‌تواند منجر به کاهش تولید سالانه ۱۱.۰۰۰ تن زباله الکترونیکی (که از دفع شارژرهای قدیمی تولید می‌شود) شود.

استاندارد یکسان سازی شارژرها

به گفته پایگاه خبری AndroidPolice، اقدام مشابهی برای دومین بازار بزرگ گوشی‌های هوشمند جهان، یعنی بازار کشور هند، در نظر گرفته شده است. اداره استانداردهای هند (BIS) همسو با اتحادیه می‌خواهد در وقت و هزینه مصرف کنندگان صرفه جویی کند و تولید زباله‌های الکترونیکی را کاهش دهد. وزارت امور مصرف کنندگان هند با ذینفعان این صنایع صحبت کرده است و در حال تلاش برای وادار ساختن سازندگان به استفاده از دو نوع مختلف پورت شارژ است.

دستگاه‌های تلفن همراه مانند گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها مجبور به استفاده از شارژر USB Type-C هستند در حالی که نوع دیگری از سیستم شارژ جهانی برای دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی سفارش داده خواهد شد. این دستگاه‌ها شامل ساعت‌های هوشمند، ردیاب‌های تناسب اندام و هدفون‌های بی سیم می‌شود. روهیت کومار سینگ، وزیر امور مصرف‌کنندگان هند به Press Trust of India گفته است که در آخرین جلسه، اجماع گسترده‌ای میان ذینفعان در مورد پذیرش USB Type C به‌ عنوان درگاه شارژ گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و غیره به وجود آمده است.

استاندارد یکسان سازی شارژرها

به گفته وب سایت خبری PhoneArena، اجبار اپل برای مجهز کردن آیفون به درگاه به USB-C در هند ممکن است به سختی ایجاد یک پلتفرم شارژ استاندارد برای پوشش همه دستگاه‌های پوشیدنی نباشد. تلاش برای پیروی از قانون سیستم شارژ جهانی در ساعت‌های هوشمند، هدفون‌های بی‌سیم و سایر دستگاه‌های پوشیدنی نیازمند بحث و تبادل نظر طولانی با تولیدکنندگان است. در نتیجه، هند احتمالا هنوز چندین سال تا تصویب قانونی چنین طرحی فاصله دارد که همه دستگاه‌های پوشیدنی در این کشور ملزم به استفاده از یک شارژر واحد شوند.

چشم انداز هند برای گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها بسیار واضح‌تر است، به ویژه از آنجایی که اندروید ۷۱ درصد از سهم بازار این کشور را در اختیار دارد، مصرف کنندگان هندی با USB-C آشنا هستند و ما تعجب نخواهیم کرد که ببینیم این کشور قانونی را تصویب می‌کند که قبل از اینکه دستگاه‌های پوشیدنی را عرضه کنند، شارژ USB-C را برای همه دستگاه‌های تلفن همراه الزامی نماید. نظر شما کاربران ترنجی درباره اینکه استاندارد یکسان سازی شارژرها به گجت‌های پوشیدنی نیز خواهد آمد، چیست؟ آیا این قانون می‌تواند از بار مشکلات زیست محیطی و تولید زباله‌ها بکاهد؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان