حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اولین آیفون جهان با پورت USB-C به‌جای لایتنینگ سرانجام به واقعیت پیوست

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

ما هنوز منتظر روزی هستیم که اپل از گوشی‌های آیفونی رونمایی کند که از پورت USB-C به‌جای Lightning استفاده می‌کنند. اما این مورد به‌احتمال‌زیاد به این زودی‌ها اتفاق نخواهد افتاد. با این حال، اخیرا یک مهندس رباتیک، پورت لایتنینگ در iPhone X خود را با USB-C جایگزین کرده است؛ اگرچه این فرایند به‌آسانی از بین بردن یک قسمت و اتصال قسمت دیگر نبوده و از پس افراد عادی نیز برنمی‌آید.

ایجاد آیفون با پورت USB-C توسط مهندس رباتیک

تغییر پورت Lightning به USB-C به‌ آن سادگی که تصور می‌شود، نیست. به گفته Kenny Pi، کانکتور C94 اپل برای تبدیل به PCB با درگاه USB-C، مهندسی معکوس شده است. حتی بعد از اینکه تئوری اولیه آن مطرح بوده، چالش دیگر، کوچک کردن PCB و نصب آن در آیفون می‌باشد. اگر توجه کرده‌اید، یک تلفن هوشمند دارای حداقل فضا برای این کار است. همچنین تمامی این روند ماه‌ها به طول انجامیده که تعجب‌آور نیست.

در اواخر سپتامبر، کنی پی یک PCB انعطاف‌پذیر را طراحی و سفارش داده تا تعویض پورت Lightning به USB-C به‌راحتی انجام شود. او در ویدئوی زیر به چگونگی فشردن برد برای سازگاری با iPhone X اشاره کرده است. کل این فرایند نشان می‌دهد که انجام سوئیچ‌های پورت توسط علاقه‌مندان به DIY چقدر دشوار است و به‌خاطر داشته باشید که این روش در یک دستگاه آیفون X، مدلی که در سال 2017 عرضه شد، صورت گرفته است.

 

 

با سری آیفون 13، نمی‌توان گفت که اپل چه اقدامات امنیتی را برای جلوگیری از بروز چنین تغییراتی درنظر گرفته است. خوشبختانه، آیفون مودشده نه‌تنها مانند گذشته کار می‌کند، بلکه حتی می‌تواند هنگام استفاده از پورت USB-C، انتقال داده را بدون وقفه انجام دهد. متأسفانه، انجام تعمیرات این گوشی درحال‌حاضر امکان‌پذیر نیست زیرا اپل کاربران را از انجام هرگونه تغییر در محصولات این شرکت منع می‌کند.

اقدامات انجام‌شده توسط اپل همچنین ممکن است نشان دهد که غول فناوری در پذیرفتن درگاه USB-C در آیفون‌ها کند عمل کرده است؛ به‌احتمال‌زیاد به دلیل حق امتیاز دریافتی از تولیدکنندگان لوازم‌جانبی شخص‌ثالث برای اجازه تولید محصولات با استفاده اختصاصی از این فناوری. اپل به‌آرامی محصولات خود را به رابط USB-C منتقل کرده است و درحالی‌که آیپد مینی ۶ جدیدترین محصول اضافه شده به لیست دستگاه‌های USB-C اپل می‌باشد، اما عملکرد این شرکت برای انتقال آیفون و ایرپادز به پورت مذکور ممکن است مدت زمان بیشتری طول بکشد.

ایجاد آیفون با پورت USB-C توسط مهندس رباتیک

ایجاد آیفون با پورت USB-C توسط مهندس رباتیک

درواقع، با معرفی MagSafe، این امکان وجود دارد که اپل قبل از اینکه USB-C را به‌طورکلی در تمامی دستگاه‌های خود همه‌گیر کند، درگاه شارژ آیفون‌ها را حذف کند که این یک چشم‌انداز جاه‌طلبانه برای غول کوپریتنو به‌شمار می‌رود. اتحادیه اروپا به‌تازگی قانون جدیدی را وضع کرده است که اپل را مجبور می‌کند در آیفون‌ها، ایرپادزها و آیپدهای آینده خود، پورت USB-C را به‌جای پورت لایتنینگ فعلی استفاده کند. همچنین استدلال شده است که اصرار اپل به بهره‌گیری از پورت Lightning، رقابت را از بین برده و مصرف‌کنندگان را مجبور به پرداخت هزینه بیشتر می‌کند و تأثیرات مضری بر محیط‌ زیست دارد.

دلیل مخالفت اپل با USB-C برای آیفون به صورت رسمی اعلام شد

نظر شما راجع‌به مهندسی معکوس مهندس رباتیک برای تبدیل پورت لایتنینگ آیفون X خود به USB-C چیست؟ آیا از استفاده از پورت تایپ سی در آیفون‌ها و محصولات آینده اپل استقبال می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی