حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

استفاده اپل از درگاه USB Type-C همه محصولات این شرکت را در بر می‌گیرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار

مدتی است که شایعات ضد و نقیضی درباره استفاده اپل از درگاه USB Type-C می‌شنویم. این موضوع خصوصا پس از رسمی شدن قانون یکسان‌ سازی شارژرها در کشورهای اروپایی، بسیار مورد توجه قرار گرفت. به گفته منابع مطلع، درگاه USB Type-C در نهایت به همه محصولات اپل راه خواهد یافت. با ترنجی همراه باشید.

استفاده اپل از درگاه USB Type-C؛ اپل در کدام محصولات از این درگاه استفاده می‌کند؟

حتما شما هم می‌دانید که اگرچه آیفون هنوز هم از پورت لایتنینگ استفاده می‌کند، اپل در سال‌های اخیر بسیاری از دستگاه‌های خود را به درگاه USB Type-C مجهز کرده است. اکنون اپل در هر دستگاه مک که در حال حاضر می‌فروشد، از مک بوک ایر گرفته تا مک بوک پرو، یک پورت USB Type-C دارد. سایر دستگاه‌های دارای پورت USB Type-C شامل آیپد پرو ۲۰۱۸، آیپد ایر ۲۰۲۰، آیپد مینی نسل ششم، استودیو دیسپلی و پرو دیسپلی XDR هستند. اخیرا شایعاتی منتشر شده است مبنی بر اینکه حداقل پنج محصول و لوازم جانبی دیگر اپل نیز در آینده به USB-C مجهز خواهند شد. این موارد شامل آیفون ۱۵ (نسخه معمولی و نسخه پرو) می‌شود.

آیفون ‍۱۵
به گفته تحلیلگر مشهور دنیای تکنولوژي، مینگ چی کو، آیفون ۱۴ همچنان از پورت لایتنینگ استفاده خواهد کرد. با این حال، همه چیز در مورد آیفون ۱۵ متفاوت است. در حال حاضر، اپل در حال آزمایش درگاه USB Type-C بر روی آیفون‌های آینده خود است. همین ماه گذشته، اتحادیه اروپا توافقی را برای معرفی قانون جدیدی اعلام کرد که USB Type-C را به پورت شارژ همگانی در همه گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، هدفون‌ها و سایر لوازم الکترونیکی جدید تا پاییز ۲۰۲۴ تبدیل می‌کند.

استفاده اپل از درگاه USB Type-C

آیپد
مارک گورمن گفته است که اپل قصد دارد آیپد پایه خود را با درگاه USB-C عرضه کند. اپل ممکن است نسل دهم آیپد را در ماه سپتامبر عرضه نماید. با معرفی نسل دهم این آیپد، اپل تجهیر آن‌ها به درگاه USB Type-C را در کل مجموعه آیپد‌های خود برای چهار سال آینده تکمیل خواهد کرد.

استفاده اپل از درگاه USB Type-C

جعبه شارژ ایرپاد
مینگ چی کو گفته است هنگامی که آیفون به درگاه USB Type-C مجهز شود، انتظار می‌رود که سایر لوازم جانبی اپل، از جمله جعبه شارژ AirPods در آینده از درگاه USB Type-C استفاده کنند. اپل نسل دوم AirPods Pro را اواخر امسال عرضه خواهد کرد. با این حال، بحث‌هایی در مورد اینکه آیا جعبه شارژ جدید همچنان از درگاه لایتنینگ استفاده می‌کند یا به درگاه USB Type-C سوئیچ خواهد کرد، وجود دارد.

استفاده اپل از درگاه USB Type-C

باتری MagSafe
یکی دیگر از لوازم جانبی که مینگ چی کو پیش‌بینی می‌کند در آینده از درگاه Lightning آن به درگاه USB Type-C تبدیل شود، باتری همراه MagSafe برای آیفون ۱۲ و آيفون‌های جدیدتر اپل است. در نهایت، مینگ چی کو همچنین انتظار دارد سه لوازم جانبی که اپل برای مک فراهم می‌کند، یعنی صفحه کلید جادویی، ترک پد جادویی و ماوس جادویی نیز در آینده به پورت‌های USB Type-C مجهز شوند.

استفاده اپل از درگاه USB Type-C

به گفته GizChina، لازم به ذکر است که این سه لوازم جانبی در حال حاضر به پورت لایتنینگ برای شارژ شدن مجهز هستند. به استثنای آیفون ۱۵ که در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد، هیچ جدول زمانی مشخصی برای سایر محصولات اپل جهت تغییر درگاه آن‌ها به USB Type-C وجود ندارد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان