حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پورت USB TYPE-C آیفون ۱۵ توسط اپل در حال آزمایش است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، شایعات

همانطور که احتمالا می‌دانید، اخیرا اتحادیه اروپا قانونی وضع کرده است که بر اساس آن، USB TYPE-C به عنوان پورت استاندارد و اصلی وسایل الکترونیکی در نظر گرفته شده است. حالا بعد از انتشار اخبار و شایعاتی درباره این موضوع، گویا پورت USB TYPE-C آیفون ۱۵ توسط اپل در حال آزمایش است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

پورت USB TYPE-C آیفون ۱۵ در مرحله آزمایشی قرار داد…!

چند روز پیش، مینگ چی کو، تحلیلگر مشهور اپل، پستی را منتشر کرد که بر اساس آن، انتظار می‌رود اپل در سال ۲۰۲۳ از پورت USB Type-C برای آیفون ۱۵ استفاده کند. این خبر باعث ایجاد بحث‌های داغ توسط بسیاری از افراد حاضر در این صنعت شده است. باور کنید یا خیر، این موضوع چندان غیر ممکن نبود. دلیل آن نیز این است که اپل حالا باید هر سال با تکیه بر گواهی MFI، هزینه‌های هنگفتی را برای صدور مجوز پرداخت کند. با این حال، اکنون گزارش جدیدی وجود دارد که ادعا می‌کند اپل در حال آزمایش پورت USB TYPE-C آیفون ۱۵ است.

در واقع این گزارش جدید ادعا می‌کند که اپل در حال حاضر در حال آزمایش و تست کارایی USB Type-C بر روی آیفون‌های بعدی خود است. طبق گزارش‌های منتشر شده، اپل در فرآیند آزمایش مدل‌های آینده آیفون، به رابط USB Type-C کوچ خواهد کرد. بنابراین این شرکت در حال جایگزینی رابط اصلی لایتنینگ با پورت USB TYPE-C است.

پورت USB TYPE-C آیفون ۱۵

افشاگران همچنین گفته‌اند که اپل در حال توسعه شارژری است که با آیفون‌های قدیمی و جدید کار می‌کند. این خبر اشاره می‌کند که آیفون با رابط Type-C حداقل تا سال ۲۰۲۳ معرفی نخواهد شد. علاوه بر این، آیفون‌های قبل از آن نیز همچنان از پورت لایتنینگ استفاده خواهند کرد. این خبر با گزارش قبلی مینگ چی کو مطابقت دارد.

اینطور که پیداست، اپل چاره‌ای جز پذیرش قوانین اتحادیه اروپا ندارد بر اساس گزارش تحلیل بازار، مهم‌ترین دلیل اپل برای ایجاد این تغییر، پیروی از قوانین اتحادیه اروپا است. در سپتامبر سال گذشته، یک پیشنهاد قانونی ارائه شده توسط کمیسیون اروپا نشان داد که پورت Type-C می‌تواند به یک رابط استاندارد و یکپارچه برای همه تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها، دوربین‌ها، هدفون‌ها، بلندگوهای قابل حمل و کنسول‌های بازی تبدیل شود.

اتحادیه اروپا بر این باور است که وسایل الکترونیکی روز به روز بیشتر می‌شود، اما شارژرها یکپارچه و مشابه‌ همدیگر نیستند که این موضوه نه تنها هزینه‌های بالاتری را بر مصرف کنندگان تحمیل می‌کند، بلکه باعث تولید زباله‌های الکترونیکی بیشتری نیز می‌شود.

تایید شدن USB TYPE-C توسط اتحادیه اروپا به عنوان یک درگاه شارژ جهانی

آیفون 15 اپل سرانجام به پورت USB-C به‌جای Lightning مجهز خواهد شد

به گفته GizChina، گزارش‌های قبلی ادعا می‌کردند که اپل در چند سال آینده نیز به استفاده از پورت لایتنینگ ادامه خواهد داد. در گذشته، گزارش‌هایی وجود داشت که اپل ترجیح می‌دهد به جای تجهیز آیفون به پورت USB TYPE-C، یک آیفون بدون درگاه داشته باشد و همچنین برای حل مشکل شارژ شدن دستگاه، ترجیح می‌دهد به شارژ بی سیم و حتی انتقال داده بی سیم متکی باشد.

با این حال، با آخرین پیش‌بینی صورت گرفته، به نظر می‌رسد اپل اکنون در برابر فشار عوامل مختلف سر تعظیم فرود آورده است. حالا اپل باید استفاده از پورت USB-C را در دستور کار قرار دهد و محصولاتی با رابط USB-C برای بازار اروپا ارائه کند و همچنین باید همه محصولات جهانی خود را با درگاه USB-C عرضه نماید. در هر صورت، دیر یا زود، اپل از درگاه USB-C استفاده خواهد کرد.

اگرچه آیفون همچنان از پورت لایتنینگ استفاده می‌کند، اما پورت تعداد زیادی از محصولات این شرکت مانند مک‌ بوک و آیپد به USB-C تغییر داده شده‌اند و از Thunderbolt 3 و حتی Thunderbolt 4 نیز پشتیبانی می‌کنند. مورد دوم نه تنها سرعت انتقال بسیار بالایی دارد، بلکه با شارژ سریع و سیگنال‌های DP خروجی ویدئو نیز سازگار است. نظر شما درباره پورت USB TYPE-C آیفون ۱۵ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان