حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پایان استفاده از پورت لایتنینگ در آیپدها

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

سه‌شنبه بود که اپل سنت شکنی کرد و تصمیم گرفت مجموعه‌ای از دستگاه‌های جدید خود را در مجموعه‌ای از بیانیه‌های مطبوعاتی معرفی کند. این موضوع شایعات گذشته مبنی بر عدم استقبال از رویداد اختصاصی اپل در ماه جاری را تایید می کند. با ارائه آیپدهای جدید اپل شاهد پایان استفاده از پورت لایتنینگ در آیپدها هستیم. حتی جک ۳.۵ میلی‌متری هم دیگر در این تبلت‌ها استفاده نمی شود. و شاید جالب باشد که بدانید آیپد نسل ۱۰ اولین تبلتی از اپل است که دوربین سلفی برای استفاده راحت در حالت افقی قرار گرفته است.

حذف پورت لایتنینگ از آیپدها

در بین تبلت‌های جدید اپل باید گفت که آی‌پد پرو احتمالا کم‌ترین و تدریجی‌ترین ارتقا را در تاریخ به‌روزرسانی‌های یک آیپد دریافت کرد. در حالی که تبلت پرچمدار 2022 اپل خیلی قابل توجه نیست، iPad مدل پایه که آن را با نام آیپد نسل ۱۰ می شناسیم، با طراحی کاملا جدید ظاهر شد.

آیپد اقتصادی اپل هنوز خیلی از استاندارهای تبلت اپل را نداشت و نیاز به یک آپدیت طراحی خود در آن احساس می‌شد. مثلا نسل قبلی آن هنوز در پورت لایتنینگ، جک هدفون و طراحی گرد نسبتاً قدیمی دستگاه های قبلی اپل گیر کرده بود.

آیپد نسل ۱۰

آیپد نسل ۱۰

نسل دهم آیپد به‌نظر می‌رسد (و احساس می‌کند) یک دستگاه واقعی از اپل برای سال 2022 است. عملکرد آن ارتقا پیدا کرده و طراحی صنعتی، مدرن و مطابق با خط تولید iPad فعلی را ارائه می‌کند.

آیپد 2022 جک هدفون را هم حذف می‌کند، بازمانده‌ای از یک فصل بسیار قدیمی در تاریخ اپل. با این کار، اپل رسما این پورت را از کل مجموعه تبلت های خود حذف کرد.

دهمین نسل از آیپد اقتصادی اپل همچنین یک تغییر جالب دیگر را انجام می دهد و آن کوچ از لایتنینگ به USB-C است. همه آیپدهای دیگر قبلا این مورد را پذیرفته اند. شایعات حاکی از آن است که آیفون بعدی نیز دارای USB-C خواهد بود که ممکن است از مرگ پورت لایتنینگ خبر دهد.

آیپد نسل 10 اپل با طراحی جدید، نمایشگر بزرگ‌تر و USB-C رسما معرفی شد

از دیگر موارد قابل توجه در iPad  نسل ۱۰ این است که این تبلت فاقد Face ID بوده و به جای آن از Touch ID استفاده می کند. همچنین این تنها آیپدی است که با دوربین سلفی افقی ارائه می شود. البته بد نیست بدانید که با قلم نسل دوم اپل سازگار نیست.

در مجموع، باید گفت نسل دهم آیپد ترکیبی عجیب بین مدرنیته و سازش است. نظر شما چیست؟ فکر می کنید آیپد ۱۰ تبلت جذابی است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)